Gå til innhold

Trening og kostholds bildetråd. Les førstepost!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre om dere egentlig syntes det er fint med sånne synlige blodårer? Eller gir det bare en sånn jeg-har-så-lav-fettprosent-at-jeg-får-synlige-blodårer-godfølelse? Det minner meg egentlig litt om anorektikere som bare elsker å se beina stikke frem når de ser seg selv i speilet...

 

Sorry, men jeg er bare ærlig :whistle:

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om dere egentlig syntes det er fint med sånne synlige blodårer? Eller gir det bare en sånn jeg-har-så-lav-fettprosent-at-jeg-får-synlige-blodårer-godfølelse? Det minner meg egentlig litt om anorektikere som bare elsker å se beina stikke frem når de ser seg selv i speilet...

 

Sorry, men jeg er bare ærlig :whistle:

Ingenting galt i å være ærlig. Hvis man jobber for å få en kropp som ikke er helt vanlig bør man jo forvente mange forskjellige reaksjoner. I mine øyne stiller f.eks sminke på jenter i samme gata som trening av kosmetiske årsaker. Jeg mener, sminke er en "unaturlig forbedring" av utseende, om enn bare midlertidig. Eneste forskjellen på jenter som sminker seg og de som trener for å se annerledes ut er at sminke er mer sosialt akseptert :) Prinsippet er jo det samme; gjøre noe med seg selv for å se bedre ut, enten dette måtte være for noen andre eller utelukkende for ens egen del.

 

Bare så det er sagt så liker jeg at jenter gjør seg til, så dette var ikke ment som en langing ut mot sminke etc, snarere enn sammenligning :p

 

For min del så er trening med det målet om å bli godt over gjennomsnittet sterk, og kanskje se bedre ut i prosessen, det jeg driver med på fritiden :) Jeg synes selv at lavere fettprosent ser bedre ut på meg selv, men jeg har også full forståelse for de som synes at sykelig lite fett ikke er særlig pent (jeg er langt fra å være der).

 

Jeg vil ikke sammenligne dette med anoreksi, fordi anoreksi er en sykdom som skader både kropp og sinn. Det jeg driver med styrker meg fysisk og psykisk (siden jeg jobber hardt hver dag for å nå mine mål). Jeg ser parallellen din, men jeg vil ikke kalle meg selv sykelig kroppsfiksert. Jeg er definitivt mer opptatt av det enn Ola Nordmann, men dette er helt naturlig, akkurat som at David Beckham er mer opptatt av fotball enn meg som bare klarer å trikse 3 ganger før ballen ender opp på bakken :p Alternativet for min del hadde vært dataspilling dagen lang, og det hadde vært tragisk ;) Igjen, jeg snakker jo bare for min egen del og ingen andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om dere egentlig syntes det er fint med sånne synlige blodårer? Eller gir det bare en sånn jeg-har-så-lav-fettprosent-at-jeg-får-synlige-blodårer-godfølelse? Det minner meg egentlig litt om anorektikere som bare elsker å se beina stikke frem når de ser seg selv i speilet...

Sorry, men jeg er bare ærlig :whistle:

 

Jeg er vil si blodårer er kult og tøft i større grad enn fint. Estetisk sett er det ikke pent, men sånn sett ser jeg ikke på en mann som noe som skal være så innforjævlig glatt heller. Det ser bare feminint ut.

 

Sånne bilder som tråden preges av "i det siste" er vel mest for godfølelsen, det er ikke noe du legger opp på facebook. Som Discipline (kjempebra innlegg forresten +1) er inne på, det er mer sammenlignbart med kvinner som sminker seg - de gjør det like mye for veninnene sine som for gutta.

 

Husker jeg så en "mann" ute med det som åpenbart var hans unge sønn og kone i parken. De gikk under et tre og en gren i grei "pullup" høyde hang ned, han hang seg i denne - og feila flere ganger mens han prøvde seg på en pullup. Her skal han evolusjonsmessig være familiens drapsmaskin, så klarer han ikke løfte sin egen kroppsvekt én gang :no: Men ja, slik er den typiske mannen i samfunnet i større og større grad blitt.

 

Jeg har vært feit før, og jeg veit hva fysisk form har å si. En fysisk sterk kropp bygger karakter og selvtillit som få andre ting. Uansett hvordan du vrir og vender på det, det er to ting som betyr veldig mye i dagens samfunn.

 

 

Lenke til kommentar

Styrketrening har tendenser til å gå litt vel inn i huet på menn.

 

Vet ikke hvor mann der er å proppe i seg tilskudd og uttale "aldri styrketrening og kondisjonstrening i samme periode".

Du klarer faktisk å gjøre dette til en diskusjon om styrke eller kondisjonstrening, gratulerer.

 

Jeg har aldri sagt at man ikke kan trene kondisjon i samme periode som styrke. Samme økt, ja, men periode - nei. Jeg anbefalte nettopp en fyr å kutte ned på styrketreninga om han hadde 2 økter med innebandy i uka (han planla å kjøre 3 styrkedager i tillegg til dette). Det jeg har sagt er at man skal velge en av delene, når skal du fatte det?

 

Virker som at kondisjonstrening har tendenser til å gå inn i huet på noen óg.

 

 

Lenke til kommentar

Sorry, tolka det slik. Føler jeg blir misforstått når jeg anbefaler styrke over kondisjon til folk som vil ned i vekt.

 

Med "fysisk sterk kropp" mener jeg selvfølgelig en kombinasjon av styrke og kondisjon. Konteksten er ikke styrketrening eller kondisjonstrening, så jeg fant kommentaren din upassende.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...