Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Seksuelle atferdsproblemer er noe helt annet enn legning! Hetrofile, homofile og pedofile kan jo ha seksuelle atferdsproblemer. Det virker også som du glemmer at det å ha en legning innebærer følelser og forelskelse. Jeg forelsker meg i barn, akkurat som du forelsker deg i voksne. Du virker veldig fokusert på det seksuelle.

 

 

 

Du påstår at du forelsker deg i barn, men du skjuler heller ikke at du har en seksuell drift som er rettet mot barn. Hva som gjør at du forelsker deg i et barn greier jeg ikke å forstå da snørr, uerfarenhet og prepubertale kropper vekker null interesse hos meg personlig, og jeg hadde gjerne sett deg gi en grundig forklaring på hvilke egenskaper som faktisk gjør at du forelsker deg.

 

Hvordan skal egentlig et barn greie å forstå dine behov? Hvordan skal et barn kunne i det hele tatt forholde seg til at en voksen person 5x til 6x dets alder, ønsker å ha et forhold som kun kan utarte seg på et 4 - 8 års barne nivå?

Det skjer i alle fall ikke utifra et barns premisser, men utifra den pedofile sine premisser, noe som er helt uaktuelt.

 

Hvilket fornektelsesstadium mener du at jeg er i? Jeg tror at hvis du levde på 60-tallet, ville du vært en stor homofob uten evne til å anerkjenne annerledeshet. Jeg sidestiller ikke homofili og pedofili som legninger, men jeg sidestiller folks uvitenhet og quasi-kunnskap. Pedofile er ikke født med større viljestyrke enn dere. Men vi trenger å føle oss som en likeverdig del av samfunnet, hvis ikke vil en del pedofile begå overgrep i frustrasjon.

 

Du nekter å prøve et behandlingsopplegg til psykolog med påstander om at du har god peiling på hva dette er, du er fast bestemt på at det du opplever er en medfødt legning, og mener derfor at du ikke kan få noe behandlingsopplegg som vil hjelpe deg til å leve som en "normal" voksen.

 

Samboeren min er desverre en av de som har opplevd at slekt har blitt misbrukt av sine nærmeste, i dette tilfellet var det en tremelling som ble kraftig misbrukt av sin Stefar noe som har satt dype spor I oss alle.

Personen siktet seg direkte inn mot en aleneforsørgende Mor som lot denne personene komme inn i livet deres og han utnyttet dette på det groveste.

7 1/2 år gammel startet overgrepene mot Jenta med en trussel på at Hesten hennes ville bli drept om hun avslørte det, overgrepene var såpass hyppige at jenta anslo dette som Normalt til slutt. Venner av stefaren ble etter hvert med på overgrepene og filmet aktivitetene, noe som ble en dag oppdaget av Moren, som fikk sjokk og tok øyeblikkelig afære. Dette har ført til at 3 voksne menn ble fengslet, 1 av disse på forvaring for resten av livet pga trusselen han utgjør for samfunnet (hun var kun toppen av isberget faktisk).

Resultatene av overgrepene er trolig at hun aldri kan få barn og tydeligvis sleit med sexlivet lenge etterpå , sønnen til stefaren hater faren sin, men det værste av alt var faktisk at offerene har fått så og si null hjelp i etterkant av myndighetene, mens overgriperen selv får tett oppfølging i fengselet.

 

Hva skal egentlig gi dere pedofile rettigheten til å få lov til å føle dere som en likeverdig del av samfunnet? Det henger jo ikke på greip at vi skal respektere dere, når dere faktisk ønsker å innlede forhold til barna våre. Jeg blir direkte kvalm av å tenke på at barn som du ser i parken , svømmehalen eller andre offentlige områder er fantasiobjekter som du stimulerer deg selv med.

 

Sånn er det bare, og det er faktisk opp til samfunnet hva slags pedofile de ønsker. Det jeg gjør her er like mye en bønn til samfunnet om å håndtere pedofile på en annen måte enn i dag.

 

Jeg håper ikke du er psykologi-student, selv om du prøver og gi inntrykk for at du er en som har skjønt "greia".

 

I mine øyne er det optimale samfunnet :

 

*Et samfunn der voksne ikke har behov for å overgripe seg mot barn (vold , sex , psykisk mishandling etc).

*Et samfunn der voksne ikke har behov for å ha et "romantisk" forhold til barn.

 

Ønsker du å bli respektert og at folk stoler på deg, så må du gjøre deg fortjent til denne tillitten, det gjør du ikke ved å argumentere for din tiltrekkning til barn her på forumet, men ved å søke behandling og hjelp til å leve et fullverdig liv sammen med oss andre i samfunnet.

SÅ kanskje med tid så vil det lokale samfunnet som kjenner deg lære å leve med deg, men for guds skyld ikke forvent at noen skal tillate at barnet sitt skal få lov til å ha et "romantisk" forhold til deg.

Et barn er uansett ikke moden nok til å ha et slikt forhold før langt ut i tenårene, og til og med da er det ikke sjeldent at det ikke varer lenge.

 

Nei, du får slutte å leke forum psykolog og pedofili ekspert, og heller finne noen som kan hjelpe deg så du ikke begår overgrep i "frustrasjon", som du så pent hinter til.

Når det gjelder meg så har jeg faktisk overhodet ingen bakgrunn og utdanning som kan gi meg en garanti for at du aldri vil begå overgrep selv mot barn i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Danielle

 

 

Jeg trodde faktisk du hadde lest tråden jeg.

 

Pedofile handlinger er fullt lovlig så lenge det ikke er kriminelle ting man gjør. F.eks. om en pedofil lager mat, så er det en lovlig pedofil handling. Akkurat som når en hetrofil gjør en heterofil handling. Så hvilke heterofile handlinger er det du tenker på? Å rane en bank? Å svindle en bedrift? Å røyke hasj? Alt dette er pedofile handlinger som ikke er lov. Men de kan også være heterofile handlinger hvis gjerningsmannen er heterofil, så jeg skjønner ikke hva som er mer galt med pedofile handlinger enn heterofile handlinger?

 

Og hva kaller du det hvis en terrorist lager seg ei brødskive? Terrorhandlinger?

Pedofile handlinger er ulovlig da det innebærer å ha sex med barn og ikke matlaging. Så, etter hva du selv sier så blir det jo litt problematisk for deg å lage seg mat.

 

Er ingenting som heter "en pedofil handling". Hva er en heterofil handling da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

 

Du påstår at du forelsker deg i barn, men du skjuler heller ikke at du har en seksuell drift som er rettet mot barn. Hva som gjør at du forelsker deg i et barn greier jeg ikke å forstå da snørr, uerfarenhet og prepubertale kropper vekker null interesse hos meg personlig, og jeg hadde gjerne sett deg gi en grundig forklaring på hvilke egenskaper som faktisk gjør at du forelsker deg.

 

Hvordan skal egentlig et barn greie å forstå dine behov? Hvordan skal et barn kunne i det hele tatt forholde seg til at en voksen person 5x til 6x dets alder, ønsker å ha et forhold som kun kan utarte seg på et 4 - 8 års barne nivå?

Det skjer i alle fall ikke utifra et barns premisser, men utifra den pedofile sine premisser, noe som er helt uaktuelt.

