Gå til innhold

Norge må våkne opp! Stopp islamseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er og gå litt for langt med tanke på at dem muslimske innvandrere ønsker eget flagg under 17 mai egen bunad og mange flere krav som moskeer og andre.

Dem gidder ikke og sette seg inn i vår kultur og historie.

kort sagt dem gir gått F i nordmenn nå tar jeg ikke alle i en kam men mange av dem.

Jeg har meldt meg inn i en gruppe på facebook som kalles Stopp islamiseringen av norge, jeg har lest mye om dem og er enig med mye mange tolker SIAN som Rasister/neazister osv.

Jeg er ingen av delene.

Dem må inrette seg til norsk kultur og norsk historie osv.

ellers kan det bli farlig hvis ikke noen sier stopp.

Frankrike er det eneste landet som har kjønt litt som forby hijab feks.

Norske politikere har ikke baller.

Dem for lov til og drive på som de vil i norge!

 

Diskuter! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS: Du har rett på de fleste punktene, muslimene vil ikke bedrive norsk kultur. De vil gjøre her som de gjorde i sitt hjemland. Og de vil at vi skal tilpasse oss. Ganske trist egentlig :( Stopp import av halal mat, forby religiøse antrekk, både kristne kors og hijaber.

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=54799659631

(MOT SIAN(stopp islamiseringen av Norge)) 124 members.

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=40057918387

Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) 11277 members.

 

:roll:

Endret av thael
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg syntes det er og gå litt for langt med tanke på at dem muslimske innvandrere ønsker eget flagg under 17 mai egen bunad og mange flere krav som moskeer og andre.

Dem gidder ikke og sette seg inn i vår kultur og historie.

kort sagt dem gir gått F i nordmenn nå tar jeg ikke alle i en kam men mange av dem.

Jeg har meldt meg inn i en gruppe på facebook som kalles Stopp islamiseringen av norge, jeg har lest mye om dem og er enig med mye mange tolker SIAN som Rasister/neazister osv.

Jeg er ingen av delene.

Dem må inrette seg til norsk kultur og norsk historie osv.

ellers kan det bli farlig hvis ikke noen sier stopp.

Frankrike er det eneste landet som har kjønt litt som forby hijab feks.

Norske politikere har ikke baller.

Dem for lov til og drive på som de vil i norge!

 

Diskuter! :)

 

Vet du forskjellen mellom Hijab og Niqab ?

 

Frankrike forbyr ikke Hijab. Uansett så er Niaqab mer kulturelt.

Lenke til kommentar

Er også litt usikker på kva trådstarter her vil fram til.

 

Når det gjeld 17 mai så synest eg at flagging med andre flagg en det norske flagg er ein uting, dette være seg det samme om det er flagget til ein anna nasjon eller det er flagget til ditt fotballag som du går å vifter med.

 

Når det gjeld antrekk så er festantrekk eit festantrekk uansett om det er dress, bunad eller andre land sine nasjonaldrakter, så kva folk går i på 17 mai bryr meg svært lite. Hadde det forresten vært noke betre om vi innførte bunadstvang for alle på 17 mai?

Lenke til kommentar

Ok, jeg skal prøve å være saklig.

 

Jeg kjenner mange muslimer som er mer enn villige til å innrette seg etter store deler av norsk kultur. Men på samme måte som at mange nordmenn hadde ønsket å beholde deler av sin kultur om de flyttet til ett annet land, så er det heller ikke så rart i at mange ønsker å bevare deler av sin kultur når de flytter hit. Det handler også litt om hva som er personlig, og hva det er man prakker på andre. Jeg blir like lite begeistret for personer som sier at jeg burde gå i kirken hver søndag fordi Norge er ett kristent land, som muslimer som sier at jeg ikke må spise vanlig gris fordi det ikke er rent.

 

Aksept og respekt må vel være noen av nøkkelordene her. Altså ikke en form for ensidig respekt hvor vi skal innrette oss etter alle andre kulturer. Men en gjensidig respekt hvor vi kan respektere hverandre, og akseptere forskjellene.

 

 

Ellers stiller jeg meg det sammme spørsmålet som PrettyBoy. Hva er det dere vil stoppe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vill heller si stop snik globaliseringa som skjer akkurat nå

 

Usaklig innlegg fra nok en multikulturalist. :thumbup:

 

TS: Du har rett på de fleste punktene, muslimene vil ikke bedrive norsk kultur. De vil gjøre her som de gjorde i sitt hjemland. Og de vil at vi skal tilpasse oss. Ganske trist egentlig :( Stopp import av halal mat, forby religiøse antrekk, både kristne kors og hijaber.

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=54799659631

(MOT SIAN(stopp islamiseringen av Norge)) 124 members.

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=40057918387

Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) 11277 members.

 

:roll:

haha jeg gikk på deres hjemmeside. merka de var veldig pro israel så jeg kalte dem for jøder og ble banna

Lenke til kommentar

Det virker som at mange ikke ser på islam som religion, snarere en folkegruppe. Mange tror at f.eks SIAN vil innvandrerne til livs, men det er religionen mange ikke liker.

