Gå til innhold

Norge må våkne opp! Stopp islamseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Att forskjellige kulturer skaper problemer er det desverre for mange eksempler på...

Vi trenger ikke ta imot innvandrere, hvis vi ikke får nokk barn er det vår egen feil, og det må vi rette opp i selv. De eneste innvandrerne som gjør noe positivt i sammfunnet er de vestlige innvandrerne, ikke somalere som lever på trygd.

Så var vi tilbake til fordommene. Er det en påstand du har, eller kan du vise til noe konkret statistikk på at innvandrere ikke jobber?

 

Man må også se på grunnene til at folk ikke jobber. Om man tar innvandrere som ett eksempel, så er det mange som ikke får jobb på grunn av manglende norskkunnskaper de første månedene de bor her. Jeg har sett flere personer som søker jobb aktivt og som faktisk VIL tjene sine egne penger fremfor å få penger fra staten. Men for all del. Det finnes mange unntak. Innvandrere er en like liten homogen gruppe som det vi nordmenn er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.

 

faktisk så tror jeg at begge sider burde skjerpe seg litt.

 

om det hadde vært vi som hadde flyktet dit, så hadde det nok være like vanskelig for oss å ta hijab, flerkoneri, mangel på kirker etc på sparken slik dere forlanger av muslimene her.

 

samtidig så kan jeg forstå en potensiell bekymringen siden jeg selv er norsk. om muslimene (eller hvilken som helst annen folkegruppe) kom hit, så burde de i det minste forsøke (noe de fleste faktisk gjør).

 

alt i alt så er dette problemet et resultat av flerkultur og mangel på utdannelse, som igjen blir omtalt som et komplisert problem.

 

jeg syns det er på tide at begge parter går tilbake til skolebenken, for å lære å respektere tro og mening, men også å ta de to tingene der for hva de er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

La oss si du har valget mellom å ansette en, pakistaner, og en somaler,.Hvem ville valget ha falt på da? Begge er kvalifisert for jobben. Det jeg prøver å si, er at det ekke så mange som hadde ansatt somalern, hvorfor vet jeg ikke.

 

Media har dessverre skylden på det. Somaliere blir jo koblet oftest med voldekt. Dessverre er dette også sant. Selv om ikke alle somaliere er sånn, så er det en del dessverre.

Lenke til kommentar

Skriver dette med forbehold om at det er sent, og er litt påvirket av alkohol.

 

Hvorfor er Islamisering så galt? For meg er denne religionen like dum som alle andre religioner (med unntak fra budhismen imo). Det blir jo nesten og sammenligne med når kristendommen først kom til norge. Tviler på at det var mange som var så veldig begeistret i starten. Og gudborn, værsåsnill og ikke ta alle over en kam slik som meg. Hva er så mye bedre enn vestlige innvandrere? Jeg vil heller ha en somalier enn en russer i Norge. Uansett syns jeg det blir helt feil og hate personer og folkegrupper på bakgrunn av nasjonalitet, kultur, hudfarge og religion. Selv liker jeg ikke russere og jøder, men det skyldes ikke hele folkegruppen, da er individer som ødelegger for alle. Blir også mektig lei av muslimer som snakker om Alah som om han var virkelig og hadde følelser. De sprenger seg selv for han. For hva? For ingenting.

 

Og at påstanden til gudbjorn om at det er somaliere som går på trygd, har du sett hvor mange norske som går på trygd? Det er ikke bare somaliere som går på trygd. Og de har kanskje en grunn til å gå på trygd. Kanskje de ikke får seg jobb fordi de ikke er gode nok i norsk, ikke har hatt en ordentlig skolegang i hjemlandet?

 

Og ey baba, det ligger mye sant i det også. Nesten alle somalierne jeg kjenner går rundt og stjeler scootere, sykkler og alt mulig rart. De bryr seg ikke noe om politiet f.eks.

 

Nei, uansett hvilken religion norge har, er det like ille.

 

Beklager igjen for rotete innlegg med masse motsigelser og tull.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Har du noen tall å som antyder noe av det du sier, for min del så kan pakistanere være mer kriminelle enn somalere.

 

Jeg har ikke sagt at det er Somaliere som voldtar flest. Jeg sier jo at det er dessverre en del somaliere. Ikke alle, men det er noen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Og jeg har heller ikke sagt at pakistanere voldtar flest. Jeg sier jo at det er dessverre en del pakistanere voldtar, ikke alle men det er noen.

 

Ja. Men som sagt så assosiere mange nordmenn somaliere som voldteksmenn. Når man tenker pakistanere, så tenker kanskje folk mer på taxi sjåføre og A og B gjengen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Og jeg sier at vietnamesere, kinesere, russere, norsker, svensker, amerikanere, islendindinger og finsker også voldtar

 

Selvfølgelig. Men de fleste nordmenn forbinder voldteksmenn med somaliere. Selv om kanskje de ikke topper statistikken engang. Derfor har media mye av skylden.