 

Du nekter å prøve et behandlingsopplegg til psykolog med påstander om at du har god peiling på hva dette er, du er fast bestemt på at det du opplever er en medfødt legning, og mener derfor at du ikke kan få noe behandlingsopplegg som vil hjelpe deg til å leve som en "normal" voksen.

 

Samboeren min er desverre en av de som har opplevd at slekt har blitt misbrukt av sine nærmeste, i dette tilfellet var det en tremelling som ble kraftig misbrukt av sin Stefar noe som har satt dype spor I oss alle.

Personen siktet seg direkte inn mot en aleneforsørgende Mor som lot denne personene komme inn i livet deres og han utnyttet dette på det groveste.

7 1/2 år gammel startet overgrepene mot Jenta med en trussel på at Hesten hennes ville bli drept om hun avslørte det, overgrepene var såpass hyppige at jenta anslo dette som Normalt til slutt. Venner av stefaren ble etter hvert med på overgrepene og filmet aktivitetene, noe som ble en dag oppdaget av Moren, som fikk sjokk og tok øyeblikkelig afære. Dette har ført til at 3 voksne menn ble fengslet, 1 av disse på forvaring for resten av livet pga trusselen han utgjør for samfunnet (hun var kun toppen av isberget faktisk).

Resultatene av overgrepene er trolig at hun aldri kan få barn og tydeligvis sleit med sexlivet lenge etterpå , sønnen til stefaren hater faren sin, men det værste av alt var faktisk at offerene har fått så og si null hjelp i etterkant av myndighetene, mens overgriperen selv får tett oppfølging i fengselet.

 

Hva skal egentlig gi dere pedofile rettigheten til å få lov til å føle dere som en likeverdig del av samfunnet? Det henger jo ikke på greip at vi skal respektere dere, når dere faktisk ønsker å innlede forhold til barna våre. Jeg blir direkte kvalm av å tenke på at barn som du ser i parken , svømmehalen eller andre offentlige områder er fantasiobjekter som du stimulerer deg selv med.

 

 

I mine øyne er det optimale samfunnet :

 

*Et samfunn der voksne ikke har behov for å overgripe seg mot barn (vold , sex , psykisk mishandling etc).

*Et samfunn der voksne ikke har behov for å ha et "romantisk" forhold til barn.

 

Ønsker du å bli respektert og at folk stoler på deg, så må du gjøre deg fortjent til denne tillitten, det gjør du ikke ved å argumentere for din tiltrekkning til barn her på forumet, men ved å søke behandling og hjelp til å leve et fullverdig liv sammen med oss andre i samfunnet.

SÅ kanskje med tid så vil det lokale samfunnet som kjenner deg lære å leve med deg, men for guds skyld ikke forvent at noen skal tillate at barnet sitt skal få lov til å ha et "romantisk" forhold til deg.

Et barn er uansett ikke moden nok til å ha et slikt forhold før langt ut i tenårene, og til og med da er det ikke sjeldent at det ikke varer lenge.

 

Nei, du får slutte å leke forum psykolog og pedofili ekspert, og heller finne noen som kan hjelpe deg så du ikke begår overgrep i "frustrasjon", som du så pent hinter til.

Når det gjelder meg så har jeg faktisk overhodet ingen bakgrunn og utdanning som kan gi meg en garanti for at du aldri vil begå overgrep selv mot barn i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

 

Du påstår at du forelsker deg i barn, men du skjuler heller ikke at du har en seksuell drift som er rettet mot barn. Hva som gjør at du forelsker deg i et barn greier jeg ikke å forstå da snørr, uerfarenhet og prepubertale kropper vekker null interesse hos meg personlig, og jeg hadde gjerne sett deg gi en grundig forklaring på hvilke egenskaper som faktisk gjør at du forelsker deg.

 

Hvordan skal egentlig et barn greie å forstå dine behov? Hvordan skal et barn kunne i det hele tatt forholde seg til at en voksen person 5x til 6x dets alder, ønsker å ha et forhold som kun kan utarte seg på et 4 - 8 års barne nivå?

Det skjer i alle fall ikke utifra et barns premisser, men utifra den pedofile sine premisser, noe som er helt uaktuelt.

 

Du nekter å prøve et behandlingsopplegg til psykolog med påstander om at du har god peiling på hva dette er, du er fast bestemt på at det du opplever er en medfødt legning, og mener derfor at du ikke kan få noe behandlingsopplegg som vil hjelpe deg til å leve som en "normal" voksen.

 

Samboeren min er desverre en av de som har opplevd at slekt har blitt misbrukt av sine nærmeste, i dette tilfellet var det en tremelling som ble kraftig misbrukt av sin Stefar noe som har satt dype spor I oss alle.

Personen siktet seg direkte inn mot en aleneforsørgende Mor som lot denne personene komme inn i livet deres og han utnyttet dette på det groveste.

7 1/2 år gammel startet overgrepene mot Jenta med en trussel på at Hesten hennes ville bli drept om hun avslørte det, overgrepene var såpass hyppige at jenta anslo dette som Normalt til slutt. Venner av stefaren ble etter hvert med på overgrepene og filmet aktivitetene, noe som ble en dag oppdaget av Moren, som fikk sjokk og tok øyeblikkelig afære. Dette har ført til at 3 voksne menn ble fengslet, 1 av disse på forvaring for resten av livet pga trusselen han utgjør for samfunnet (hun var kun toppen av isberget faktisk).

Resultatene av overgrepene er trolig at hun aldri kan få barn og tydeligvis sleit med sexlivet lenge etterpå , sønnen til stefaren hater faren sin, men det værste av alt var faktisk at offerene har fått så og si null hjelp i etterkant av myndighetene, mens overgriperen selv får tett oppfølging i fengselet.

 

Hva skal egentlig gi dere pedofile rettigheten til å få lov til å føle dere som en likeverdig del av samfunnet? Det henger jo ikke på greip at vi skal respektere dere, når dere faktisk ønsker å innlede forhold til barna våre. Jeg blir direkte kvalm av å tenke på at barn som du ser i parken , svømmehalen eller andre offentlige områder er fantasiobjekter som du stimulerer deg selv med.

 

I mine øyne er det optimale samfunnet :

 

*Et samfunn der voksne ikke har behov for å overgripe seg mot barn (vold , sex , psykisk mishandling etc).

*Et samfunn der voksne ikke har behov for å ha et "romantisk" forhold til barn.

 

Ønsker du å bli respektert og at folk stoler på deg, så må du gjøre deg fortjent til denne tillitten, det gjør du ikke ved å argumentere for din tiltrekkning til barn her på forumet, men ved å søke behandling og hjelp til å leve et fullverdig liv sammen med oss andre i samfunnet.

SÅ kanskje med tid så vil det lokale samfunnet som kjenner deg lære å leve med deg, men for guds skyld ikke forvent at noen skal tillate at barnet sitt skal få lov til å ha et "romantisk" forhold til deg.

Et barn er uansett ikke moden nok til å ha et slikt forhold før langt ut i tenårene, og til og med da er det ikke sjeldent at det ikke varer lenge.

