Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Mye nerd-rage på dette forumet haha. Heldigvis er det ganske ok community i LOL, selv om du av og til møter noen idioter. Spesielt folk som mener de kan best og blir forbanna om du feks går med Ashe, fordi de overhodet ikke klarer å spille henne selv. Alltid gøy og eie runden, da holder de fort kjeft...

 

Verste er vel uansett om du havner på ett team, hvor ingen samarbeider what so ever, og kun løper rundt solo. Hadde en match hvor vi eide det andre teamet til 15 minutter, hadde vel sånn 15/0 i kills. Jeg var Tank/pusher med Shyvanna, men vanskelig å gjøre noe når Fizz feks bestem seg for å kjøre 3v1, han blir drept så kommer ziggz gjør det samme osv. Som de vi spilte mot så fint spurte.. Hvordan i all verden vant vi den runden... Det værste var at jeg viste vi kom til å tape, etter 20 min. Da ble jeg lei meg hehe :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte Janna, og dæven hu er morsom å spille med en ranged AD carry i lane ;) Herja noe grusomt :p

Anbefale å sette QWE på smartcast for kvikkere casting. Hvis du blir "låst fast" ved tårnet ditt, så kan prøve å treffe en av AD eller support med Q, i det du har trykket Q én gang så trykker du så fort du kan mot den du siktet mot, trykk Q en gang til, Flash bak fienden og bruk ultimate-en din. Dette vil gjøre så at du kaster fienden inn i tårnet ditt, men for å gjøre dette effektivt, så må du bait-e litt, så at de angriper deg når du er i tower range.

 

Et par guides om Janna:

http://www.lolpro.com/guides/janna/55-janna-duo-bot

http://www.lolpro.com/videos/video-guides/janna

 

En liten videosnutt av meg spille Janna:

http://www.youtube.com/watch?v=E5El77o2Hks

Lenke til kommentar

Full on AP vil jeg si. Et unntak på Fiddle vil være sonyas litt mid/late game da han kan poppe denne under ulti, men det er ikke nødvendig. Om du går mid med brand ville jeg gått <regrowth pendant og 1hp po -> philostone -> m.pen boots -> Catalyst -> RoA -> Needlessy Large Rod -> Rabadon>. Her ifra må du selv se an situasjonen om du trenger defensive eller offensive items. Gode valg er Rylais(slowen er effektiv på brand og fiddle), Deathfire Grasp, Abyssal Scepter, Zhonyas og Lich Bane(Lich Bane er effektiv som siste item da man ofte har 500AP pluss. Dette gjør at du tar ned tårn svært fort).

Lenke til kommentar

Hadde aldri startet Regrowth som APcarry selv.

Dorans ring x 2/3 ELLER Catalyst gir deg nok health/mana regen til å holde deg i lane ganske fint, samtidig som GP5 er unødvendig da du får den farmen du trenger ved å være i en sololane.

 

Jeg starter alltid med boots+pots selv, da dette gir deg fint med utility til å dodge motstanderens skillshots og komme deg unna jungleganks. Kjøper du deg 2 eller 3 dorans etter dette kan du fortsette med å rushe Rabadons, siden disse som sagt gir deg bra med mana regen og health.

Sliter du litt i lane og trenger ekstra health/health restore ville jeg heller gått Catalyst uten å kjøpe dorans(kan kjøpe én hvis du virkelig sliter), for så å rushe denne inn i RoA for så å gå Rabadons.

 

På begge championene du lurer på vil jeg si Rylais er et core item, sammen med Rabadons og Void Staff. På Fiddle kjøper jeg også alltid Zhonyas da denne passer fint sammen med ultien, og sammen med Rylais, RoA og Abysscal gir deg bra med health/resist for å samtidig være noe tanky.

Som Brand ville jeg gått for 3xdorans->Rabadons buildet, mens med Fiddle trenger du survaiability under ultien og en RoA er fint for han.

 

Generelt overview over championsene:

Brand: Få ut så mye som mulig damage over kort tid, derfor lurest å rushe damage items så tidlig som mulig.

Fiddle: Kan regnes som delvis DoT(damage over time), og trenger derfor health/resist items for å få fullt potensial ut av total damage output.

Endret av SNORLX
Lenke til kommentar

Regrowth Pendant slår alt annet i starten. Boots er en bløff i starten i mid da de du møter på ikke har lang nok stun eller brei nok AOE for å gjøre skade på deg. Etter at du får philo så vil du knuse motstanderen med overlegen manaregen og HP regen. Har aldri tapt mot en 3x Dorans i mid når jeg går philo, og som oftest vinner jeg lane da jeg tidlig kan skaffe meg enten Needlessy eller Blasting Wand. I lvl 4-6 så har jeg allerede tatt igjen fyren som går Boots eller Dorans i starten og jeg kan harasse hardt.

Lenke til kommentar

Regrowth Pendant slår alt annet i starten. Boots er en bløff i starten i mid da de du møter på ikke har lang nok stun eller brei nok AOE for å gjøre skade på deg. Etter at du får philo så vil du knuse motstanderen med overlegen manaregen og HP regen. Har aldri tapt mot en 3x Dorans i mid når jeg går philo, og som oftest vinner jeg lane da jeg tidlig kan skaffe meg enten Needlessy eller Blasting Wand. I lvl 4-6 så har jeg allerede tatt igjen fyren som går Boots eller Dorans i starten og jeg kan harasse hardt.

