Gå til innhold

Forslag til gitarsoloer jeg kan lære meg?


Anbefalte innlegg

Hey folkens! Jeg har spilt gitar i ca 2 år, men er ikke no spesielt god! Jeg er gla i å spille soloer, men jeg klarer ikke så mange.

 

Jeg kan tapping, tremolo, altern picking og hammer ons og pull offs! Jeg kan sikkert noe til, men kommer ikke på det nå i farta! hehe :D Hadde vært konge om dere kunne hjulpet meg med noen soloer som jeg kan spille! :D

Jeg spiller for det meste metal og punk. Spiller veldig ofte i Drop D og Drop C, så det er bare å fyre løs uansett tuning :p

 

TUSEN TAKK PÅ FORHÅND! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du spiller drop C kan du jo prøve deg på flere In Flames sanger. Ellers kommer det ann på hvor rask du er. Har du noen eksempler på hva du spiller idag ?

 

Når det går i Drop C, så spiller jeg mye Bullet For My Valentine.

Waking The Demon, Suffocating Under Words Of Sorrow og Hand Of Blood osv.

Waking The Demon er vel den raskeste sangen jeg kan av de tror jeg.. Men jeg spiller jo en del hardcore punk også, så jeg er vant til høyt tempo! :)

 

Men av soloer i Drop C, så kan jeg: Suffocating Under Words Of Sorrow og Hand Of Blood..

Lenke til kommentar

Hvis du spiller soloen i Walking The Demon, vil jeg anbefale deg å titte litt på endel svenske og finske band. Deriblandt Ensiferum, Windersun, Children Of Bodom, In Flames, Kalmah... Flere i den sjangeren.

 

Om du ønsker å holde din egen sjanger som ser ut ti å være Metalcore fra sofaen min, så vil jeg absolutt anbefale Avenged Sevenfold og Atreyu. Bullet for my valentine har ganske fine soloer men dem er somregel veldig korte. Resten av sangene syntes jeg er litt for simple.

 

Hva slags type musikk vil du helst spille, og hvor mye utfordringer ønsker du ?

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Hvis du spiller soloen i Walking The Demon, vil jeg anbefale deg å titte litt på endel svenske og finske band. Deriblandt Ensiferum, Windersun, Children Of Bodom, In Flames, Kalmah... Flere i den sjangeren.

 

Om du ønsker å holde din egen sjanger som ser ut ti å være Metalcore fra sofaen min, så vil jeg absolutt anbefale Avenged Sevenfold og Atreyu. Bullet for my valentine har ganske fine soloer men dem er somregel veldig korte. Resten av sangene syntes jeg er litt for simple.

 

Hva slags type musikk vil du helst spille, og hvor mye utfordringer ønsker du ?

 

Jeg liker å spille mye metalcore, trash metal, noe klassisk metal og "ny metal".

 

Jeg spiller mye Metallica, Bullet For My Valentine og Avenged Sevenfold.

 

Jeg ønsker soloer som inneholder de teknikkene jeg har skrivd jeg kan, og kanskje noe vanskeligere! Kan godt ha litt tempo i seg, men den må ikke være rask!

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg så absolutt Children of Bodom om du vil ha en utfordring. Lær deg shredding og sweeping teknikker. Det er dritgøy når det sitter!

 

Wintersun er også veldig bra å lære seg flere nye teknikker sammen med gamle. Jeg bruker så og si alt jeg kan i flere av de få sangene dem har. Ensiferum faller strengt tatt også under denne kategorien.

 

Ønsker du ett noe roligere tempo er In Flames konge. Selv spiller jeg mye In Flames i selskap med andre venner og på fester og slikt. Nice å dra frem klassikere :)

 

Selv var jeg overrasket over hvor mye bedre gitarspillingen på Slipknots nye album er. Kansje noe i riktig tempo for deg.