 

Nei, du får slutte å leke forum psykolog og pedofili ekspert, og heller finne noen som kan hjelpe deg så du ikke begår overgrep i "frustrasjon", som du så pent hinter til.

Når det gjelder meg så har jeg faktisk overhodet ingen bakgrunn og utdanning som kan gi meg en garanti for at du aldri vil begå overgrep selv mot barn i fremtiden.

 

Jeg skjuler ikke at jeg har en seksuelle drift rettet mot barn nei, men det er viktig å vite at en like stor del av legningen handler om romantiske følelser, forelskelse, og ønsket om å både gi og få kjærlighet med et barn. Hva som gjør at jeg forelsker meg i barn er jo ikke så lett å sette ord på, akkurat som det kanskje ikke er lett for deg å sette ord på hvorfor du forelsker deg i de du forelsker deg i.

 

Sannsynnligvis er det de samme ordene som går igjen: Sjarm, personlighet, interesser m.m. Jeg forelsker meg i barns personlighet, deres humor, interesser, filosofi, deres spennende tanker og fantasier, og jeg føler en voldsom omsorg for de. Og når uerfarenhet og prepubertale kropper ikke vekker interesse hos deg, så vekker heller ikke erfarenhet og modne kropper interesse hos meg. Og jeg skjønner ikke hvordan du kan tenne på en voksen kropp, akkurat som du ikke skjønner hvordan jeg kan tenne på en barnekropp.

 

Jeg skjønner nå at du ikke har lest så mye av denne tråden her. For jeg har aldri sagt at barn skal ha forhold med voksne jeg. Barn skjønner ikke mine behov, hverken de seksuelle eller det følelsesmessige. Men hvis du hadde lest tråden hadde du visst det. Sukk.

 

Du sier jeg nekter og prøve et behandlingsopplegg, men det finnes ikke noe behandlingsopplegg, hvor mange ganger skal jeg si det?? Det eneste som skal til for at jeg kan leve som normal voksen, er at folk aksepterer meg for den jeg er. Vi pedofile trenger noen å snakke med, og trenger og føle som helt normale mennesker som er like mye verdt som andre. Vi trenger og få følelsen av at vi kan stå frem, for det er dritvanskelig å takle dette alene.

 

Tror du virkelig jeg ville latt være å gå til et behandlingsopplegg hvis det fantes? Pedofilien plager meg jo hver dag, og vil gjøre det resten av livet. Men hvis du har fulgt litt med, så hadde du visst at det ikke finnes noen kur for en legning.

 

Historien du fortalte er selvsagt grusom, men har antakeligvis ingenting med pedofili å gjøre.

 

Ditt optimale samfunn er en utopi, og det er på tide at noen knipser og forteller deg: Velkommen til virkeligheten!

 

Og til slutt: Sjansen er like stor for at du plutselig forgriper deg på et barn, så ingen har garanti for det dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Artikkelen støtter ikke det du skriver. I artikkelen står det at pedofili ikke kan "kureres", og behandlingen går ut på å endre handlingsmønstre, ikke hva personene er tiltrukket av. Igjen har man problemer med å skille handlinger fra egenskaper. Overgripere fra pedofile.

 

Hva mener du den pedofile som ikke forgriper seg på barn skal få hjelp med? Vedkommende vil jo ikke kunne slutte å være tiltrukket av barn uansett.

 

Og hvis pedofile som ikke får seg noe er mulige overgripere, er heterofile som ikke får seg noe mulige voldtektsmenn?

 

Nå har jeg ikke sagt at noen kan kurere Pedofili helt , men jeg tviler heller ikke på at det finnes mange forskjellige typer for pedofili på lik måte som det finnes menn som utelukkende kun tenner på vise fetisher.

At det faktisk finnes behandling for sexuelle adferdsproblemer og at disse fungerer er også viktig å huske.

 

Danielle ønsker ifølge ham selv, å fungere normalt og ønsker til og med å adoptere et barn, hvilke garantier har vi egentlig for at han faktisk skal greie å styre sexdriften sin når han allerede nå er I fornektelse stadiumet?

Han sier jo implisitt at han ikke kan bli bedre , at han ikke har noen problemer og at Pedofili faktisk er en legning som han mener er Naturlig men ikke godtatt bland oss andre?

 

Altså ærlig talt, når han ikke har noe problem med å fantasere om barnet mitt eller ditt som han har har sett i det lokale svømmebassenget og onanerer til disse fantasiene, så forstår du kanskje selv hvor alvorlig dette er. Allerede nå forsterker han selv sin sexdrift ved å fantasere og onanere med barn , hvordan han selv skal greie å styre seg uten profesjonell hjelp når han blir lei av fantasiene vil nå gudene vite...

 

Pedofile menn /kvinner som erkjenner at de har et problem og som ønsker hjelp bør få oppfølging og veiledning til å :

 

*Forstå hvorfor det ikke er greit med et forhold mellom barn / voksen.

*Forstå hvorfor det er galt å onanere til slike fantasier / bilder.

*Få muligheter til å prøve forskjellige behandlingsformer for å prøve å styre den sexuelle legningen i riktig rettning.

*Få tett oppfølging og samtaler med psykolog så ofte som mulig og ved akutt behov.

Du klarer fortsatt ikke å se forskjell på egenskap (pedofili) og handling (overgrep). Du snakker om seksuelle atferdsproblemer, men det har ingenting med pedofili å gjøre som sådan. Pedofili er en ufrivillig egenskap ved et menneske.

 

Det går ikke an å endre den seksuelle legningen. Det eneste du kan gjøre noe med er handlinger.

 

Folk som volder andre skade må få hjelp til å slutte med det uansett legning. Menn som ønsker å voldta kvinner må få hjelp med det. Menn som ønsker å voldta barn må få hjelp med det.

 

De som ikke volder andre skade, uansett hvilken legning de har, trenger ikke hjelp.

 

Hvis pedofili i seg selv er et problem som må erkjennes, så er det samfunnet som må erkjenne det og få behandling. Måten pedofile behandles på er nemlig skammelig, umenneskelig og ondskapsfull. I dette tilfellet er det derfor ikke pedofile som ikke volder andre skade som må få behandling, men personer som har et forkvaklet syn på andre mennesker basert på ufrivillige egenskaper.

 

Jeg er sikker på du er enig at folk som tillegger andre negative egenskaper basert på hudfarge trenger hjelp? Vel, pedofili er også en ufrivillig egenskap, akkurat som hudfargen. Du kan ikke "kurere" noen av delene. Ingen av delene betyr heller at man er et dårlig menneske eller at man ønsker å forvolde andre skade, eller faktisk gjør det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, så lenge du ikke gjør noe som helst for å forklare det, så kommer jeg ikke til å la det gå.

Jeg liker ikke folks dumhet, og heller ikke medias fordummende artikler, men jeg har også et realistisk syn på at pedofili aldri kan realiseres, det vil aldri bli akseptert igjen. Jeg ser også derfor at mange vil ha vansker for å i det hele tatt akseptere legningen.

 

Derfor ser jeg ikke grunnen til å provosere det mer enn nødvendig. Som du selv har presset på så burde det finnes et støtteapparat for pedofile, men så lenge pedofile blir akseptert av de nærmeste, så ser jeg ikke hvorfor man skal fortelle til alle og morra deres at man er det. Det er så sjeldent legninger diskuteres uansett.

