Gå til innhold

Hva er galt med Avenged Sevenfold?


Pubé

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+alsdf

Dear God er elendig.

 

Noen sanger jeg liker veldig godt av A7X er Desecrate Through Reverence, Second Heartbeat og Reminissions. Unholy Confessions har kanskje det kuleste introriffet jeg har hørt, men blir litt slapp utover i sangen. Ellers har jeg ikke så altfor mye til overs for gruppa. Blir litt for tamt i mine ører :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A change of pace er et fint eksempel :)

 

Fra dette:

http://www.youtube.com/watch?v=EHKka65-VGs

Til dette:

http://www.youtube.com/watch?v=oh2fMBBBQ9U

 

:nei:

 

 

Psyko!!! Greit en blir roligere med åra på en måte, men det der var jo bare helt ekstremt!! ^^ hvordan i alle dager går det an å bytte så totalt sjanger?

=P

 

Ny vokalist :no:

 

Jøss... Det må jeg si var et elendig valg av ny vokalist... :no:

Lenke til kommentar

 

I steden for å skryte over hvor flink du er på trommer, kan du heller innse at musikk er så subjektivt at du ikke kan bestemme hva som er bra eller ikke.

 

 

Dette.

 

Alle har hver sin smak :) For meg så virker det nesten som om noen her inne tror de er fasiten på hva som er bra musikk eller ikke. For all del, liker ikke du musikken, skriv det, si at det suger, men ikke skriv som om alle andre syns akkurat det samme som deg, som at du er det allvitende musikkgeni som vet alt.

 

Jeg har hørt på utrolig masse forskjellig musikk, går på musikklinje, så jeg blir tvunget til å høre på alt slags rare saker. Likevel syns jeg fortsatt at A7X er et utrolig bra band, og jeg liker musikken deres :)

 

Og til HValders tidligere post, jeg postet sanger der jeg liker trommespillingen til The Rev, og som jeg kan/skulle ønske jeg kunne, at du syns det er på barnehagenivå innenfor tromming bryr meg absolutt ingenting.

Lenke til kommentar

Det er ikkje snakk om personleg smak, samtlige av trommisane eg lista opp er almenn kjent som gode trommisar, nokre av dei er i verdenseliten.

Eg forstår ikkje kvaslags musikklinje det er du går på hvis du ikkje veit kven dei er, hvertfall hvis du ikkje veit kven Buddy Rich var.

 

Det er nok av band eg ikkje likar, nokre fordi dei ikkje kan å spele, andre fordi eg ikkje likar musikkstilen/sjangeren. Personleg tålar eg ikkje The Dillinger Escape Plan, ørene mine blør, men eg er ikkje så dum at eg påstår at det gjer musikarane i bandet dårlige (ærlig talt orkar eg ikkje å høyre på det lenge nok til å gjere meg opp ei meining).

Godt eksempel: Tony Royster Jr spelar tidvis for Jay Z, eg er verkeleg ingen fan av Hip Hop, men Tony er framleis min favoritt-trommis og var på eit nivå mange andre berre kan draume om i ein alder av 13 år.

 

Nei, det kalles personlig smak for musikk.

Du kan ikke dømme hva som er bra i andres ører, jævla pissmaur.

At du sei at tromminga i dei sangane ikkje høyrast spesielt vanskelege ut, sei meir enn nok om deg, eg går utifrå at du ikkje speler trommer eingong.

 

 

I steden for å skryte over hvor flink du er på trommer, kan du heller innse at musikk er så subjektivt at du ikke kan bestemme hva som er bra eller ikke.

Eg kan ikkje sjå at eg har skrytt på meg noko som helst. Det er ikkje subjektivt kva som er dyktigheit og kva som ikkje er det, det blir som å sei at ein ikkje kan samanligne konstruksjonen av Taj Mahal mot utedoen på hytta.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Selv om noen er "almennkjent som gode trommiser" betyr ikke det at jeg må like dem eller vite hvem de er.. Fullt mulig de er flinke, men det driter nå vel jeg langt i, spesielt om de ikke spiller musikk jeg liker..

