Gå til innhold

Nvidia forbereder sommerlansering


Anbefalte innlegg

Avatar med PostgreSQL, garantert en programmer og garantert bruker UNIX system. Totalt hat for alt av det visuelle i spill tenker jeg samt Windows :p Bad Company krever minimum et kort som koster 2500-3000 og oppover skal du kjøre "OK" i 1920x1080 oppløsninger. For dagens spill bør man ha ATi 5870 eller GTX470 . Metro2033 kneler ALT av kort idag. Jeg har 5-6 fps med alt på med 5870 ......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med andre ord er Metro 2033 et ræva spill når det kommer til optimalisering...

 

Bad Company krever minimum et kort som koster 2500-3000 og oppover skal du kjøre "OK" i 1920x1080 oppløsninger

 

Javel? Kameraten min kjører nå BC2 "OK" og vel så det i 1920x1200 med et 8800GTX - et kort som yter dårligere enn feks. HD5770 til ca. 1200kr.

Lenke til kommentar

Metro2033 er desidert dårlig optimalisert for pc platformen. det fungerer helt fint på XBOX 360 som har dårligere maskinvare. Men der har de passet på at spillet ikke spiser for mye ressurser ellers hadde de ikke fått godkjenning av Microsoft.

Men på PC, da driter de i alt som heter optimalisering og forlanger at folk skal bruke halve månedslønna si for å spille det.

 

Slike spill holder jeg meg unne. Metro2033 ser ikke spesielt bra ut heller. Bare kjedlig grafikk. Bad Company 2 kjører ikke på full men jeg spiller det på medium innstillinger på mitt 8800GTS 320MB og har det kjempegøy for det. Metro2033 lagget selv på Low settings med mitt kort. Et spill burde da i det minste ha en low setting som fungrer med alle maskiner selv om grafikken ikke blir like bra.

 

Er drittlei av å blåse av masse penger på tull.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Metro2033 er desidert dårlig optimalisert for pc platformen. det fungerer helt fint på XBOX 360 som har dårligere maskinvare. Men der har de passet på at spillet ikke spiser for mye ressurser ellers hadde de ikke fått godkjenning av Microsoft.

Men på PC, da driter de i alt som heter optimalisering og forlanger at folk skal bruke halve månedslønna si for å spille det.

 

Slike spill holder jeg meg unne. Metro2033 ser ikke spesielt bra ut heller. Bare kjedlig grafikk. Bad Company 2 kjører ikke på full men jeg spiller det på medium innstillinger på mitt 8800GTS 320MB og har det kjempegøy for det. Metro2033 lagget selv på Low settings med mitt kort. Et spill burde da i det minste ha en low setting som fungrer med alle maskiner selv om grafikken ikke blir like bra.

 

Er drittlei av å blåse av masse penger på tull.

 

8800GTS er et gammelt skjermkort. skjønner godt at spill utviklere ikke gidder å bruke penger på å lage spillet sånn at DU får kjørt det på gammel maskinvare. koster faktisk ikke all verden å oppgradere. jeg kjøpte selv et GTX 470 for 2 uker siden til 2800. kjører nå alle spill på maks. syns ikke det er mye penger for maks grafikk i nye spill.

 

slutt å klag og spar heller et par 1000 lapper til et nytt kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

La oss så. Jeg byttet 5 mellomklassekort iløpet av fem år. Det blir over 7000 kroner det. Så jeg invisterte i GTX 285 i fjor til 2500 kroner og det holder ennå i år. Sikkert også neste år. Så min dømming blir at det faktisk lønner seg å invistere i toppkort, gjerne når de har 10-20% rabatt en gang i blant. Hvis man sier at et slikt kort holder i 3 år så har man spart noen tusen etter seks år og to kort bytter. Bytter neste år jeg.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Eg har bytta veldig mange skjermkort dei siste åra, kor mykje pengar ein bruker har faktisk hatt lite å si. Tingen er at utviklinga går i nykk og napp. Det skjermkortet eg har hatt lengst er mitt Geforce GTS 8800 320MB, det som eg har hatt nest lengst er Voodoo2 8MB, tredje lengst var Geforce 1 med 32MB. i snitt har eg betalt 1500 kr for dei 3

 

Det som eg har hatt kortast var 7800GT som kosta 2500kr, hadde det i mindre enn eit år.