 

Du ville skjønt det om du ikke kunne fortalt til noen i hele verden at du tente på damer.

Jeg tenner på mye rart, og det er "utrolig" nok ingen som vet noe om, men å sitte der og si at du har det jævlig, og at du er den eneste i verden som føler det slik, og at ingen andre kan dele din smerte, overbeviser meg i negativ retning.

 

Jeg har også mange mindre normale interesser og aktiviteter for meg fra tid til annen, har null interesse av å fortelle det til alle rundt meg.

 

Hvorfor har du et behov for å fortelle alle at du er unormal?

Har du et behov for å føle deg spesiell? For å skrike ut at du er annerledes?

 

Jeg sier ikke at du ikke skal snakke om det med noen, men hvorfor skal du fortelle det til alle? Jeg har problemer med å forstå hysteriet med å dele problemene sine med alle, så vidt meg bekjent er det faktisk ganske unormalt.

 

Snakk om det med nærmeste venner, foreldre, psykolog (i hvert fall burde det vært mulig), men det er ikke akkuratt et samtaleemne jeg hadde tatt opp på toget.

Det er noe som kalles empati. Det betyr at man kan sette seg inn i andres situasjon selv om man ikke nødvendigvis er i samme situasjon selv. Empati vil gjøre at man kan sette seg inn i hvordan det er å være del av en universelt fordømt og ensidig hetset gruppe mennesker i samfunnet. Å stadig bli hetset og utsatt for feilinformasjon er en byrde. Når man har en byrde, er det naturlig å ønske å snakke om det.

 

Å snakke om ting som er vanskelig er en helt vanlig reaksjon hos mennesker. Hvis man ikke skjønner hvordan noen kan ønske å snakke ut om noe som oppleves som vanskelig, vel, så bør kanskje vedkommende tenke seg om og se hvordan det står til med empatien der i gården.

 

"Jeg har ikke dette behovet i min situasjon, derfor kan ikke du ha det heller i din situasjon" er minst sagt en forbausende holdning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjære vene da? Dette er kun et emne som opplyser oss om hvordan en pedofil egentlig forholder seg til «problemene» som personen lider under hver dag. Bare på grunn av at det er et tabu-emne betyr ikke at han lager denne tråden for å utgi seg selv for å være spesiell, det er, som sagt, for å opplyse og informere hver enkelt av oss på grunn av at det er veldig mange som har et feil syn på pedofile, dessverre. Det er så enkelt, bør ikke vri det unna.

Nei, dette er et emne startet av en som vil at pedofili skal aksepteres. Poenget mitt var at siden en pedofil handling (etter norsk lov et overgrep) vil aldri bli akseptert, derfor vil det være store problemer med å akseptere pedofile selv for mange. Så hvis man ser litt realistisk på dette, så vil det ønskede utfallet være at folk lærer seg forskjellen på pedofile og overgripere, dog vil ikke dette lede til aksept, da mange alltid er redde for ting som kan skje. Så for å unngå provokasjoner, og for å holde dette enklest mulig, så trenger man ikke akkuratt gå med en genser det står "jeg er pedofil på", er det ikke nok at man kan få snakke ut om dette med nære venner og familie. Må man utbasunere det til alle? Hvorfor må man søke etter aksept fra alle, det vil alltid være mange mennesker som ikke liker deg for den du er, uansett hvordan du er, det er ingen forskjell med pedofile. Det vil alltid være (mange) som ikke liker dem, så om man er det, så er det like greit å holde det for seg selv i det offentlige rom.

Det du sier er at man ikke skal jobbe for å endre samfunnet. Man skal bare akseptere alt. Hvorfor avskaffe slaveri? Det var jo en helt naturlig del av samfunnet. Det var en provokasjon overfor slaveeiere å gå inn for å avskaffe slaveriet. Ja, faktisk ble det krig av det. Derfor burde vi hatt slaveri i dag?

 

Man må for all del ikke provosere. Stemmerett for kvinner provoserte mange da det ble foreslått. Man skal ikke lage bråk. Kvinnene burde kjent sin plass og ikke kjempet for stemmerett.

 

Kvinnelig stemmerett ville aldri bli akseptert av absolutt alle, derfor var det ikke noen grunn til å kjempe for det?

 

Det vil alltid være noen som ikke ønsker at kvinner skal ha stemmerett, og derfor burde man ikke kjempet for det?

 

Men så var det noen som kjempet for det. Og sakte men sikkert endret ting seg.

 

Den dag i dag ser vi faktisk hvordan kampen for anerkjennelse er i endring. Homofile er ikke like akseptert som kvinner med stemmerett, men det er ikke langt unna. Dette er fordi homofile har kjempet for sin sak. De kjemper den dag i dag. Det har tatt lang tid, men endringene skjer "as we speak".

Endret av snartenkt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
- Bytter heterofile ut parteneren sin når de blir eldre? nå er ikke jeg her for å kverulere, men endel gjør faktisk det, har flere eksempler uten at jeg kommer med de her...

Da er det jo ikke noe spesielt for pedofile her, er det vel?

 

Om du tenker deg litt grundigere om, eller i alle fall når jeg tenker meg litt om, så er det vel slik at pedofile liker før-pubertale mennesker (i dette tilfellet jenter). og når barn når en viss alder så er de jo ikke før-pubertale lenger, så derfor stilte jeg spørsmålet mitt om evt. bytte av partner etter en viss alder, om det gjorde saken noe klarere for deg, om ikke får jeg heller vurdere å utdype det ved en senere anledning, om det er helt krise...

 

Jeg er selvsagt klar over at pedofile er vanlige mennesker som deg og meg (sett bort ifra legning), og jeg respekterer de fullt ut så lenge de (eller hvem som helst andre, for den saks skyld) ikke gjør overgrep.

Om du tenker deg litt om så slutter ikke mennesker å forandre seg etter puberteten. Det er enorm forskjell på en 20-åring og en 70-åring. Slutter alle heterofile å være glad i partneren selv om de blir gamle?

 

For meg virker det som det er for deg saken trenger å bli klarere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478
- Bytter heterofile ut parteneren sin når de blir eldre? nå er ikke jeg her for å kverulere, men endel gjør faktisk det, har flere eksempler uten at jeg kommer med de her...

Da er det jo ikke noe spesielt for pedofile her, er det vel?

 

Om du tenker deg litt grundigere om, eller i alle fall når jeg tenker meg litt om, så er det vel slik at pedofile liker før-pubertale mennesker (i dette tilfellet jenter). og når barn når en viss alder så er de jo ikke før-pubertale lenger, så derfor stilte jeg spørsmålet mitt om evt. bytte av partner etter en viss alder, om det gjorde saken noe klarere for deg, om ikke får jeg heller vurdere å utdype det ved en senere anledning, om det er helt krise...

 

Jeg er selvsagt klar over at pedofile er vanlige mennesker som deg og meg (sett bort ifra legning), og jeg respekterer de fullt ut så lenge de (eller hvem som helst andre, for den saks skyld) ikke gjør overgrep.