 

Og selv om Taj Mahal liksom er så flott, så betyr ikke det at en nødvendigvis må like det bedre enn utedoen på hytta.. Som btw har en funksjon, i motsetning til Taj Mahal..

Smak og behag kalles det.. Vet ikke om du har hørt om det?

Lenke til kommentar

Gidder ikke å lese hele tråden, men folk som tror at AX7 er emo, og ser emo ut bør ta en grundig research på hva emo egentlig er, og hva ekte emo musikk er. Sjekk historien. Virker som alle, eller de aller fleste har en oppfatning av hva emo er, men som tar grundig feil fordi noen snørrunger opp gjennom åra har kledd seg ut som gothere og har assosiert det med emo, som blir helt helt feil.

Lenke til kommentar

Gidder ikke å lese hele tråden, men folk som tror at AX7 er emo, og ser emo ut bør ta en grundig research på hva emo egentlig er, og hva ekte emo musikk er. Sjekk historien. Virker som alle, eller de aller fleste har en oppfatning av hva emo er, men som tar grundig feil fordi noen snørrunger opp gjennom åra har kledd seg ut som gothere og har assosiert det med emo, som blir helt helt feil.

 

Godt å høre at det finnes andre fornuftige mennesker der ute som faktisk sjekker betydningen av ord.. Ordet emo nå for tiden blir brukt feil så ofte at det er nesten kvalmt!

Lenke til kommentar

Jeg har hørt på emo siden tidlig/midten av 90-tallet, og da var det noe helt annet enn hva folk tror det er nå. Fans og enkelte band har gjort det om til en "stil" med sminke, sorte klær og alt det tullballet. Men for oss som virkelig vet hva emo er så er det musikk, ikke om hvordan man ser ut.

Lenke til kommentar

Er utrolig enig! =P Syns begrepet er tatt altfor langt av altfor mange.. Menmen.. Ser ikke ut som om det er noe noen kommer til å slutte med med det første heller.. Får heller lære å leve med det tror jeg.. Og være bevisst på det selv.. Jeg har min betydning og kommer ikke til å endre den.. Det handler om musikken, og intet annet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
In the bible it says, "And the lord said to him, whoever slayeth Cain, Vengeance shall be taken upon him sevenfold"

 

Meaning that revenge shall be take seven times worse, than normal

 

The band's name is a reference to the Book of Genesis in the Bible - specifically Genesis 4:24, where Cain is sentenced to life in exile for murdering his brother. God marked him so that none would kill him on account of his sin; the man who dared to kill Cain would suffer "vengeance seven times over" (KJV).[56][original research?] The abbreviation "A7X" for their band name was the idea of guitarist Zacky Vengeance. The title of Avenged Sevenfold's song "Chapter Four" refers to the fourth chapter of Genesis, in which the story of Cain and Abel takes place. The song's subject also appears to be this story. "Beast and the Harlot", yet another song derived from the Bible, comes from the Book of Revelation only it is written in the first person and refers to the punishment of Babylon the Great, world empire and seat of false religion. Another biblical reference occurs in the song "The Wicked End". In this song, several times it is said "dust the apple off, savor each bite, and deep inside you know Adam was right." making reference to Eve eating the forbidden fruit. Although the band's title and members' stage names make references to religion, Shadows stated in an interview that they are not a religious band. "Anyone that reads the lyrics and really knew anything about us, they would know we're not promoting either," he said. "That's one thing about this band that I love is that we never really shove any kind of, like, political or religious beliefs on people. We just, the music's there to entertain and maybe thought-provoking on both sides, but we don't try to, like, really shove anything down anyone's throat. There's too many bands that do that nowadays, I think."[57] The band has a few songs that are somewhat political in nature like "Critical Acclaim", "Gunslinger" and "Blinded in Chains". The song "Betrayed" off of their album City of Evil was written about "Dimebag Darrell's death".
Lenke til kommentar

nei de er ikke et kristent band bare at de brukte bibelen når de skulle finne et navn. Noen visse personer her har jo bestemt seg for at alt av "emo" musikk er dårlig, så egentlig ikke noe vits å diskutere. Når de ikke liker et band så liker dem ofte ikke bandmedlemmene heller.

 

Må bare godta at noen folk liker A7X og andre liker andre band. Thats life.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...