Det finnes mange av de som kritiserer kristendommen, men de samme kritiserer sjelden islam.

Om du kritiserer islam blir du fort stemplet som rasist, men om du kritiserer kristendommen er du ateist.

 

Om det hadde vist seg at Jesus var en pedofil slavehandler og en massemorder, hadde du da kritisert han og alle de som tror og følger han? Trolig. Rart at mange ikke bryr seg om at mellom 1,3 og 1,7 milliarder mennesker ser på netopp en pedofil slavehandler og en massemorder som sin profet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger sterke ledere i dette landet, som forstår at muslimer og innvandring generelt er et samfunnsproblem av dimensjoner.

 

Er ikkje dette ei litt enkel framstilling?

 

Norge treng innvandring om vi skal kunne fortsette å fungere.

Vi har for lave fødselstall for å kunne fungere utan å importere arbeidskraft.

 

Det er eit større samfunnsproblem å være utan arbeidstakarar en det er at vi har muslimar i landet.

 

Det er heilt klart at for stor innvandring vil kunne skape ei rekke problemer, men det betyr ikkje at det blir mindre problemer av å ikkje ha innvandring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er og gå litt for langt med tanke på at dem muslimske innvandrere ønsker eget flagg

Du snakker ned til muslimer som om de er en homogen gruppe med helt like holdninger og synspunkter. Kanskje du burde vær litt mer nyansert. Jeg visste ikke at det fantes et universelt flagg for alle muslimer over hele verden?

 

under 17 mai egen bunad og mange flere krav som moskeer og andre.

Så det du sier er at du vil nekte en bestemt gruppe mennesker til å vifte med det flagget de vil ?, hva de skal få lov til å ha på seg ? og nekte muslimer sin rett til å praktisere sin religion?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er og gå litt for langt med tanke på at dem muslimske innvandrere ønsker eget flagg

Du snakker ned til muslimer som om de er en homogen gruppe med helt like holdninger og synspunkter. Kanskje du burde vær litt mer nyansert. Jeg visste ikke at det fantes et universelt flagg for alle muslimer over hele verden?

 

under 17 mai egen bunad og mange flere krav som moskeer og andre.

Så det du sier er at du vil nekte en bestemt gruppe mennesker til å vifte med det flagget de vil ?, hva de skal få lov til å ha på seg ? og nekte muslimer sin rett til å praktisere sin religion?

det er vår nationaldag, Er det ikke noe nationalitet i deg? jeg selv er nationalist.

Dem kommer til norge og forventer at vi skal gi dem alt!

Nå sier jeg ikke at det finnes unvirsal flagg for muslim men når dem fyke rundt med det feks irakiske flagget så snur jeg ryggen til!

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker feil mente selveste Bjørson at folk skulle bruke sine egne flagg i 17-maitogene, og i den sammenhengen skal vi ikke glemme at Bjørnson ikke er en helt uvesentlig figur innen byggingen av norsk nasjonalfølelse (han skrev bl.a. teksten til vår kjære nasjonalsang).

 

Jeg kan likevel forstå hvorfor enkelte finner andre lands flagg i et 17.-maitog provoserende. De er ikke norske flagg, på en dag da vi feirer Norges selvstendighet. Selv er jeg til en viss grad litt mer en tilhenger av at folk skal uttrykke seg på den måten de vil (det er blant annet derfor jeg ikke syns det er respektløst å gå kledd i noe annet enn dress på 17. mai, om noe skal være respektløst må det i mine øyne være intensjonelt, men det blir en digresjon), om noen ønsker å feire vår nasjonaldag med også sine egne flagg plager det derfor ikke meg. Jeg kan forstå at det er en symbolsk greie, som provoserer mange, men det plager ikke meg.

 

Så lenge det er ment som en respektfull ytring på vår alles nasjonaldag, jeg fristes til å sitere Bergensavisens leder om Mette-Marits forlovelse med Kronprins Haakon; ka e probleme?

 

Så til spørsmålet om de kommer hit og forventer at vi skal gi dem alt, hva mener du med det?

 

Dersom svaret er at de spør oss om de kan få holde sine egne flagg på nasjonaldagen, ser jeg på det som mer en følelsmessig enn reell problemstilling, men meg om det.

 

Så vidt jeg vet er det ingen bølge av krav om noe som helst, vi kjenner til enkeltsaker der enkeltindivider og mindre grupper har kommet med ønsker (og i et par tilfeller krav), men det er da virkelig ikke noe vi kan skylde på den store mengden av muslimer?

Lenke til kommentar

Ok, jeg skal prøve å være saklig.

 

Jeg kjenner mange muslimer som er mer enn villige til å innrette seg etter store deler av norsk kultur. Men på samme måte som at mange nordmenn hadde ønsket å beholde deler av sin kultur om de flyttet til ett annet land, så er det heller ikke så rart i at mange ønsker å bevare deler av sin kultur når de flytter hit. Det handler også litt om hva som er personlig, og hva det er man prakker på andre. Jeg blir like lite begeistret for personer som sier at jeg burde gå i kirken hver søndag fordi Norge er ett kristent land, som muslimer som sier at jeg ikke må spise vanlig gris fordi det ikke er rent.

