Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sjakktrekk å kjøpe en Volvo 740 TIC?


Anbefalte innlegg

Sitter å undrer på om jeg skal kjøpe en Volvo 740 TIC 86mod med 220 hk og effektanlegg til 22.000, kanskje prute den ned til 20.000 kr. Får med v/s dekk. 17" fine sommerfelger..

Tror det er relativt lite rust på den..

 

Saken er at den er gått 320.000 km... Så da lurer jeg på hva normal levetid det er for motoren til volvoene er? Tenker da spesielt på 740 og 240.

 

Bør jeg gå for den? Hvor lenge kan jeg forvente at motoren lever?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan vel strengt talt ikke stole på selger om man spør hva oljeforbruket er. :p Han kan lett si, "neeei, bruker nesten ikke noe som helst olje" når den egentlig sluker olje..

 

Den er eid av en ungdom, og tror han er motorgal, så ser gjerne for meg at han har tynt motoren..

Lenke til kommentar

ser etter en volvo 740 etterhvert jeg også når jeg omsider selger bilen. tror jeg skal prøve så godt det lar seg gjøre å unngå 740'er med wunderbaum i ruta, stor biltema-spoiler, og enorme hull i hattehylla. så da går kanskje TIC muligheten bort. men da sparer man også litt bensin, selv om det ikke er første pri hvis man går for en volvo uansett.

Lenke til kommentar

Hvis du liker biler som ser ut som tanks, og er glad i å skru bil, så kjør på.... Er jo nesten gratis deler til møkka ;)

Om Volvo er møkka biler, hva er Ford da? Større dritt skal man lete lenge etter.

 

Har hatt 7 volvoer, og det finnest ikke bedre bil.

Har du link til volvoen du tenkte på? :)

 

Bensinforbruket på turbo er ikke større enn GL, GLE går kanskje litt billigere. Men så er det å kjøre TIC en mye morsommere kjøreopplevelse da.

Endret av Espein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...