Om du tenker deg litt om så slutter ikke mennesker å forandre seg etter puberteten. Det er enorm forskjell på en 20-åring og en 70-åring. Slutter alle heterofile å være glad i partneren selv om de blir gamle?

 

For meg virker det som det er for deg saken trenger å bli klarere.

 

Er det ikke sånn at ens egen smak modnes samtidig med alderen? En 70-åring har som oftest mer livserfaring og vil vel helst ha en som er på samme bølgelengde med seg selv, og med lignende kvaliteter (og ikke da en på 23 med full fart og festing hver helg)? Det finnes jo såklart avvik, men det er jo sånn at folk finner gjerne andre på sin egen alder/størrelse for å dele livet med, men med pedofile så er det jo sånn at de liker barn, og når barn ikke er barn lengre, så tenkte jeg at det nok kunne vært er praktisk problem.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjuler ikke at jeg har en seksuelle drift rettet mot barn nei, men det er viktig å vite at en like stor del av legningen handler om romantiske følelser, forelskelse, og ønsket om å både gi og få kjærlighet med et barn.

 

[/Quote]

 

Du får innebefinne deg om at dette er en umulighet. Du er en voksen mann og har ikke det samme mentale nivået som en 4 åring. En 4 åring har ingenting med å gi og få kjærlighet relasjonsmessig til en voksen mann, punktum.

 

Når du faktisk ikke kan forstå at dette ikke er mulig så mener jeg at du rett og slett er like ille som andre pedofile.

Du er ikke ute etter Far / mors kjærlighet til et barn, du er ute etter et kjærlighetsforhold der barnet dekker dine behov og du i fantasiverden din dekker barnets behov.

 

Håper du kan begynne å forstå at dette er helt umulig og ikke minst, galt. Et barn er et lite menneske som fortsatt ikke har utviklet seg, og som er ekstremt sårbart ovenfor voksne, det er vår plikt å verne om barna sånn at de kan få lov til å utvikle seg til det fullverdige mennesket de er i voksen alder og ikke utnytte det til å dekke våre egne behov.

Et barn må lov til å utvikle seg og utforske selv sammen med jevnaldre den verden det befinner seg i (et barns verden) og ikke bli tvunget til å delta i voksensamfunnet.

Et barn har overhodet ikke noen muligheter til å kunne vite eller gjennomføre et slikt komplekst følelsemessig forhold som du ønsker deg, det er rett og slett skadelig for barnet og dette er noe du må rett og slett forstå.

 

Hva som gjør at jeg forelsker meg i barn er jo ikke så lett å sette ord på, akkurat som det kanskje ikke er lett for deg å sette ord på hvorfor du forelsker deg i de du forelsker deg i.

 

Sannsynnligvis er det de samme ordene som går igjen: Sjarm, personlighet, interesser m.m. Jeg forelsker meg i barns personlighet, deres humor, interesser, filosofi, deres spennende tanker og fantasier, og jeg føler en voldsom omsorg for de. Og når uerfarenhet og prepubertale kropper ikke vekker interesse hos deg, så vekker heller ikke erfarenhet og modne kropper interesse hos meg. Og jeg skjønner ikke hvordan du kan tenne på en voksen kropp, akkurat som du ikke skjønner hvordan jeg kan tenne på en barnekropp.

 

Et barn på 4 år har knapt oppdaget verden, det er en uskrevet bok og sånn sett så er det vist kun uskylden og det fysiske som tiltrekker deg. Jeg antar at du ikke jobber med barn til daglig siden det er tydelig at du har en slags "fantasiverden" om hvordan barn er , en fantasi som passer dine behov.

Selvsagt er barn unike! Men det mentale nivået til et barn er langt ifra det samme nivået som vi voksne har og det eneste type forhold en voksne kan ha legitimt til et barn, er fars / morsrollen eller en omsorgsrolle i forhold til jobb eller relasjon.

Jobber man i for eksempel barnehage har man et naturlig forhold til barna, der man er omsorgspersonen som skal VERNE og hjelpe til å forme barnet på i veien til utviklingen til et voksent vesen , men alltid på barnet premisser og de nåværende sosiale normene man har i samfunnet.

 

Når det gjelder kjærlighet og forelskelse så er ikke dette noe som "oppstod" magisk, men som tok noen uker med god kjennskap til min samboer. Det første som klikket var den fysiske tiltrekkelsen , etter hvert falt alle andre deler av pusslespillet på plass som gjennside interesser , væremåte , sexliv , og ikke minst målsetting her i livet.

 

 

Jeg skjønner nå at du ikke har lest så mye av denne tråden her. For jeg har aldri sagt at barn skal ha forhold med voksne jeg. Barn skjønner ikke mine behov, hverken de seksuelle eller det følelsesmessige. Men hvis du hadde lest tråden hadde du visst det. Sukk.

 

Det er godt mulig du har skrevet det , men innleggene dine og måten du opptrår her i tråden ser ut til å vise noe annet i mine øyne.

 

Du sier jeg nekter og prøve et behandlingsopplegg, men det finnes ikke noe behandlingsopplegg, hvor mange ganger skal jeg si det?? Det eneste som skal til for at jeg kan leve som normal voksen, er at folk aksepterer meg for den jeg er. Vi pedofile trenger noen å snakke med, og trenger og føle som helt normale mennesker som er like mye verdt som andre. Vi trenger og få følelsen av at vi kan stå frem, for det er dritvanskelig å takle dette alene.

 

Tror du virkelig jeg ville latt være å gå til et behandlingsopplegg hvis det fantes? Pedofilien plager meg jo hver dag, og vil gjøre det resten av livet. Men hvis du har fulgt litt med, så hadde du visst at det ikke finnes noen kur for en legning.

 

Du får slutte å lese på internett og ha deg til psykolog så fort som mulig, det finnes opplegg som kvalifiserte personer kan hjelpe deg med, men du kommer ingen vei så lenge du benekter at du behøver hjelp. Hos en psykolog vil du få noen å snakke med, en person som kan prøve å hjelpe deg å finne ut av deg selv og kanskje til og med sørge for at du kan leve et langt mer normalt liv enn det du gjør i dag.

 

Når skal du forresten forstå at familier rundt deg aldri kommer til å aksepter deg helt? Familiene rundt deg kommer til å leve i frykt for at du en dag overgriper deg på barna deres og det vil alltids finne noen som kommer til å gjøre noe som dem angrer på.

 

Du påstår gang på gang at Pedofili er en legitim legning, jeg påstår nettop at den ikke kan likestilles med andre sexuelle legninger som homofili og bisexualitet og at den er kvalifisert som paraphilia : pedophilia som klassifiseres som en Psykologisk sexuell dysfunksjon. Linkene over er fra NLM ,MeSH.

 

Historien du fortalte er selvsagt grusom, men har antakeligvis ingenting med pedofili å gjøre.

 

Om det ikke var pedofili, hva var det da?

Jenta var prepubertal når overgrepene startet , hun ble tvunget til å dekke mannens behov gjennom flere år med hyppige overgrep og det var nok ikke kun sexuelle overgrep, men også følelsemessige overtramp der hun måtte være "kjærlig" med sin stefar samtidlig som hun skulle skjulle dette for sin mor fordi "hun ikke ville forstå".

