Gå til innhold

Hva er galt med Avenged Sevenfold?


Pubé

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt utspill var ikke hovedsaklig beregnet på dere som har svart meg i tråden, men mot en annen person som kom med lite konstruktive bidrag.

 

Helt greit at noe musikk holder bedre kvalitet enn annen. Det er jeg helt enig i. Men om en person ikke liker "kvalitetsmusikken", betyr ikke at den personens smak er "dårlig". Det betyr bare at andre kriterier legges til grunn for smaken enn kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det finnes jo også mange typer grillpølser og om du har muligheten til å velge så dropper du first price-pølsa fremfor en av de fra en skikkelig pølsemaker. Hah, igrunn ganske morsomt å sammenlikne musikk med mat, men det blir jo helt feil.

Endret av Tremolo
Lenke til kommentar

Men det finnes jo også mange typer grillpølser og om du har muligheten til å velge så dropper du first price-pølsa fremfor en av de fra en skikkelig pølsemaker. Hah, igrunn ganske morsomt å sammenlikne musikk med mat, men det blir jo helt feil.

Ja, du må for all del kverulere og gjere det vanskelegare enn det er.

Faktum er at om ei pølse ikkje inneheld like godt kjøt kan den framleis vere god, men den er udiskutabelt likevel av dårlegare kvalitet. Nok av folk som til tross for tilgang på betre pølser som likevel velger First-Price, men i dette tilfellet blir det meir eit pengespørsmål, og i det tilfellet har du rett i at pølseallegorien (merk deg at det er ein allegori, ikkje ei samanlikning) er eit dårleg argument.

Lenke til kommentar

Men det finnes jo også mange typer grillpølser og om du har muligheten til å velge så dropper du first price-pølsa fremfor en av de fra en skikkelig pølsemaker. Hah, igrunn ganske morsomt å sammenlikne musikk med mat, men det blir jo helt feil.

Ja, du må for all del kverulere og gjere det vanskelegare enn det er.

Faktum er at om ei pølse ikkje inneheld like godt kjøt kan den framleis vere god, men den er udiskutabelt likevel av dårlegare kvalitet. Nok av folk som til tross for tilgang på betre pølser som likevel velger First-Price, men i dette tilfellet blir det meir eit pengespørsmål, og i det tilfellet har du rett i at pølseallegorien (merk deg at det er ein allegori, ikkje ei samanlikning) er eit dårleg argument.

Kverulere? Poenget mitt var vel mer at, tja la oss si jazz er din favoritt musikk(=rosmarinmarinert lammepølse), mens du en dag har lyst til å høre på noe enklere hardrock (grillpølse) så velger du jo den beste grillpølsa du har tilgjengelig (f.eks. Black Sabbath) fremfor å kaste bort tid på den ganske mye tristere first price-pølsa (f.eks. A7X) Var ikke ment mot deg og allegorien (ja, jeg lærte et nytt ord) din på noen måte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Greia med disse bandene er vel at de ikke tar sjangser, går for det forutsigbare, noe som i og for seg det ikke er noe galt i. Men for å kunne pulle det off, må en viss stil, en viss ANELSE om estetikk inngå. Punkbølgen er jo basert på forutsigbarhet og klisjéer (riktignok var de radikale og sjokkerte med en ny stil, men estetikken er jo gjentagende og standardisert), men de har en attitude og en stil som gjør det på en måte genuint. Ikke det at å være genuin har noe med bra musikk å gjøre, men når vi snakker denne type musikk føler jeg at det trengs. Det blir for polert og kitsch, når det skal være såkalt rått og tøft.

 

Har du i det hele tatt hørt på bandet? De har på ingen måte klisjefylte sanger laget "etter boka". En av grunnene til at jeg hører på Avenged Sevenfold er fordi de tør å prøve nye ting, noe som etter min mening funker bra. Selvom jeg vanligvis hører på Metallica osv synes jeg dette bandet har mye bra.

 

At folk tenker på det som et emoband er vel pga de få bildene de har Googlet fram. Trenger ikke være emo selvom de kjører "emostyle" på et par bilder (samme gjør Alexi Laiho i CoB, er dette også emomusikk?)

 

Når til og med bandnavnet er basert på et bibelvers vil nok de fleste oppegående personer komme til konklusjonen at bandet er kristent.

 

Da har du en annen definisjon av oppegående enn folk flest. At navnet er basert på vers fra Bibelen har vel ingenting med saken å gjøre? Det er ikke et kristent band, uansett hva "oppegående" mennesker som deg mener.

 

Skjønner godt at folk ikke liker bandet, kan forstå at det er et band som er lett å mislike. Men å påstå at de er dårlige musikere og et drittband etter å ha hørt én sang blir bare latterlig. Enkelte med utsagn som Pokey har vel ikke så mye grunnlag for det de sier at de bare må slenge ut masse dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...