 

Per dags dato så ser eg rett og slett ingen grunn til å bruka meir enn 1000kr på skjermkort. Grunnen er enkel, det finnes ikkje spel som har så mykje meir avansert grafikk enn det ein får på Xbox 360. Og det er heller ingen revolusjonerandes spel på veg. Eit skjermkort for 2000kr vil knapt være 30% raskare enn eit for 1000 kr så den dagen skjermkortet for 1000kr er for treigt, så er også det for 2000kr for treigt.

Lenke til kommentar

Eg har bytta veldig mange skjermkort dei siste åra, kor mykje pengar ein bruker har faktisk hatt lite å si. Tingen er at utviklinga går i nykk og napp. Det skjermkortet eg har hatt lengst er mitt Geforce GTS 8800 320MB, det som eg har hatt nest lengst er Voodoo2 8MB, tredje lengst var Geforce 1 med 32MB. i snitt har eg betalt 1500 kr for dei 3

 

Det som eg har hatt kortast var 7800GT som kosta 2500kr, hadde det i mindre enn eit år.

 

Per dags dato så ser eg rett og slett ingen grunn til å bruka meir enn 1000kr på skjermkort. Grunnen er enkel, det finnes ikkje spel som har så mykje meir avansert grafikk enn det ein får på Xbox 360. Og det er heller ingen revolusjonerandes spel på veg. Eit skjermkort for 2000kr vil knapt være 30% raskare enn eit for 1000 kr så den dagen skjermkortet for 1000kr er for treigt, så er også det for 2000kr for treigt.

 

hvis du mener at du får kjørt nye spill i dag på maks på 1900x1200 oppløsning med 4xAA på et skjermkort til 1000 kr så vet jeg ikke hvilken verden du lever i hehe. da må du være fornøyd med 10 fps eller noe da.

Lenke til kommentar
8800GTS er et gammelt skjermkort. skjønner godt at spill utviklere ikke gidder å bruke penger på å lage spillet sånn at DU får kjørt det på gammel maskinvare.

 

Beste så langt :p

Det er ikke spesielt med modeller på skjermen, og det trengs ikke kjøres med tesselering. Ergo ræva motor og dårlig optimalisering.

Lenke til kommentar
8800GTS er et gammelt skjermkort. skjønner godt at spill utviklere ikke gidder å bruke penger på å lage spillet sånn at DU får kjørt det på gammel maskinvare.

 

Beste så langt :p

Det er ikke spesielt med modeller på skjermen, og det trengs ikke kjøres med tesselering. Ergo ræva motor og dårlig optimalisering.

 

altså. tesselering må man ikke kjøre nei, men det er PENT. og grunnen til at utviklere ikke optimaliserer så mye på pc er fordi det ikke altid trengs, HVIS man har bra skjermkort. noe tydligvis ikke alle har hehe. virker som du skal holde deg til den fine xbox 360`n din hehe.

Lenke til kommentar

Eg har bytta veldig mange skjermkort dei siste åra, kor mykje pengar ein bruker har faktisk hatt lite å si. Tingen er at utviklinga går i nykk og napp. Det skjermkortet eg har hatt lengst er mitt Geforce GTS 8800 320MB, det som eg har hatt nest lengst er Voodoo2 8MB, tredje lengst var Geforce 1 med 32MB. i snitt har eg betalt 1500 kr for dei 3

 

Det som eg har hatt kortast var 7800GT som kosta 2500kr, hadde det i mindre enn eit år.

 

Per dags dato så ser eg rett og slett ingen grunn til å bruka meir enn 1000kr på skjermkort. Grunnen er enkel, det finnes ikkje spel som har så mykje meir avansert grafikk enn det ein får på Xbox 360. Og det er heller ingen revolusjonerandes spel på veg. Eit skjermkort for 2000kr vil knapt være 30% raskare enn eit for 1000 kr så den dagen skjermkortet for 1000kr er for treigt, så er også det for 2000kr for treigt.