Lenke til kommentar

Det er en høyere andel somaliere som er anmeldt for voldtekt fremfor andre nasjoner. SSB og politiet selv har flotte statistikker på dette (kilde). Men selv om det er en høyere andel anmeldte, betyr ikke dette at alle gjør det. Ei heller at statistikken stemmer overens med virkeligheten. Siden mørketall som voldtekt i ekteskap med mer ikke er telt med.

Lenke til kommentar

Det er en høyere andel somaliere som er anmeldt for voldtekt fremfor andre nasjoner. SSB og politiet selv har flotte statistikker på dette (kilde). Men selv om det er en høyere andel anmeldte, betyr ikke dette at alle gjør det. Ei heller at statistikken stemmer overens med virkeligheten. Siden mørketall som voldtekt i ekteskap med mer ikke er telt med.

Dette har vel med kvinnesynet å gjøre på disse personene,(ikke bland inn islam) og folk som er uten utdanning og jobb, de har som regel ingenting å tape, dette er mine egne tanker.

Lenke til kommentar

Setter inn det siste avsnittet i den siste innleveringen min i samfunnsfag som omgår innvandrere.

 

Nordmenn er en ganske fri nasjon som jeg har skrevet, vi er vant i 2010 til at alle har ytringsfrihet, og at alle er likestilte. Derfor blir enkelte veldig skeptiske da det kommer innvandrere fra land der det forekommer kvinneundertrykkelse av aller høyeste grad, og drar med seg tradisjonene over til Norge. Dette er noe som var normalt i Norge for lenge siden, og vi blir litt ”redde” for de eldgamle og kvinneundertrykkende tradisjonene.

 

En annen grunn til at nordmenn er skeptiske til sine nye landsmenn er medias vinkling av dem, kommer det en pakistaner på nyhetene for eksempel så har det enten vært terror i Pakistan og massemord der, eller så er det en av dem som bor i Norge som har begått drap på en person. Dette gjør at folk distanserer seg fra våre nye landsmenn ettersom at folk flest ikke liker vold, og ting rundt det. Da distanserer vi oss, og kanskje enkelte av oss blir så skeptisk at de får rasistiske assosiasjoner dessverre.

 

En annen ting vi nordmenn ikke liker med våre nye landsmenn som får oppholdstillatelse, er at vi oppfatter at staten kaster masse skattefrie kroner etter dem. Da føler enkelte av oss som sliter med økonomien at vi føler oss urettferdig behandlet ettersom vi føler at vi som er født og oppvokst i Norge, bør være en førsteprioritet å hjelpe økonomisk. Dette gjør at enkelte av de som er etiske nordmenn, men som sliter med økonomien ikke er så glad i våre nye landsmenn da de kjører forbi i helt nye biler ”sponset” av staten. Og det syntes jeg i grunn er forståelig.

 

Så vis jeg skal dra en konklusjon så er det mixen av et stort kulturelt gap, medias påvirkning, og nordmenns tradisjoner som vi tar ganske godt vare på som gjør at Norge har en god del fremmedfrykt. Men jeg tror at om 10-15 år så vil fremmedfrykten være borte, mest fordi at det vil være dobbelt så mange fra utlandet da, og det gjør meg redd. Dette kan gjøre at Norge som vi kjenner det i dag kan være helt borte pågrunn av snille politikere som lar masseproduserende utlendinger slippe inn i landet, noe som gjør at Norge sakte kan ende opp som en muslimsk stat. Jeg er ikke rasist, jeg sier bare at vi må sette grenser! Og sende hjem de som kan sendes hjem da kriger er over i hjemlandene deres, de søker bare ly da det stormer som mest i deres hjemland uansett. Samt at vi må bli flinkere til å sende hjem de som er utvisst, et eksempel her er Mullah Krekar som ble utvisst for flere år siden av Norge, og han går fortsatt rundt i Norge som en fri mann. Dette er i hvert fall det jeg mener!

Endret av Sameboe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sameboe: Jeg stiller meg litt kritisk til det du sier om trygd til innvandrere. Har du noen kilder eller statistikk på at innvandrere får utbetalt såppas mye mer i trygd at de har råd til splitter nye biler, mens etnisk norske ikke får det? For slik jeg har oppfattet det, så er det lite fett å leve på trygd, uansett hvilken etnisk opprinnelse man har. :)

 

Jeg synes forøvrig det er veldig koselig av deg å se på nordmenn som en homogen gruppe. Det har aldri vært noe "vi nordmenn" i innvandringsdebatten. Min oppfatning er at den er ganske så splittet. Og jeg vet akuratt hvor jeg står i den. Jeg står der respekt og likeverd for begge parter står sterkest.

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar

Mye bra du skriver der, men at innvandrer får helt nye biler fra "staten" vet ikke hva som menes med dette?

 

Men at Norge skal bli et islamsk stat, kun fordi Norge slipper inn mange innvandrere?

 

Er enig med deg at grenser burde settes,.

Det jeg forsøker å si er at innvandrere for veldig mye økonomisk hjelp da de kommer til Norge. Mens det er flere nordmenn som sliter VELDIG med gjeld og økonomi som trenger minst like mye hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...