 

1 : Ditt optimale samfunn er en utopi, og det er på tide at noen knipser og forteller deg: Velkommen til virkeligheten!

 

2 : Og til slutt: Sjansen er like stor for at du plutselig forgriper deg på et barn, så ingen har garanti for det dessverre.

 

1 : Takk, på tide at du også kommer til virkeligheten og innser at det du ønsker kan aldri bli en realitet?

 

2 : Om du generaliserer, ja , da har man ingen konkrete garantier for at en hvilken som helst mann vil kunne overgripe seg på et barn, men når noen gjør dette så er det nettop fordi denne personen er pedofil.

Så man kan jo heller si det sånn at uten pedofile hadde man ikke hatt sexuelle overgrep mot barn.

 

Det er jo tydelig at du har et problem når du kommer med et slikt sluttargument , så jeg lar påstanden din bare henge der siden den er rett og slett latterlig. Om du ønsker å implisitt komme med påstander om andre sin legning så får du bare gjøre det, det er jo tydelig at du ikke har så mye annet å komme med.

Lenke til kommentar

 

Jeg er sikker på du er enig at folk som tillegger andre negative egenskaper basert på hudfarge trenger hjelp? Vel, pedofili er også en ufrivillig egenskap, akkurat som hudfargen. Du kan ikke "kurere" noen av delene. Ingen av delene betyr heller at man er et dårlig menneske eller at man ønsker å forvolde andre skade, eller faktisk gjør det.

 

Jeg utfordrer deg til å bevise at Pedofili er defakto en legning. Tror neppe at det er mange i det medisinske samfunnet som vil støtte deg der, ei eller mange psykologer.

Hudfargen er medfødt, hvor er bevisene for at Pedofili er medfødt?

 

Nei , jeg tror jeg har egentlig diskutert fra meg i denne tråden, TS bør søke hjelp så at han kan fungere normalt i samfunnet og vi andre kan sove litt tryggere med den viten at TS har noen han kan snakke med og hjelpe ham til å holde driftene sine i sjakk.

Lenke til kommentar

 

Jeg er sikker på du er enig at folk som tillegger andre negative egenskaper basert på hudfarge trenger hjelp? Vel, pedofili er også en ufrivillig egenskap, akkurat som hudfargen. Du kan ikke "kurere" noen av delene. Ingen av delene betyr heller at man er et dårlig menneske eller at man ønsker å forvolde andre skade, eller faktisk gjør det.

 

Jeg utfordrer deg til å bevise at Pedofili er defakto en legning. Tror neppe at det er mange i det medisinske samfunnet som vil støtte deg der, ei eller mange psykologer.

Hudfargen er medfødt, hvor er bevisene for at Pedofili er medfødt?

 

Nei , jeg tror jeg har egentlig diskutert fra meg i denne tråden, TS bør søke hjelp så at han kan fungere normalt i samfunnet og vi andre kan sove litt tryggere med den viten at TS har noen han kan snakke med og hjelpe ham til å holde driftene sine i sjakk.

 

Problemet er og en av grunnene til at TS startet tråden er at det ikke fins noe hjelp for ufrivillige pedofile.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men, herregud da..

 

Han sier at han har et ØNSKE om å ha et slikt forhold, men han har også GJENTATTE ganger sagt at det han håper på VET HAN at ALDRI kommer til å skje! Han er FULLT klar over dette.. Ikke desto mindre er det nå dette han ønsker..

 

Å være PEDOFIL er en LEGNING! Det å OVERGRIPE kan ALLE gjøre, uansett legning.. det er IKKE legningsbestemt..

 

Hvis en som er "hetro" aldri har fått seg noe, gjør ikke det ham til aseksuell, om du skjønner!

 

Han tiltrekkes av de som er prepubertale.. det er ikke noe han har valgt, traumer fra barndom, legning, eller ei.. Dette er noe han sliter med, og han ønsker kun AKSEPT for at han føler det på den måten han gjør.. Han har, sier han selv, ALDRI gjort noe GALT (herunder overgrep), og inntil det MOTSATTE er bevist, så synes jeg vi bør ta hans ord for det..

 

Når det gjelder om han er en "mer tikkende bombe" til å gjøre overgrep FORDI han er PEDOFIL, i forhold til de som IKKE ER DET, vet jeg ikke.. det kan jeg ingenting om, men han selv hevder å ha GOD dokumentasjon på at det ikke er noen sammenheng, så velger jeg faktisk å tro på akkurat dette, da denne personen har vært så ærlig og åpen om ALT, i tillegg til at dette er GARANTERT noe han har forsket MYE på, siden han faktisk har den legningen han har..

 

hmmm...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Malvado: Jeg vil utfordre deg til å lese hele tråden for å gjøre seg bedre kjent med TS, hans tanker og hans meninger, for det har du åpenbart ikke gjort!

 

TS vet inderlig godt at han ikke kan gjøre noe som helst, ikke først og fremst fordi det er ulovlig, men fordi barn tar skade av det! Det er heldigvis ulovlig også, men slik jeg forstår TS er det først og fremst av hensyn til barna han ikke gjør noe, og ALL HEDER til TS for det!

 

Pedofili = kjærlighet til barn, per definisjon, hverken mer eller mindre. En pedofil kan ikke realisere sin legning uten å volde skade, derfor er det ulovlig. Dette VET TS, og det har han gjentatt utallige ganger i tråden. Du skal ikke lese mange sidene fra første side før du forstår det, og før du hakker mer på TS syns jeg du SKAL det!

 

Du snakker igjen og igjen om 'parafili', men homofili (og bifili) inngår også under denne kategorien. Kan man 'omvende' en homofil?

 

Du sier også du ikke forstår hvordan TS kan forelske seg i barn. Der er jeg forsåvidt enig, men jeg forstår heller ikke hvordan noen overhodet kan forelske seg i gutter/menn, rett og slett fordi jeg er mann selv og heterofil. Det at jeg ikke forstår hvordan betyr ikke at homofile menn og heterofile kvinner ikke gjør det likevel. Homofile forstår på samme måte ikke hva som er så tiltrekkende med motsatt kjønn.

 

Henger du med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

 

Jeg skjuler ikke at jeg har en seksuelle drift rettet mot barn nei, men det er viktig å vite at en like stor del av legningen handler om romantiske følelser, forelskelse, og ønsket om å både gi og få kjærlighet med et barn.

 

[/Quote]

 

Du får innebefinne deg om at dette er en umulighet. Du er en voksen mann og har ikke det samme mentale nivået som en 4 åring. En 4 åring har ingenting med å gi og få kjærlighet relasjonsmessig til en voksen mann, punktum.

 

Når du faktisk ikke kan forstå at dette ikke er mulig så mener jeg at du rett og slett er like ille som andre pedofile.

Du er ikke ute etter Far / mors kjærlighet til et barn, du er ute etter et kjærlighetsforhold der barnet dekker dine behov og du i fantasiverden din dekker barnets behov.

 

Håper du kan begynne å forstå at dette er helt umulig og ikke minst, galt. Et barn er et lite menneske som fortsatt ikke har utviklet seg, og som er ekstremt sårbart ovenfor voksne, det er vår plikt å verne om barna sånn at de kan få lov til å utvikle seg til det fullverdige mennesket de er i voksen alder og ikke utnytte det til å dekke våre egne behov.

