Gå til innhold

Hva er det beste våpenet på COD MW2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kan nokon hjelpe meg å lese denne grafen? Kor lang avstand er det snakk om her (langs x-aksen).

Er det slik å forstå at om fienden er nærmare en fire kolloner så er FAL best utan holographic og silencer, men ved avstandar lengre en fire kolloner så gjer holographic litt meir skade?

 

 

 

Når det gjeld dette med beste våpen så ser eg at mange nemner våpen som er til dels vanskelige å bruke. Intervention f.eks er eit slik våpen sidan du er avhengig av å treffe på det fyrste skuddet, medan barretten fir deg ein sjangs til å skyte igjen raskare. Dette betyr at ein middels spelar med middels aim vil score meir kills med barrett en med intervention.

Ein god spelar med god aim vil få omtrent instantkills med det meste av våpen om våpenet er brukt på rett avstand (funker nok dårlig å snipe med hagle uansett kor god aim du har).

 

Det samme er det med SPAS12, det er ei god hagle med god rekkevidde, men det er ofte nødvendig med to treff på litt avstand. Dette kombinert med treig reload gjer at i dei fleste situasjoner der det er fornuftig å bruke hagle så er det betre med AA-12 (sjløv om det er noob).

Eg ser utifrå grafen at SPAS12 gjer omtrent dobbel skade på kvart skudd (40 damage) medan AA-12 berre gjer halvparten så mykje skade per skudd.

Men AA-12 er 0,1 sekund raskare å skifte til en SPAS12 og viktigast av alt er at SPAS12 bruker nesten eit sekund mellom kvart skudd (0,95 sek) medan AA-12 berre bruker 0.15 sek per skudd.

 

SPAS12 bruker derfor ca 3 sekund for å oppnå over 100 damage medan AA-12 berre bruker 0,75 sekund for å oppnå 100 i damage.

 

Reint objektivt sett må dermed SPAS12 være betre en AA-12 sjølv om SPAS12 både høyrest og føles som eit betre våpen en AA-12.

 

Ser forresten ut av grafen at den beste hagla antageligvis er M1014, sjølv om den har lite ammo.

Lenke til kommentar

 

Kan nokon hjelpe meg å lese denne grafen? Kor lang avstand er det snakk om her (langs x-aksen).

Er det slik å forstå at om fienden er nærmare en fire kolloner så er FAL best utan holographic og silencer, men ved avstandar lengre en fire kolloner så gjer holographic litt meir skade?

 

Hvis du ser på en hagle vil det gi deg et perspektiv på avstand. Holo sight gir deg ikke lavere dmg når man er nærmere. Dmgen er den samme, det er derfor du ikke ser den grønne streken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FAL. Folk sier at jeg har mouseclickhack hele tiden. Spiller seff ikke noobcore, da må man ha stoppingpower og FMJ (for haxxing). Men på HC derimot.

 

Intervention er digg sniper. Recoil kan ikke sammenliknes siden det er bolt action, så du må lade, og da er den tilbake der den var. Men Barrett derimot, to raske skudd og du står og beundrer himmelen..

Lenke til kommentar

Fasit:

AR = ACR for lange avstander, TAR 21 for litt kortere.

SMG = UMP 45. Ingen er uenige her.

LMG = AUG HBAR. Utvilsomt den beste, med 40 dmg og lav recoil.

Sniper = Barret. Ikke kom med det tullet at intervention er mer "skill", en god sniper vil ha veldig god nytte av å kunne drepe mange raskt, og her er barret best. F2000 er mer skill enn ACR, det gjør den ikke noe kulere å bruke.

Maskin Pistol = Raffica

Pistol = Magnum

Hagle = M1014. Spas har bedre range, men faktum at denne er semi-automatisk gjør den bedre i flere situasjoner.

Akimbo = G18 uten tvil.

 

Er du kun ute etter god score, gjør den vant til å bruke disse.

Lenke til kommentar

Veldig enig, men:

AR long range er jeg ikke så ikke på ACR. Scar-H og Famas er veldig sterke kandidater. ACR har lite dmg. (Ikke bland inn M16, fordi Famas har bedre range.)

 

Hagle: Vil si Spas stiller seg like sterkt som M1014 pga range og at M1014 har altfor lite skudd i magasinet. Det kommer an på situasjonen.

 

Akimbo: G18 uten på "Hagle range", men Raffica Akimbo kan brukes på mye lengre range. Den kan ta AR i dem sin range hvis du lucker litt med skuddene. Pluss at Raffica har quickdraw (drar ned primary weapon på 0,25sec uansett våpen, som pistoler). I "hagle range" er raffica hakket etter G18 pga G18 sprayer mer og siden den har den beste rmd (rounds per minutt) i spillet, er det bare bra i short range. Raffica akimbo dreper like fort, men kreves litt mer skill for å sikte inn. Overall vil jeg da si raffca akimbo er mye bedre.

Lenke til kommentar

Veldig enig, men:

AR long range er jeg ikke så ikke på ACR. Scar-H og Famas er veldig sterke kandidater. ACR har lite dmg. (Ikke bland inn M16, fordi Famas har bedre range.)

 

Hagle: Vil si Spas stiller seg like sterkt som M1014 pga range og at M1014 har altfor lite skudd i magasinet. Det kommer an på situasjonen.

 

Akimbo: G18 uten på "Hagle range", men Raffica Akimbo kan brukes på mye lengre range. Den kan ta AR i dem sin range hvis du lucker litt med skuddene. Pluss at Raffica har quickdraw (drar ned primary weapon på 0,25sec uansett våpen, som pistoler). I "hagle range" er raffica hakket etter G18 pga G18 sprayer mer og siden den har den beste rmd (rounds per minutt) i spillet, er det bare bra i short range. Raffica akimbo dreper like fort, men kreves litt mer skill for å sikte inn. Overall vil jeg da si raffca akimbo er mye bedre.

Tar21 er bedre enn scar på alle måter unntatt recoil. Det jeg ikke liker med den er at den kommer med så få skudd. M16 er bedre enn famas siden recoil blir redusert sterkt med holographic. G18 fungerer mye bedre uten steady aim enn det Rafficaen gjør, derfor vil jeg påstå den er bedre. Med steady aim er derimot raffica akimbo best ja.

Lenke til kommentar

Som jeg sa angående Scar, long range. Abere med Scar er at den har kun 20 skudd i magasinet.

 

Har ikke prøvd raffica noe særlig uten steady aim. Brukte den bare på sniper classen siden jeg var litt dårlig med sniper. Steady aim og imba secondary hjalp litt da kan man si.

 

Beklager skrivefeil i forrige post :p

 

Våre uenigheter er såpass små at det ikke er vits å starte en lengre diskusjon :)

Endret av Vitamin C
Lenke til kommentar

M16 får bedre accuracy en FAMAS hvis man setter på Holo. Tror det ligger en vid på Youtube som beviser dette.

Tror jeg skrev det to poster over deg.

Du skrev recoil, og jeg accuracy. Det er to forskjellige ting.

Haha, det er jo akkurat det samme. Hva er forskjellen om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...