Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

JEG BLIR DEPRIMERT! Herregud hvor mange inkompetente hønsegjøker som greier og lage seg en bruker på lol. Det er helt vilt, alle instalocker som noen skikkelige bananskall. Og ikke nok med det, vi skal jo såklart være 4 Apc'er og 1 Adc. Og når det først går så dårlig at man veit man bare kan surrendere på 20min.

 

NEIDA! Da stemmer dem såklart nei, også taper vi 15 min seinere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

JEG BLIR DEPRIMERT! Herregud hvor mange inkompetente hønsegjøker som greier og lage seg en bruker på lol. Det er helt vilt, alle instalocker som noen skikkelige bananskall. Og ikke nok med det, vi skal jo såklart være 4 Apc'er og 1 Adc. Og når det først går så dårlig at man veit man bare kan surrendere på 20min.

 

NEIDA! Da stemmer dem såklart nei, også taper vi 15 min seinere.

Tilpass hva du picker i forhold til hva resten av laget gjør. Og så gir du opp før 20 min? Det er svakt.

 

Og ragers er verre enn noobs, om du er så mye bedre enn de du spiller med bør du klare å gjøre en stor forskjell, og hjelpe laget ditt til seier.

Lenke til kommentar

Tilpass hva du picker i forhold til hva resten av laget gjør. Og så gir du opp før 20 min? Det er svakt.

 

Og ragers er verre enn noobs, om du er så mye bedre enn de du spiller med bør du klare å gjøre en stor forskjell, og hjelpe laget ditt til seier.

 

Såklart gir jeg opp med den setupen der, spesielt når jeg ser hva det andre laget byr på. Og, nei jeg instalocker ikke. + jeg spiller aldri support/tank så hjelper veldig lite om jeg spiller det da. Går som regel i + kd hele tiden.

 

Og pleier å spille med fettern min, men han er ikke alltid på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns det er trøttende når folk ikke kan alle rollene i normal draft heller.

Du har jo forsåvidt spilt litt Taric, han er jo som oftest brukt som support, men da med en helt annen build enn hva du bruker.

 

Ellers syns jeg du bør prøve noe annet enn Master Yi, han er ekstremt sårbar mot alle lag som har hard CC.

Ja det er fullt mulig å få penta med han, men da har ikke laget du spiller mot overhode peiling på hva de gjør, eller så har de ingen CC.

Lenke til kommentar

Syns det er trøttende når folk ikke kan alle rollene i normal draft heller.

Du har jo forsåvidt spilt litt Taric, han er jo som oftest brukt som support, men da med en helt annen build enn hva du bruker.

 

Ellers syns jeg du bør prøve noe annet enn Master Yi, han er ekstremt sårbar mot alle lag som har hard CC.

Ja det er fullt mulig å få penta med han, men da har ikke laget du spiller mot overhode peiling på hva de gjør, eller så har de ingen CC.

 

Viste ikke hva taric var bortsett fra support, også glemte jeg å skifte masteries etc,

 

Pleier og spille Veigar, Tryndamere, Olaf, Xerath, Jax og startet med Master Yi igår. Merker så sykt med engang det kommer en cc så er man som regel død i en teamfight. Men hvis du snowballer med han så er det så SYKT morro!

 

EDIT: Var egentlig planen og prøve soraka også få med en AP helst som jeg kunne supporte, men de jeg havnet i matchmaking med bare instalocket med engang.

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Olaf og Jax :yes:

Olaf kan du bygge veldig tanky, og likevel gjør en god del skade, på grunn av W og E. En av mine favoritt champions.

Jax er litt svak early, men blir gradvis bedre utover gamet, og er et monster late game (nesten hypercarry tilstander).

Lenke til kommentar

Noe av det første man lærer seg når man skal spille LoL, er vel at det finnes mange hestkuker der ute og mange som spiller spillet uten noen særlig grad av forståelse for det. Dette må man leve med, spesielt i de tidligste levlene. Jeg vet så altfor godt hvordan det er - jeg har trossalt selv vært en Mordekaiser i level 2 som sprang rundt med amplifying tome, 2 daggers og boots of swiftness uten å forstå hva lanes, jungle, objectives, turrets og nexus var. Og blitt uendelig mye flamet av kompisene mine da jeg spilte med dem på min vei til lvl 30, når de hadde vært lvl 30 i ett år allerede.