Et barn må lov til å utvikle seg og utforske selv sammen med jevnaldre den verden det befinner seg i (et barns verden) og ikke bli tvunget til å delta i voksensamfunnet.

Et barn har overhodet ikke noen muligheter til å kunne vite eller gjennomføre et slikt komplekst følelsemessig forhold som du ønsker deg, det er rett og slett skadelig for barnet og dette er noe du må rett og slett forstå.

 

Hva som gjør at jeg forelsker meg i barn er jo ikke så lett å sette ord på, akkurat som det kanskje ikke er lett for deg å sette ord på hvorfor du forelsker deg i de du forelsker deg i.

 

Sannsynnligvis er det de samme ordene som går igjen: Sjarm, personlighet, interesser m.m. Jeg forelsker meg i barns personlighet, deres humor, interesser, filosofi, deres spennende tanker og fantasier, og jeg føler en voldsom omsorg for de. Og når uerfarenhet og prepubertale kropper ikke vekker interesse hos deg, så vekker heller ikke erfarenhet og modne kropper interesse hos meg. Og jeg skjønner ikke hvordan du kan tenne på en voksen kropp, akkurat som du ikke skjønner hvordan jeg kan tenne på en barnekropp.

 

Et barn på 4 år har knapt oppdaget verden, det er en uskrevet bok og sånn sett så er det vist kun uskylden og det fysiske som tiltrekker deg. Jeg antar at du ikke jobber med barn til daglig siden det er tydelig at du har en slags "fantasiverden" om hvordan barn er , en fantasi som passer dine behov.

Selvsagt er barn unike! Men det mentale nivået til et barn er langt ifra det samme nivået som vi voksne har og det eneste type forhold en voksne kan ha legitimt til et barn, er fars / morsrollen eller en omsorgsrolle i forhold til jobb eller relasjon.

Jobber man i for eksempel barnehage har man et naturlig forhold til barna, der man er omsorgspersonen som skal VERNE og hjelpe til å forme barnet på i veien til utviklingen til et voksent vesen , men alltid på barnet premisser og de nåværende sosiale normene man har i samfunnet.

 

Når det gjelder kjærlighet og forelskelse så er ikke dette noe som "oppstod" magisk, men som tok noen uker med god kjennskap til min samboer. Det første som klikket var den fysiske tiltrekkelsen , etter hvert falt alle andre deler av pusslespillet på plass som gjennside interesser , væremåte , sexliv , og ikke minst målsetting her i livet.

 

 

Jeg skjønner nå at du ikke har lest så mye av denne tråden her. For jeg har aldri sagt at barn skal ha forhold med voksne jeg. Barn skjønner ikke mine behov, hverken de seksuelle eller det følelsesmessige. Men hvis du hadde lest tråden hadde du visst det. Sukk.

 

Det er godt mulig du har skrevet det , men innleggene dine og måten du opptrår her i tråden ser ut til å vise noe annet i mine øyne.

 

Du sier jeg nekter og prøve et behandlingsopplegg, men det finnes ikke noe behandlingsopplegg, hvor mange ganger skal jeg si det?? Det eneste som skal til for at jeg kan leve som normal voksen, er at folk aksepterer meg for den jeg er. Vi pedofile trenger noen å snakke med, og trenger og føle som helt normale mennesker som er like mye verdt som andre. Vi trenger og få følelsen av at vi kan stå frem, for det er dritvanskelig å takle dette alene.

 

Tror du virkelig jeg ville latt være å gå til et behandlingsopplegg hvis det fantes? Pedofilien plager meg jo hver dag, og vil gjøre det resten av livet. Men hvis du har fulgt litt med, så hadde du visst at det ikke finnes noen kur for en legning.

 

Du får slutte å lese på internett og ha deg til psykolog så fort som mulig, det finnes opplegg som kvalifiserte personer kan hjelpe deg med, men du kommer ingen vei så lenge du benekter at du behøver hjelp. Hos en psykolog vil du få noen å snakke med, en person som kan prøve å hjelpe deg å finne ut av deg selv og kanskje til og med sørge for at du kan leve et langt mer normalt liv enn det du gjør i dag.

 

Når skal du forresten forstå at familier rundt deg aldri kommer til å aksepter deg helt? Familiene rundt deg kommer til å leve i frykt for at du en dag overgriper deg på barna deres og det vil alltids finne noen som kommer til å gjøre noe som dem angrer på.

 

Du påstår gang på gang at Pedofili er en legitim legning, jeg påstår nettop at den ikke kan likestilles med andre sexuelle legninger som homofili og bisexualitet og at den er kvalifisert som paraphilia : pedophilia som klassifiseres som en Psykologisk sexuell dysfunksjon. Linkene over er fra NLM ,MeSH.

 

Historien du fortalte er selvsagt grusom, men har antakeligvis ingenting med pedofili å gjøre.

 

Om det ikke var pedofili, hva var det da?

Jenta var prepubertal når overgrepene startet , hun ble tvunget til å dekke mannens behov gjennom flere år med hyppige overgrep og det var nok ikke kun sexuelle overgrep, men også følelsemessige overtramp der hun måtte være "kjærlig" med sin stefar samtidlig som hun skulle skjulle dette for sin mor fordi "hun ikke ville forstå".

 

1 : Ditt optimale samfunn er en utopi, og det er på tide at noen knipser og forteller deg: Velkommen til virkeligheten!

 

2 : Og til slutt: Sjansen er like stor for at du plutselig forgriper deg på et barn, så ingen har garanti for det dessverre.

 

1 : Takk, på tide at du også kommer til virkeligheten og innser at det du ønsker kan aldri bli en realitet?

 

2 : Om du generaliserer, ja , da har man ingen konkrete garantier for at en hvilken som helst mann vil kunne overgripe seg på et barn, men når noen gjør dette så er det nettop fordi denne personen er pedofil.

Så man kan jo heller si det sånn at uten pedofile hadde man ikke hatt sexuelle overgrep mot barn.

 

Det er jo tydelig at du har et problem når du kommer med et slikt sluttargument , så jeg lar påstanden din bare henge der siden den er rett og slett latterlig. Om du ønsker å implisitt komme med påstander om andre sin legning så får du bare gjøre det, det er jo tydelig at du ikke har så mye annet å komme med.

Malvado: Kan du lese tråden før du skriver mer nå?

Du slenger ut påstander om meg som er kommet frem tidligere i tråden.

 

Da hadde du skjønt at jeg ikke mener barn kan ha et slikt forhold med en voksen. Og ØNSKE noe, og å GJØRE noe er 2 forskjellige ting. Grunnen til at jeg ikke GJØR noe, er fordi ingen barn vil ha et forhold med en voksen. Tror du ikke jeg vet det?

 

Du kan derfor slutte med en gang og fortelle meg om barns behov og utvikling. Det vet jeg like godt selv skjønner du!

 

Jeg skal til en terapeut i juli. Men ikke for å kurere pedofili, for det er ikke mulig. Slutt å si at det finnes et behandlingsopplegg for pedofili for det gjør det ikke. Jeg skal derimot få hjelp til følelseslivet og det å håndtere dette, for jeg går med en sorgfølelse i meg hver dag.