 

hvis du mener at du får kjørt nye spill i dag på maks på 1900x1200 oppløsning med 4xAA på et skjermkort til 1000 kr så vet jeg ikke hvilken verden du lever i hehe. da må du være fornøyd med 10 fps eller noe da.

Idag med min 8800GTS med så kjøyre eg så og si alle spel i 1920x1200 og 4x AA med minst 30 bileter i sekundet. Det finnes nokre få unntak, men det er moderate justeringer med knapt merkbare forskjell i biletekvaliteten som må ofres.

Lenke til kommentar

Metro2033 er desidert dårlig optimalisert for pc platformen. det fungerer helt fint på XBOX 360 som har dårligere maskinvare. Men der har de passet på at spillet ikke spiser for mye ressurser ellers hadde de ikke fått godkjenning av Microsoft.

Men på PC, da driter de i alt som heter optimalisering og forlanger at folk skal bruke halve månedslønna si for å spille det.

 

Slike spill holder jeg meg unne. Metro2033 ser ikke spesielt bra ut heller. Bare kjedlig grafikk. Bad Company 2 kjører ikke på full men jeg spiller det på medium innstillinger på mitt 8800GTS 320MB og har det kjempegøy for det. Metro2033 lagget selv på Low settings med mitt kort. Et spill burde da i det minste ha en low setting som fungrer med alle maskiner selv om grafikken ikke blir like bra.

 

Er drittlei av å blåse av masse penger på tull.

 

8800GTS er et gammelt skjermkort. skjønner godt at spill utviklere ikke gidder å bruke penger på å lage spillet sånn at DU får kjørt det på gammel maskinvare. koster faktisk ikke all verden å oppgradere. jeg kjøpte selv et GTX 470 for 2 uker siden til 2800. kjører nå alle spill på maks. syns ikke det er mye penger for maks grafikk i nye spill.

 

slutt å klag og spar heller et par 1000 lapper til et nytt kort.

Vel, jeg kjøpte 5870 for det samme som du betalte for ditt 470 for rundt 6 mnder siden, og det yter stort sett en god del bedre. Så noe utrolig bra kjøp var det nå ikke...for jeg har hatt ca. den ytelsen i et halvt år for samme prisen.

Lenke til kommentar

GF104, 106, 108 sier meg lite og intenting så lenge vi ikke får litt fyldige specs med på kjøpet?

 

Kanskje GDI kan hjelpe oss der?

 

I hvertfall er jeg meget glad for at det ikke er anntydninger om rebranding av gamle produkter denne gangen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ganske tydelig at vi har en forskjellig definisjon på "spillbart" eller "helt ok". Jeg for min del kjører BC2 med 8800gts og e6600 alt på low og rundt 40fps. Og for de som har spilt BC2 på low skjønner dere at det langt i fra ser pent ut. 1920*1080

 

Noe jeg ville kalle pent er BC2 på medium/high (ganske liten forskjell) med minst 65fps og lite drops. Da trenger man HD5850 og en rask tokjerner (som bryter 3ghz viser å gi veldig stor ytelsesøkning) eller en quad selvfølgelig.

Med i5 750 og HD5850 kan man lage et oppsett til 7 000kr, 8000kr inkludert en psu og billig kabinett.

 

Desverre tror jeg tvilsomt 460 kortet (som forøvrig ikke er gjort offisielt av nvidia) vil gi kortene til amd noe konkurranse. Med mindre 460 kan gi samme/bedre ytelse enn 5850 og holde løftene om pris under 2000kr så sliter nvidia.

 

Venter i spenning på flere detaljer og offisiell lanseringsdato etc. Med tanke på lanseringen av fermi som trygt sagt var litt skuffende så er jeg redd dette og blir mørkt.

Lenke til kommentar

Helt idiotisk diskusjon, jeg som spiller på 2560x1440 trenger guff selv i Settlers 7. Kjører 2x5870 i CF og har ingen problem med å tyne kortene helt ut i nye spill. Har ellers W3520@4GHz og 12GB RAM.

