Gå til innhold

Trenger jeg skjermkort driver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å legge inn Linux RedHat 8.x !

Har GForce 4 (64mb DDR) skjermkort

Har det noen betydning om jeg har drivere til den eller ikke, skal bruke pc`en til arbeidsstasjon :p:)

S V A R F O R T : P ` ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan nok godt legge inn driverene, men om du trenger det er stort sett opp til deg. Skal maskinen brukes til å se film f.eks. så kan det være bedre å legge de inn. Forøvrig er det blitt veldig lett å installere nvidia drivere, stort sett bare å laste ned og kjøre.

Skrevet

lysnes lysnes lysnes, nå må du skjerpe deg og ikke bare ragge rundt i båten din.. det blir for drøyt :)

Jeg ville lagt inn skjermkort-driver hvis du kan få tak i det, hvis ikke er det nok ikke så viktig når du ikke skal bruke den til applikasjoner som kan kreve av skjermkortet...

- Fredrik (evo)

Skrevet

lysnes, jeg er absolutt ikke en linux-dude :D men jeg klarer å tenke såpass at du trenger ordentlig skjermkortdriver for å kjøre applikasjoner som krever av skjermkortet...

Dessuten henger jeg en del på hw-forumet, bra forum btw. På skolen og sånn når jeg kjeder meg, så blir det en del forumlesning! Takk for det hw.no

Skrevet

Har det noen betydning om jeg har drivere til den eller ikke, skal bruke pc`en til arbeidsstasjon :p:)

Nei, det har ikke noe betydning. Driverne som følger med XFree86 fungerer helt fint til alt utenom 3d-akselerering

Skrevet

Nei, det har ikke noe betydning. Driverne som følger med XFree86 fungerer helt fint til alt utenom 3d-akselerering

Men installeringen av de nye nVidia-driverne er jo utrolig enkel, og fila er relativt liten (les: fint for de som ikke har bredbånd, som meg...), så han har jo ingenting å tape :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...