 

Jeg har venner som aksepterer meg 100%.

 

Du må bare påstå at pedofili er en parafili. Du vet jo ikke noe annet enn det du leser likevel.

 

Hvorfor historien du fortalte ikke var pedofili? Fordi de fleste barneovergripere ikke er heterofile.

 

Du avslører total kunnskapsløshet når du sier at en som forgriper seg er pedofil. HERREGUD. DE FLESTE BARNEOVERGRIPERE ER IKKE PEDOFILE! Jeg blir nesten gal av hvor lite folk vet om seksuelle overgrep - noe så alvorlig, som skader våre barn. Unnskyld meg, men det er vanskelig å forholde seg rolig til en så stor kunnskapsløshet om overgrep.

 

Men det er jaggu meg bra at dere får lære om dette av meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

 

Jeg er sikker på du er enig at folk som tillegger andre negative egenskaper basert på hudfarge trenger hjelp? Vel, pedofili er også en ufrivillig egenskap, akkurat som hudfargen. Du kan ikke "kurere" noen av delene. Ingen av delene betyr heller at man er et dårlig menneske eller at man ønsker å forvolde andre skade, eller faktisk gjør det.

 

 

 

Jeg utfordrer deg til å bevise at Pedofili er defakto en legning. Tror neppe at det er mange i det medisinske samfunnet som vil støtte deg der, ei eller mange psykologer.

Hudfargen er medfødt, hvor er bevisene for at Pedofili er medfødt?

 

Nei , jeg tror jeg har egentlig diskutert fra meg i denne tråden, TS bør søke hjelp så at han kan fungere normalt i samfunnet og vi andre kan sove litt tryggere med den viten at TS har noen han kan snakke med og hjelpe ham til å holde driftene sine i sjakk.

 

Bevis på at det er en legning? Ingen har bevis på at heterofili er en legning heller. Det handler om hva man definerer som legning. Legning er å være seksuelt og følelsesmessig tiltrukket noe. Så enkelt er det. Men det finnes mange forskningsresultater som viser at pedofili er medfødt og genetisk, ergo naturlig. Sånn er det bare, og hvis du nekter å innse det er du ingenting annet enn trangsynt.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Men, herregud da..

 

Han sier at han har et ØNSKE om å ha et slikt forhold, men han har også GJENTATTE ganger sagt at det han håper på VET HAN at ALDRI kommer til å skje! Han er FULLT klar over dette.. Ikke desto mindre er det nå dette han ønsker..

 

Å være PEDOFIL er en LEGNING! Det å OVERGRIPE kan ALLE gjøre, uansett legning.. det er IKKE legningsbestemt..

 

Hvis en som er "hetro" aldri har fått seg noe, gjør ikke det ham til aseksuell, om du skjønner!

 

Han tiltrekkes av de som er prepubertale.. det er ikke noe han har valgt, traumer fra barndom, legning, eller ei.. Dette er noe han sliter med, og han ønsker kun AKSEPT for at han føler det på den måten han gjør.. Han har, sier han selv, ALDRI gjort noe GALT (herunder overgrep), og inntil det MOTSATTE er bevist, så synes jeg vi bør ta hans ord for det..

 

Når det gjelder om han er en "mer tikkende bombe" til å gjøre overgrep FORDI han er PEDOFIL, i forhold til de som IKKE ER DET, vet jeg ikke.. det kan jeg ingenting om, men han selv hevder å ha GOD dokumentasjon på at det ikke er noen sammenheng, så velger jeg faktisk å tro på akkurat dette, da denne personen har vært så ærlig og åpen om ALT, i tillegg til at dette er GARANTERT noe han har forsket MYE på, siden han faktisk har den legningen han har..

 

hmmm...

 

Takk, det var veldig godt å høre dette nå, for jeg blir sprø av forhåndsdømmingen og all kunnskapsløsheten. Du har helt rett i at jeg har forsket MYE på dette. Det tror jeg kanskje mange gjør når de er rammet av ting som de ønsker å finne ut av. Jeg finner ikke på mine påstander, jeg manipulerer ikke fakta ut ifra forskningen på området. Grunnen til at det er så stor forskjell på almenn oppfatning og faglig empiri, er at folk flest leser jo ikke faglitteratur, men aviser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Pedofili = kjærlighet til barn, per definisjon, hverken mer eller mindre. En pedofil kan ikke realisere sin legning uten å volde skade, derfor er det ulovlig. Dette VET TS, og det har han gjentatt utallige ganger i tråden. Du skal ikke lese mange sidene fra første side før du forstår det, og før du hakker mer på TS syns jeg du SKAL det!

 

[/Quote]

 

Du må passe på å skildre seksuell tiltrekkning fra omsorg og nestekjærlighet til barn.

Hvem som helst kan yte omsorg for et hvilket som helst barn, men å ha et kjærlighetsforhold med klare sexuelle drifter mot et barn er pedofili. Dette er snakk om personer som ikke fungerer normalt sexuelt med mindre disse har sex eller fantasier om barn , at det hele romantiseres bak "kjærlighet" og andre "forklaringer" biter jeg ikke på.

 

Forelsker seg man i en person så har man ingen problemer med å la denne personen vokse opp og bli myndig før man tar steget videre og utvikler et forhold til den. Men her er kjærligheten kun for alderen personen befinner seg i og med en gang personen utvikler seg fraviker interessen.

 

Du snakker igjen og igjen om 'parafili', men homofili (og bifili) inngår også under denne kategorien. Kan man 'omvende' en homofil?

 

Feil, sjekk linken så ser du at det ikke er sånn lenger , noe som jeg tar som et tegn på at videre forskning har vist at Homofili er en legitim legning.

Jeg antar at du ikke har noen innvendiger mot at TS skal få profesjonell hjelp? Er det ikke nettop dette han ønsker? Ha noen å snakke med? Da bør jo han komme seg til en psykolog og sørge for at han får noen form for oppfølging / terapi.

 

Du sier også du ikke forstår hvordan TS kan forelske seg i barn. Der er jeg forsåvidt enig, men jeg forstår heller ikke hvordan noen overhodet kan forelske seg i gutter/menn, rett og slett fordi jeg er mann selv og heterofil. Det at jeg ikke forstår hvordan betyr ikke at homofile menn og heterofile kvinner ikke gjør det likevel. Homofile forstår på samme måte ikke hva som er så tiltrekkende med motsatt kjønn.

 

Henger du med?

 

Har du homofile venner? Kjenner du lesbiske par? De jeg kjenner i alle fall ser ut til å ha god forståelse for hvorfor man tiltrekkes av et annet kjønn. I mange slike parforhold er også rollene definert, men det finnes og par der det ikke finnes en typisk "mann" / "kvinne" .

 

Derimot som jeg sa, kan jeg ikke forstå i det hele tatt hva som er så spesielt med et barn som knapt har utviklet seg, som knapt har noen egne meninger og som fortsatt er opptatt med å utforske verden , jo yngre barnet er jo mer uforståelig blir dette. Nei, for all del la barn være barn og la di få lov til å leke så lenge som mulig med leker. De har ingen behov for å bli voksne eller utsettes for en voksens behov.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...