Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2010 - "Liv" - 10'ende trinn


Husk å stemme på BEGGE når du må slette stemmen din!  

155 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Bokmålseksamen - Skjønnlitterær

    • Oppgave 1: Velg en tidsepoke, en verden eller en kultur, og skriv en fortelling som handler om det å leve der
      15
    • Oppgave 2: Skriv en skjønnlitterær tekst der du får fram at en hobby eller fritidsaktivitet kan gi gode opplevelser
      9
    • Oppgave 3: Naturopplevelser kan være både gode og ubehagelige. Skriv en skjønnlitterær tekst der en naturopplevelse gjør inntrykk på hovedpersonen
      16
    • Oppgave 4: Skriv en skjønnlitterær tekst om et vendepunkt i livet.
      76
    • Oppgave 5: Foreningen Sikker Trafikk har lyst ut en novellekonkurranse. Vinnernovellen skal inngå i den neste kampanjegn for bruk av bilbelte. Skriv novellen.
      34
    • Oppgave 6: La deg inspirere av bildet over og skriv en skjønnlitterær tekst om de mulighetene livet gir
      5
  2. 2. Hvilken oppgave valgte du på Nynorskeksamen - Sakprosa

    • Oppgave 1: Med datamaskinar og mobiltelefonar kan vi vere pålogga og tilgjengelege heile tida. Kva har dette å seie for det livet vi lever? Skriv ein sakprega tekst.
      17
    • Oppgave 2: ”Lykke kan ikkje kjøpast for pengar”, heiter det. Ta utgangspunkt i påstanden og skriv ein artikkel eller eit lesarinnlegg.
      30
    • Oppgave 3: Oppgåve 3 ”Hvorfor er mennesket egentlig til, og hva skal det her nede på jorden? Det kommer inn av en dør og går ut en annen – hvorfra, hvorhen?” skreiv den norske forfattaren Gabriel Scott. La deg inspirere av sitatet og skriv ein sakprega t
      7
    • Oppgave 4: Skriv ein sakprega tekst om kva livsførselen til menneska kan ha å seie for livet på jorda.
      3
    • Oppgave 5: Ein del av oss søkjer meir spenning i livet enn andre. Skriv eit lesarinnlegg eller eit kåseri der du får fram dine tankar om dette.
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev du for hånd?

 

Ja

 

Fikk du valget om du ville skrive for hånd eller på PC?

 

Nope, vi har ikke nok skole-pcer til alle

 

Må bare få sagt at du og din skole er rimelig eid, da. :p Ikke vondt ment, men vi lever i et av verdens, om ikke verdens rikeste land. Hvordan kan da skoler, som vi skal satse på, ikke ha nok pcer til alle? :p

Good job, anyways. Respekt at du skrev så mye for hånd. :p

 

bor i sulitjelma, liten plass :( Men flytter til boden til høsten :D Ty ^^

 

 

Bittelitt offtopic (igjen -.-):

Sulitjelma er farlig nært Straumen/Sørfold :blink:

Kult :!:

 

Vet

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen gode sakprosatekster (5-6) de kan legge ut? For å gi litt inspirasjon :dribble:

 

Det er linket til i førstepost, mine to tekster som jeg har lagt ut i tråden er i hvert fall sakprosa, og jeg fikk henholdsvis 5+ og 6 på dem. :)

 

Bare på meg diskusjon.no blir nede noen ganger?

 

Har hatt veldig mye problemer med siden de siste dagene, og spesielt siste halvtimen. Veksler mellom en "Viktig melding" og feilmelding i Chrome..

Lenke til kommentar

Da er jeg klar for i morgen. Printet ut noen artikler, og har forhåpentligvis hodet på rett plass, så dette skal gå så bra så ;)

 

Hugs at det ikkje er lov å ha med ferdig skrivne tekstar på eksamen. Blir det oppdaga, blir det med ein gong STRYK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...