Gå til innhold

Nvidia forbereder sommerlansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Les avsnittet en gang til.
Sitatet mitt var ikke noe avsnitt. Det var ingressen, altså et kort sammendrag av artikkelen.

 

Hvis du tenker på

Hos taiwanske kilder skrives det nå at Nvidia kommer til å følge opp ytterligere med GF106 og GF108 i juli og august. Disse kortene vil være å finne mellom- og budsjettklassen til en pris på henholdsvis rett over og under tusenlappen.
så betyr det to kort fra 800-1200. Det passer fremdeles ikke særlig godt i klassen fra 500-600 og nedover.

 

Alt i alt en sløv klassifisering.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Eg bruker ijallefall ikkje meir enn 1000kr på nytt skjermkort, det finnes jo knapt nokre spel som får eit skjermkort for 500kr idag til å knele.

 

Ser ingen grunn til å bytte mitt GF 8800 GTS

 

Prøv spill som har kommet de siste månedene slik som Metro 2033 og Assasins Creed 2 bare for å nevne noen med kort til en 500 lapp.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe kort til 2000kr i sommer, så satser på de faktisk lanserer i sommer også. Så gjenstår det jo og se om 460 kan hamle opp mot HD5850, desverre tviler jeg. Selv om jeg har vært trofast til nVidia i alle år nå tipper jeg det blir 5850 på meg.

 

Har det kommet noen som helst detaljer rundt 460 kortet, eller no antydning på ytelsen?

Lenke til kommentar

...

Hvis du tenker på

Hos taiwanske kilder skrives det nå at Nvidia kommer til å følge opp ytterligere med GF106 og GF108 i juli og august. Disse kortene vil være å finne mellom- og budsjettklassen til en pris på henholdsvis rett over og under tusenlappen.
så betyr det to kort fra 800-1200. Det passer fremdeles ikke særlig godt i klassen fra 500-600 og nedover.

 

Alt i alt en sløv klassifisering.

 

Ja det er det jeg tenker på. De lager nok ikke 2 forskjellige brikker bare for å lage maks 400 kr forskjell i pris. Det er snakk om nvidias minste brikke(108) og en litt større(106), som jeg tror kommer til å gå mot ati's 400 og 80 shadere. Det vil si, mellom og budsjett klassen.

Lenke til kommentar

Ja det er det jeg tenker på. De lager nok ikke 2 forskjellige brikker bare for å lage maks 400 kr forskjell i pris. Det er snakk om nvidias minste brikke(108) og en litt større(106), som jeg tror kommer til å gå mot ati's 400 og 80 shadere. Det vil si, mellom og budsjett klassen.

Du kan putte inn GF104 i den miksen og.

Heldigvis er disse brikkene i motsetning til GF100 produsert etter Nvidia sin aha-opplevelse med TSMC 40nm...

Lenke til kommentar
Ja det er det jeg tenker på. De lager nok ikke 2 forskjellige brikker bare for å lage maks 400 kr forskjell i pris. Det er snakk om nvidias minste brikke(108) og en litt større(106), som jeg tror kommer til å gå mot ati's 400 og 80 shadere. Det vil si, mellom og budsjett klassen.
Et kort blir ikke automatisk et budsjettkort bare pga. dårlig ytelse. Et dyrt kort som yter dårlig er et dårlig kort. Et billig kort som yter dårlig er et budsjettkort.

 

Reaksjonen var hovedsaklig ment på en ingress som innledet en budsjettartikkel, mens 2 eller 3 av kortene prismessig havner i mellomklassen.

Lenke til kommentar

gleder meg til å se hva den nye generasjonen til nvidia kan få til i mid-end. noen som har noen gode spekulasjoner å komme med? ytelse/watt osv. jeg personlig nekter å bruke skjermkort som bruker mer en 70w ved normal load. hadde vært nydlig med et 35w kort som hadde god ytelse, mye teknologi og en vifteløs/meget støysvak kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...