 

Ellers ser jeg med spenning på GTX475 som kan bli en vinner i serien også denne gangen :). Kommer vel utpå høsten. Jeg synes ikke lanseringen av Fermi har vært skuffende da den er helt rå på tesselering som vi nok vil se mer av i spill mm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kraften tilgjengelig i dagens kort er det vel tvilsom mangel på. Men dårlig programmering av spill og drivere. Eller dårlig og dårlig, det er en enormt kompleks verden som jeg ikke kan begynne å forstå. Men når quad og seks kjernere med de råeste overklokkene og de mest vanvittige sli/cf oppsettene ikke greier å dra spill som crysis på max med aa og af på fps over 65 så sier vel kanskje det litt.

 

Litt som PS3. Spillutviklere kommer jo med bedre og bedre grafikk på konsollen som har uforandelig maskinvare, fordi de lærer seg å kjenne den bedre. Men innen den tid spillutviklere i dag blir kjent med ny maskinvare så kommer det jo ny teknologi og ny directx versjon.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Metro2033 er desidert dårlig optimalisert for pc platformen. det fungerer helt fint på XBOX 360 som har dårligere maskinvare. Men der har de passet på at spillet ikke spiser for mye ressurser ellers hadde de ikke fått godkjenning av Microsoft.

Men på PC, da driter de i alt som heter optimalisering og forlanger at folk skal bruke halve månedslønna si for å spille det.

 

Slike spill holder jeg meg unne. Metro2033 ser ikke spesielt bra ut heller. Bare kjedlig grafikk. Bad Company 2 kjører ikke på full men jeg spiller det på medium innstillinger på mitt 8800GTS 320MB og har det kjempegøy for det. Metro2033 lagget selv på Low settings med mitt kort. Et spill burde da i det minste ha en low setting som fungrer med alle maskiner selv om grafikken ikke blir like bra.

 

Er drittlei av å blåse av masse penger på tull.

 

8800GTS er et gammelt skjermkort. skjønner godt at spill utviklere ikke gidder å bruke penger på å lage spillet sånn at DU får kjørt det på gammel maskinvare. koster faktisk ikke all verden å oppgradere. jeg kjøpte selv et GTX 470 for 2 uker siden til 2800. kjører nå alle spill på maks. syns ikke det er mye penger for maks grafikk i nye spill.

 

slutt å klag og spar heller et par 1000 lapper til et nytt kort.

Vel, jeg kjøpte 5870 for det samme som du betalte for ditt 470 for rundt 6 mnder siden, og det yter stort sett en god del bedre. Så noe utrolig bra kjøp var det nå ikke...for jeg har hatt ca. den ytelsen i et halvt år for samme prisen.

 

har ikke sagt at det er bedre kjøp en 5870. sa at jeg syns ikke det var mye å betale for ytelsen jeg fikk.

dessuten yter ikke 5870 bedre en 470. ligger ca likt. i tilegg er nvidia en god del raskere en ati når det gjeller tesselering.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Skal kjøpe ett 5870 lightning selv, får se til pusse litt på d senere. Men kjører i samme slengen en hel oppgradering på pc'n.

--

Kjører no:

Radeon 5750 (Siden mitt gamle 9800gx2 gikk i stykker)

Intel Duo CPU E8500 3.16GHz, 8gb, windows 7.. sånn generelt en grei pc.

 

På den grafikken jeg har fikset, som vel og merke ikke er langt unna maksimum på Bc2 kjører jeg uten noe lagg. Grafikk messig ser det nesten helt likt ut som på max settings.

 

Kjører også Fallout 3 på maks helt greit, mw2 selvsagt på max, assasing creed 1 på max.

 

Så hvis du punger ut med 1000 lappen for ett skjermkort kan du lett kjøre dagens spill helt greit. Men ikke på maks, men nogenlunde i nærheten. T.o.m Metro skal kunne kjøre greit med radeon 5750.

--

Men er du spill entusiast er det jo ikke så dumt og skaffe seg ett kort nærmere 2000/3000 lappen eller kjøre sli/crossfire på 2x billigere kort.

F. eks disse nye Nvidia kortene kan fort bli meget bra for prisen, men nå er det jo ikke sikkert disse kortene vil være noe bedre enn budsjett kortene til radeon eller da.

 

Men anbefaler Radeon 5750/5770 vis du er på utsikt etter ett billig men bra kort til gaming faktiskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...