Gå til innhold

Problemer med å sette opp Lexmark 120 Nettverksprinter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har problemer med å sette opp min Lexmark 120n som nettverksprinter. Den fungerer med USB så jeg vet at den er i orden.

 

Har innstallert den en del ganger nå, av og til fungerer den, men etter noen dager er den dau igjen. Har ikke gitt den static IP, og mistenker at det er grunnen...Men nå får jeg altså ikke innstallert den igjen i det hele tatt. Endte med å reinstallere hele OS (XP SP2)uten resultater.

 

Har lagt ved noen screen shots fra innstaleringen samt fra properties.

Skjønner ikke helt hvorfor skriveren står som "Ready" mens under Printer->Properties->Configure Port listes som "inactive" + at MAC adressen ikke kan leses.

 

Av en eller annen grunn klarer ikke min PC å kommunisere med printeren. Er det noen som har tips? kan det være innstillinger i routeren? Har også prøvd å resette printeren slik bruksanvisningen sier men uten resultater.

 

Tips mottas med stor takk

 

mvh

t.

printerproperties.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du printeren inne i routerens interface? Du må jo se den der før du kan kommunisere mot PC.

 

Det er nettopp dette som er litt forvirrende. Har en Linksys WRP400 Router.

Jeg går inn på Status og DHCP clients table. Finner ikke printeren noe sted. Finner heller ikke PCn som jeg jobber på nå noe sted der, men siden jeg er på nettet må den vel ligge et sted der.

 

De eneste jeg "ser" er de trådløse klientene som er koblet opp.

Lenke til kommentar

Kan jo tyde på at routeren har fått hikke. Sikkert en god ide å resette den (stikk inn pennespiss i det lille hullet ved strømkontakten i >10 sek).

 

Argh.

Fint at jeg sjekket at nettverkskabelen var i orden. Ellers ville jeg ha kastet bort masse tid på å feilsøke... :whistle:

Argh.

Argh.

Funker nå.

 

Takk likevel. Skal resette router alikevel ,siden den har noe adhd oppførsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...