Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shaco. Ikke det at spells eller spillestilen er så vanskelig. Men du må nesten utnytte feil til andre folk. Dessuten er du nesten ubrukelig lategame om du ikke får inn en del ganks i lav level. Snakker da selvsagt om jungling.

 

Shaco er faktisk ikke så umulig lategame hvis man stacker attack/attack speed, men som du sa så er han utrolig vanskelig da man til enhver tid må utnytte andre sine feil.

 

 

...tho er jeg bare lvl 12, så motstanderne kan ha noe å si.

Endret av SNORLX
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke driter deg ut i starten, så eier Shaco de fleste 1vs1. Og får du noen kills i starten, og resten av av laget ikke feeder, så er du på vei til å få et gøyalt game. Kan være enig at han bli dårligere lategame, da spesielt med mange tanks på det andre laget, men man kan enkelt avgjøre kamper før den tid. Liker bedre heavy damage på shaco. Du kommer inn med stealth, overrasker motstanderen, kakker halve livet på første stab. Deretter får motstanderen panikk, og løper. 1-0 Shaco. Trenger sjeldent å bruke ultien engang.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har prøvd må jeg si Karthus. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd så mange chars, men med Karthus gikk det rett vest. Var like udugelig i 1v1 som i teamfights, enda jeg har sett andre spille han som om de aldri har gjort annet.

 

Karthus er jo noe av det lettere! Eneste du trenger å gjøre er å skaffe golem ofte, og regelrett farme hver eneste wave med minions med E-ability. Q er lett å lære om du tar noen games. Og ultien er jo bare totaaalt faceroll.

Lenke til kommentar

Det aller viktigste poenget med alle DPS helter er at du kjøper riktige items avhengig av hvem du spiller mot og hva de kjøper. Det eneste du trenger å gjøre med Tryndamere er å farme til du kan facerolle et helt lag alene.

 

Klarer du å facerolle et helt lag aleine så gjør det andre laget noe galt. Uansett hvor farma du er, så burde de greie å disable trynda lett! Klarer de ikke det, så veit de heller ikke hvordan de spiller.

 

Men lar de deg farme uhindret blir det relativt lett å ta 2-3 stk aleine, kanskje 4 hvis ikke de har mye disables.

Lenke til kommentar

Legger meg, men om noen har lyst til å filosofere:

 

Vil Tri-laning funke i LoL? Har skjønt det slik at dette er sånn halvpopulært i HoN (ønsker ikke flamewars) og i tankene mine må jo dette egentlig funke ganske bra i premades? Om man foreksempel kjører Morgana og Nasus / Cho i 2v1 lanesa og har tre tidlig pushere i mid så må vel tårn gå ned raskt? Eneste problemet kan vel være at andre laget er skikkelig koordinert (skal mye til) og at det blir smått med exp. Men om man har sivir + alistar / rammus + wildcard så skal vel tårn pushes fort som juling uansett.

 

Noen som har prøvd det? Evt 5 teleport taktikker?

 

 

Lenke til kommentar

Legger meg, men om noen har lyst til å filosofere:

 

Vil Tri-laning funke i LoL? Har skjønt det slik at dette er sånn halvpopulært i HoN (ønsker ikke flamewars) og i tankene mine må jo dette egentlig funke ganske bra i premades? Om man foreksempel kjører Morgana og Nasus / Cho i 2v1 lanesa og har tre tidlig pushere i mid så må vel tårn gå ned raskt? Eneste problemet kan vel være at andre laget er skikkelig koordinert (skal mye til) og at det blir smått med exp. Men om man har sivir + alistar / rammus + wildcard så skal vel tårn pushes fort som juling uansett.

 

Noen som har prøvd det? Evt 5 teleport taktikker?

 

Nei, det vil nok ikke funke i og med at tre stykker deler xp'n og de vil be underlevla. Hvis du tenker på å pushe tidlig, så kan bare fienden towerhugge. Da er det veldig vanskelig å ta ned ett tårn.

 

5TP hadde vært interresant da.

Lenke til kommentar

Er nå en interessant taktikk.

Men jeg ville nok gått for å sette tri-lanen i solo-lanen og satse på å få pusha turret innen få minutter. Men problemet med taktikken er at å få ned en turret ikke er like givende som i HoN. Man får for lite gull og xp til at det er verdt det.

1+1+2 + jungle er fortsatt den beste taktikken i LoL. Men blir spennende å se om et nytt map endrer taktikken der...

Lenke til kommentar

Vent... folk ble truffet av Lux sin ulti? Og... de hadde ikke banshees veil? O_O

 

Med mindre du er midt i en teamfight, eller har blitt stunnet/roota/etc så er det uhyrlig lett å dodge Lux sin ulti. Litt vanskeligere med Ez sin da den er mye bredere, men med en banshees veil så er det utrolig nytteløst å starte med begge ultiene deres. Burde eventuelt fyre de av etter at amumu har brukt sin ulti, men hvis dere ikke har greid å fjerne deres banshee's, så hjelper det pent lite med å holde de på plass. :p

Lenke til kommentar

funnet ut at ezrael er ufattelig gøy å spille:) han er kanskje elendig 1vs1, men med full ap build når han bruker ulti i teamfight tar han jo halve hp på hele motstander laget:3 dessuten genial å ta ks med^^:p testet han med en kamerat som spilte lux her om dagen, ganske genialt, begge gikk ap, først min ulti, så hans, og visa versa, nesten ingen som overlevde begge ultiene:) hadde ikke funka like bra om vi ikke hadde hatt mundo , amumu og blitzcrank på laget men:P

 

Ezreal er helt drøy 1on1 om han blir spilt riktig også. Sett et par folk spilla han og pløye ned 2 og 3 stykker aleine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...