Gå til innhold

Hva er galt med Avenged Sevenfold?


Pubé

Anbefalte innlegg

Fordi de er dårlige?

 

Jadajada! Jeg har hørt det mange ganger! Men hvorfor! :ph34r:

Spesielt døve tekster (det sier litt i metallverdenen, sheez), den grusomme power/emo/(thrash? en skam å si det)-stilen de kjører, platt og tidvis direkte dårlig vokal, oppbygging tammere enn 50 Cent, boybandclean-partier and the list goes on.

 

Det er deres personlige mening at de er dårlige. Musikk er veldig subjektivt. De klarer ikke hoste opp noe objektivt som sier de er dårlige.

Selvsagt er det subjektivt, og man kan fint like noe selv om det er "dårlig".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at folk hater at dem har gått mainstream, men personlig så synst jeg de lager konge musikk! (nei, jeg er ikke en wannabe - metal fjortizz)

 

Det at de har blandet inn fengende popish refreng i sangene sine er noe som mange folk ikke tåler. Også det at Shadows gikk fra å skrike i ekte metal stil til å synge er noe som irriterer mange.

 

Et emo-image og corny kallenavn er jo også en faktor for hat.

 

Som sagt digger jeg musikken deres, og gir god gammaldags faen i hva andre syns om det.

 

Jeg mener at Waking The Fallen er det beste albumet, og Sounding The Seventh Thrumpet er ikke langt bak (og det er på toppet av handlelista :p)

 

Og Diamonds In The Rough er det desidert dårligste :ermm:

 

For pop'ish, er derfor spent på hvordan det neste albumet blir ^^

 

100% enig med at waking the fallen er best!

Er faktisk ikke så glad i alle sangene på sounding the seventh trumpet, men to end the rapture sammen med 2-3 til er fantastiske!

City of evil og Diamonds in the rough synst jeg tidvis er litt crap (spesielt Diamonds), men Avenged Sevenfold - albumet liker jeg.

 

Håper det neste albumet blir litt back to the old days. Mike portnoy fikser det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er musikken automatisk dårlig fordi de kler seg stygt og ser emo ut?

 

Image til artister har jeg aldri brydd meg om.

hør på musikken, og bare hold deg til det :)

 

Problemet blir at jeg da hører på et nytt band i kanskje 2-3 uker, også ser de FORFERDELIGE ut når jeg først ser et bilde :p

Lenke til kommentar

Får håpe! :new_woot:

 

Vi får vel høre litt av Nightmare snart :whistle:

 

Likte City Of Evil bedre enn Avenged Sevenfold jeg :ohmy:

 

Det jeg misliker med city of evil er all den nasale syngingen hans :(

Syns det er mye bedre når har presser litt på, som f.eks Brompton Cocktail og Almost Easy :new_woot:

Lenke til kommentar

Avenged Sevenfold er jo konge bra, spesielt det siste albumet der de lagde litt mer roligere sanger, bare synd The Rev døde. :)

 

Gleder meg til deres nye album som kommer i sommer??

Waking The Fallen er fortsatt det beste :tease:

 

27 Juli kommer det, og det skal forhåndsbestilles, om så det koster meg en tusen lapp :whistle:

 

EDIT: Vi får nok høre en smakebit snart, mulig det blir Nightmare, som du kan lese om på deathbatnews

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Hehe, jeg liker musikk, men ikke faen om jeg betaler en "stor" sum penger for å høre noen live eller kjøpe en dyr plate.

Hvis jeg først skal dra på konsert drar jeg aldri pågrunn av musikken, men mest pågrunn av det sosiale.

 

Er uansett ikke så stor fan av live musikk, selvom det kan være bra til tider.

 

Hørte forresten Dead by April live for noen uker siden, det var ganske bra, god stemning og alt. :)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg liker musikk, men ikke faen om jeg betaler en "stor" sum penger for å høre noen live eller kjøpe en dyr plate.

Hvis jeg først skal dra på konsert drar jeg aldri pågrunn av musikken, men mest pågrunn av det sosiale.

 

Er uansett ikke så stor fan av live musikk, selvom det kan være bra til tider.

 

Hørte forresten Dead by April live for noen uker siden, det var ganske bra, god stemning og alt. :)

 

I would! :whistle:

 

Men jeg er Avenged fan, har en god del merch og osv :roll:

Lenke til kommentar

Kjedelig/tam vokal, ditto gitar, tromme og bass. Skal du vere elendig på musikkfronten må du ta det igjen med eit skikkeleg image/liveopptreden, og det einaste Evenged Sevenfold kan skilte med er emo. Musikkvideoane har for mykje innhald, tar oppmerksomheita bort frå musikken.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg liker musikk, men ikke faen om jeg betaler en "stor" sum penger for å høre noen live eller kjøpe en dyr plate.

Hvis jeg først skal dra på konsert drar jeg aldri pågrunn av musikken, men mest pågrunn av det sosiale.

 

Er uansett ikke så stor fan av live musikk, selvom det kan være bra til tider.

 

 

Da er nok du og jeg veldig forskjellige :p

Lenke til kommentar

Greia med disse bandene er vel at de ikke tar sjangser, går for det forutsigbare, noe som i og for seg det ikke er noe galt i. Men for å kunne pulle det off, må en viss stil, en viss ANELSE om estetikk inngå. Punkbølgen er jo basert på forutsigbarhet og klisjéer (riktignok var de radikale og sjokkerte med en ny stil, men estetikken er jo gjentagende og standardisert), men de har en attitude og en stil som gjør det på en måte genuint. Ikke det at å være genuin har noe med bra musikk å gjøre, men når vi snakker denne type musikk føler jeg at det trengs. Det blir for polert og kitsch, når det skal være såkalt rått og tøft.

 

Det er ikke særlig smakfult, selv om det får meg til å høres ut som en smakssnobb. De er jo en vandrende identitetskrise med tøffe tatoveringer, tørr ikke gå fult ut. Går etter popestetikken med litt ekstra fuzz og elendig, igjen SMAKLØS produksjon. Nerve, hva faen er det liksom. Det mangler nerve.

 

Og image har så uendelig mye å si, uansett hvor mye dere prøver å overbevise hverandre om at det ikke har en dritt å si. Bare å se på lady gaga.

Endret av Badering
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det blir for pusete og pop-aktig.

Klarer ikke like det.

 

enig der, joda de har noen sanger som ikke er så alt for rævva men det er den samme greia som de fleste amerikanske metalband syns jeg, det er liksom alt samme greia.

 

riktig nok så er jo da musikkforumet her overrepresentert med oss som liker mer heavy og ekstreme greier (les: black metal) akurat som moteforumet er under stålkontroll av motemafiaen som kjører med den samme avataren og greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...