 

Jeg spiller mest av alt normal games og jeg synes folk stort sett er greie. Selvfølgelig møter man på instalockers og folk som rager/flamer, men generelt synes jeg at folk som har spilt så lenge at de har kommet seg til lvl 30, har et par rune pages og et relativt stort champion pool er fine folk. Konstruktiv kritikk er dessuten uendelig mye bedre enn flaming, og visst du flamer tilbake, er du ikke noe bedre enn den vanlige gjengen med troll og sinnatagger.

 

Solo queue derimot er helvete på jord om en skal tro på historiene derifra, og burde unngås. Duo queue er dobbelt så bra som Solo queue, ettersom du da er forsikret om at hvertfall 2 av spillerene på laget ditt (deg selv og partneren, om det skulle være uklart) er spillere med fornuft, som hverken troller eller rager. Om dere i tillegg er gode å farme, så er det nesten gratis elo. Vet ikke med dere andre, men da jeg spilte placement matches i S2, synes jeg folk gjorde rare ting hele tida og at de ikke helt forsto hvorfor det var dumt å gi motstanderlaget 2 turrets for at vi skulle ta en drage.

 

Om du ikke er velsignet med venner som spiller League og som du kan spille med, må du oppsøke League-venner. På Facebook finnes det vel en egen side for norske folk og man kan alltids prøve å være kreativ i sin måte å finne folk å spille med ^^

 

Jeg aner ikke hvem jeg skrev dette innlegget til btw.

Endret av glevan
Lenke til kommentar

Normal draft er 1 million ganger bedre enn normal blind. Generelt sett tar jeg ikke normal games veldig seriøst og vil heller at folk går 'troll' enn seriøs drittsekk. Normals er til for eksperimentering og ranked for srs bsns.

 

Synes selv det et artig å teste alt mulig i jungelen etter at de endret på den. Shaco føltes veldig sterk og nidalee var artig. Vet ikke hvor langt jeg kan dra streken, men virker som det meste fungerer i normals. Kanskje litt verre med ranked.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at Normals ikke er serious business, og er en plass hvor eksperimentering og å ha det gøy med selve spillet er lov i høyeste grad. Men om man ruinerer opplevelsen for andre ved å gjøre noe man absolutt ikke kan eller burde, så reagerer jeg litt. Normals er tross alt en fin plass for oss som vil ha en mer casual og laid-back opplevelse enn de mer intense ranked matchene som oftest inneholder langt mer drittslenging og lignende. Jeg spiller som oftest premade med venner, og de blir fort latterlig sinte visst noen gjør det dårlig og sånt. Skal ærlig innrømme at jeg også rager for mye, men jeg gjør mitt beste for å begrense det. Å rage i normal games er uansett ganske dumt.

 

Jeg har stort sett ikke noe problem med andre spillere i normals. Selvfølgelig blir jeg litt småfrustrert om AD carry-en min ikke har noe klart konsept om hva botlane går ut på og skaper vanskeligheter ved å være aggressiv når en skal være passiv og passiv når en skal være aggressiv. Men det hender svært sjelden at jeg rager, jeg tar heller feilen på min egen kappe og ser hva jeg kunne gjort bedre. Tross alt, spiller man support, burde man klare å holde kontroll og forhindre at AD carry-en gjør feil som motstanderene kan utnytte.

 

Uansett, jeg liker ikke ranked games noe særlig. Jeg synes det blir for mye press og for hektisk. Og for hva? Jeg vet jeg ikke er god nok til å komme over gold Elo uansett. Det er mye mer avslappet å bare spille et par normal games iløpet av dagen. Ranked spiller jeg bare med laget jeg er på.

Endret av glevan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Spiller jeg mye ranked blir jeg som regel lei spillet i en uke og 2 : )

Spiller som regel normal blind, og der er det mye rart, men ofte er det så lett å carrye at det ikke er noe problem likevel.

Det er faktisk ikke så kjekt å spille mot et lag du overrumpler heller, f.eks. 17/1/2 og fullt build på Darius, som jeg hadde her den ene dagen x]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...