 

Så det du sier at du du har ingen problemer med å dodge Cassio sin Q-poison, Brand sin Pillar of Flame, Galio sin E osv.? Fint, da ser jeg fram til et replay av deg der du har tatt null damage fra motstanderen sine skillshots på midlane.

 

Edit: Lurer også forøvrig på hvorfor jeg aldri har sett starting build med Regrowth på stream med 2000+ ELO, siden det er så fantastisk viable og utkonkurrerer alt annet.

Endret av SNORLX
Lenke til kommentar

Hurr fucking durr? Har da aldri påstått at jeg dodger alt og det gjør ikke du med boots heller.

 

Jeg spiller ikke på 2000+ elo så har ikke erfaring derfra. Jeg bygger og spiller for min ELO og har spilt mot folk rundt 17-1800 ELO hvor jeg fortsatt vinner mid. Ut ifra dette vil jeg si at Regrowth/philo stone er bedre enn boots som start item. Å dra "pro kortet" blir litt som å si at "hvorfor gjør du ikke som alle prosa i grandmaster i SC2?".

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Meh, boots slår alt annet mid, ikke bare får du de defansive mulighetene til å stikke unna ganks og dodge; men du får også et gedigent overtak over motstanderen om han ikke har boots.

 

Når jeg spiller brand går jeg somregel boots > 2-3 Dorans > Deathcap > Rylais / Abysall / Hourglass (alt ettersom) > voidstaff om de har mye mres.

 

 

Lenke til kommentar

Har da aldri påstått at jeg dodger alt og det gjør ikke du med boots heller.

 

Boots er en bløff i starten i mid da de du møter på ikke har lang nok stun eller brei nok AOE for å gjøre skade på deg

 

Så du dodger ikke, men allikevel mottar du ingen damage. Imponerende.

Har selv ikke sagt at jeg kommer meg unna alle skillshots, men vil si at det er betydelig lettere med lvl1 boots enn hvis du ikke har det.

 

Hadde også vært enklere å forstå dine tidligere innlegg hvis du faktisk hadde sagt at det var dine erfaringer, og ikke kom med en tone som understreket at "dette er den eneste korrekte måten å starte gamet på, alt annet er dårligere eller feil" som du fint klarer å få frem i ditt forrige innlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg baserer ikke mine builds på hva prosa gjør. Det er ikke slik jeg lærer meg et spill og når folk går som en zombie etter hva prosa sier så sitter vi fast her vi er nå. Jeg legger trykk på "aldri påstått jeg dodger alt". Legg merke til det. Sier aldri jeg ikke dodger så nå leiker du bare idiot og bruker et usaklig argument for det du vil frem med. Ikke for å virke stygg, men argumentet med at det blir lettere å dodge er captain obvious.

 

Jeg påstår at min måte å spille på er best fordi jeg har best erfaringer fra det. Hvor eller skulle jeg fått det fra? Om du leser det jeg skriver har jeg med "meg/jeg/min" ganske ofte. Kanskje du/dere går hjernedødt etter hva prosa sier, men det gjør ikke jeg. Jeg regner med du har gode erfaringer med boots da du sier dette er bedre? Ikke vet jeg om du har prøvd seriøst med regrowth/philo, men etter at jeg byttet til det fra boots har jeg fått det mye lettere mid.

 

Må bare legge til at jeg aldri sa regrowth/philo var eneste du kunne gå i starten. Sa bare at det var bedre enn alt annet og at det er bedre enn boots.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Jaok, på din ELO kunne man vel startet brawler's gloves og pots mid og utharasset enhver n00b som har gått boots :roll:

 

Hvis du har best erfaring med regrowth er det ikke regrowth som er best, det er de du møter mid som er helt sug, så hva som helst hadde funket. Tipper du syns det er konge fordi du drar creep aggro dagen lang. Det er min erfaring da. :cool:

Endret av Kevlar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang. Zhonyas på Fiddlesticks ser jeg ikke helt nødvendigheten i unique activen for å få maksimalt med damage (altså en full combo i R > Q > W). Men såklart, om motsatte lag har mye physical damage kan det være greit. Lenge siden jeg har spilte Fiddlesticks, har vel rundt 250ish games med han, så gikk jeg selvfølgelig lei :tease:

 

Og de som ser mye på OddOne sin stream;

http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1817072

 

Lo godt av denne tråden :!:

Lenke til kommentar

Noen som har en bra build for Brand og Fiddlestick?

 

Ja, man kan søke det opp på google, men noen som har noen spesielle som man er fornøyd med.

 

Tusen takk for alle svar ! : )

 

LoL Pro:

Brand: http://www.lolpro.com/guides/brand/157-brand-mid-lane

Fiddlestick: http://www.lolpro.com/guides/fiddlesticks/92-fiddlesticks-jungle

 

SoloMid:

Brand: http://solomid.net/guides.php?g=2587

Fiddlestick: http://solomid.net/guides.php?g=1824

Lanestick: http://solomid.net/guides.php?g=8991

 

I signaturen min har du flere lenker til strategier og tips & triks, som kan være svært hjelpsomt å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...