 

Mere punch in the face rytme-metal har vi yours truly, Keep Of Kalessin. Forholdsvis enkelt å spille. Kansje gøy for deg å lære noe mere enn bare 3 band!

 

Utenom dette finnes det selvfølgelig tusenvis av band og enkeltsanger du kan spille. Jeg vil nå anbefale deg å ta en titt på f.eks. Spotify. Bruk "related artists" her så finner du masse.

 

Det beste er om d finner musikk du syntes er bra å høre på i tillegg. Ofte enklere å lære seg det du liker

Lenke til kommentar

jeg spiller ikke bare 3 band, men jeg det er det jeg spiller oftest. Hvertfall når jeg skal finne fram soloer å spille..! hehe! Jeg sitter også å spiller på Crazy Train av Ozzy!

 

Jeg spillte Slipknot veldig mye i fjord, men blei så lei! Men har lyst til å lære meg "Psychosocial"! Den er drit rå! :D

Lenke til kommentar

jeg spiller ikke bare 3 band, men jeg det er det jeg spiller oftest. Hvertfall når jeg skal finne fram soloer å spille..! hehe! Jeg sitter også å spiller på Crazy Train av Ozzy!

 

Jeg spillte Slipknot veldig mye i fjord, men blei så lei! Men har lyst til å lære meg "Psychosocial"! Den er drit rå! :D

 

Spiller du etter tabs ? Bruker selv GuitarPro. Ble så glad i det at jeg kjøpte det etter ett år med piratkopi :) hehe

 

Favoritt soloene mine for tiden er nok Wintersun - Winter Madness, Ensiferum - Stone Cold Metal, The Kovenant - Bringer of the Sixth Sun og vel, refrenget til Pantera - Cemetery gates. Absolutt å anbefale ;)

 

PS: Ozzy er elsk :p

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

jeg spiller ikke bare 3 band, men jeg det er det jeg spiller oftest. Hvertfall når jeg skal finne fram soloer å spille..! hehe! Jeg sitter også å spiller på Crazy Train av Ozzy!

 

Jeg spillte Slipknot veldig mye i fjord, men blei så lei! Men har lyst til å lære meg "Psychosocial"! Den er drit rå! :D

 

Spiller du etter tabs ? Bruker selv GuitarPro. Ble så glad i det at jeg kjøpte det etter ett år med piratkopi :) hehe

 

Favoritt soloene mine for tiden er nok Wintersun - Winter Madness, Ensiferum - Stone Cold Metal, The Kovenant - Bringer of the Sixth Sun og vel, refrenget til Pantera - Cemetery gates. Absolutt å anbefale ;)

 

PS: Ozzy er elsk :p

 

Jeg kjører GP5 jeg vett! :D

 

Har veldig lyst til å lære meg no Pantera-soloer! Har tenkt på å lære meg Domination soloen! Pantera er jo inspirasjonen til nesten alt av nådagens metalband, til og med noen punkband! Pantera er ikke det jeg hører mest på, men det er fortsatt tidenes beste band! Og gitarspillinga til Dimebag" OH MY F*CKING GOD!

 

PS: Jeg veit! Men Pantera er mer elsk! :D

Lenke til kommentar

Heh ingen tvil om at han kan spille gitar nei. Pantera er forholdsvis lett å spille når du er såpass drevet at du holder følge med riffene i core sjangeren. Finner alt på ultimate-guitar.com :)

 

Bare slutt med det der metallica greiene :p Det er for simpelt!

Lenke til kommentar

Heh ingen tvil om at han kan spille gitar nei. Pantera er forholdsvis lett å spille når du er såpass drevet at du holder følge med riffene i core sjangeren. Finner alt på ultimate-guitar.com :)

 

Bare slutt med det der metallica greiene :p Det er for simpelt!

 

Ulitmate-guitar har vært min venn i 2 år! :D haha

 

Metallica er veldig simpelt, men jeg syns de har så mange fengende riff! Og jeg har likt bandet i et par år, så jeg klarer ikke la vær! haha :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...