 

Aksept og respekt må vel være noen av nøkkelordene her. Altså ikke en form for ensidig respekt hvor vi skal innrette oss etter alle andre kulturer. Men en gjensidig respekt hvor vi kan respektere hverandre, og akseptere forskjellene.

 

 

Ellers stiller jeg meg det sammme spørsmålet som PrettyBoy. Hva er det dere vil stoppe?

Siden folk vil beholde sin kultur som du sier, bør alle holde seg til land som har samme kultur som dem selv. Fordi forskjellige kulturer sammen skaper problemer. Derfor bør vi ikke ta imot ikke vestelige innvandrere fordi de har en kultur som ikke passer inn i Norge.

Lenke til kommentar

Siden folk vil beholde sin kultur som du sier, bør alle holde seg til land som har samme kultur som dem selv. Fordi forskjellige kulturer sammen skaper problemer. Derfor bør vi ikke ta imot ikke vestelige innvandrere fordi de har en kultur som ikke passer inn i Norge.

Hvorfor skaper forskjellige kulturer sammen problemer? Som jeg nevnte tidligere, jeg har hatt veldig få problemer med det i min omgangskrets. Aksept og respekt er gode nøkkelord. Men det er tydeligvis vanskelig for noen å respektere det som er annerledes enn en selv.

 

Jeg spør også, hva er det som egentlig er kultur? Hva er norsk kultur? Og hvordan vet man egentlig at noen har en kultur som kun tilhører ett spesifikt land? For meg, og ganske sikkert en god del andre, så er ordet kultur ett ganske vidt begrep som omfatter mye.

 

Det er forøvrig en vesentlig forskjell på å beholde deler av sin kultur, og det å prakke hele sin kultur på andre. Jeg synes det er lite kult om jeg blir ropt etter på gaten fordi jeg ikke går riktig kledd i forhold til en spesiell kultur. Og sånn hadde det nok vært den andre veien også, om jeg var i deres land og gjorde det samme.

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar

Vis ein skal forby ein religion må ein forby alle. Enklare blir det ikkje. Eg sjølv misliker alt av religion. Kristendom, Islam, Hinduisme og alt av sekter. Einaste er vel kanskje buddhisme som er untaket. Eg kan ikkje fordra folk som kjem på døra og prøver å pakke på meg alt mulig drit, som for eksempel Jehovas vinter. Dei burde få seg ein omgang i gapestokken.

 

Når det gjeld innvandrar så tru det eller ei, vi treng dei. Vi i noreg føder berre 1,5 born i snitt (merkeleg tall) og har ein ganske lav fødsel rate.

 

MEN ein burde eller fokusere på likelønn (at nordmenn og arbeids innvandrar tjener det same og minsker risikoen for sosialdumping noko som er eit stort problem idag, på grunn av eit viss EU direktiv.)

 

Når det gjeld nekting å ta innover seg eit lands kulturar, så ser andre nasjoner ganske merkeleg på noreg under 17 mai. Berre sjå på spania eller thailand, der norske 50 åringar finner seg tai chicks ned i 15 åra. (pedofili much?)

 

Samt når ein tenker over det er muslimar ein ganske stigmatisert gruppe, noko som også førar til at det tar lengre tid å intrigere seg og gjer det mykje vanskelegare. For eksempel vis ein reiser til eit land for å betre framtid utsiktene sine, og det første som møter ein er hat,hat og meir hat er det då ikkje vanskeleg å komme inn i eit slikt samfunn? Sist og ikkje minst kvifor ein ville vere del av eit slik samfunn?

Lenke til kommentar

Att forskjellige kulturer skaper problemer er det desverre for mange eksempler på...

Vi trenger ikke ta imot innvandrere, hvis vi ikke får nokk barn er det vår egen feil, og det må vi rette opp i selv. De eneste innvandrerne som gjør noe positivt i sammfunnet er de vestlige innvandrerne, ikke somalere som lever på trygd.

Lenke til kommentar

 

 

Norge treng innvandring om vi skal kunne fortsette å fungere.

Vi har for lave fødselstall for å kunne fungere utan å importere arbeidskraft.

 

Det er eit større samfunnsproblem å være utan arbeidstakarar en det er at vi har muslimar i landet.

 

Det er heilt klart at for stor innvandring vil kunne skape ei rekke problemer, men det betyr ikkje at det blir mindre problemer av å ikkje ha innvandring.

 

Hvis du ser på de største muslimske innvandrergruppene i Norge, nemlig pakistanere og somaliere så har ingen av de kommet hit mtp. arbeidsinnvandring. Pakistanerne er i stor grad kommet hit ifm. tvangsekteskap med familiemedlemmer allerede bosatt i Norge og somalierne er flyktninger. Ingen av disse to gruppene har noen imponernde stor sysselsettingsprosent og har fra et økonomisk perspektiv neppe vært noen god lukrativ affære.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...