Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Pc brukere er ekstreme til å hate, trolle og være sure.. Må være kjedelig å spille slik.

Du tror det er forskjellig på konsoll, eller misforstår jeg?

 

Sier ikke at det ikke eksisterer der, det hadde vært naivt.

Men tørr å påstå at det forekommer i mye større grad på PC.

 

(Før jeg fortsetter, dette er min mening og ikke ment som noe fakta osv)

 

Mye skyldes nok tastatur bruken, men opplever også via Headset at PC brukere er mer ekstreme.

Opplevde/opplever meget sjeldent etter flere tusen timer online gaming på konsoll (shooters m.m), at folk ropte/roper noob, masse stygge ting og prøvde/prøver å få folk til å slutte å spille spillet,

men på PC opplever jeg det hele tida at folk er direkte ondskapsfulle m.m... Har også fått inntrykk av en økning av personer som rett og slett ikke vil eller tørr spille spilla mer, pågrunn av alt som blir sagt i chat eller over HS. Kunne nevnet noen spill som har blitt slukt av dette, men skal ikke ødelegge denne tråden ved å svinge helt ut.

 

LoL spillere er "unike".. Går nesten ikke an å spille 1 game uten krangel m.m som forstyrrer.. Dette gjelder Ranked games også.

 

Er fasinerende å sammenligne LoL med fks Socom, COD o.l .. På de andre spillene konsentrerer folk seg om seg selv og gjør sitt beste for seg selv og laget og kommuniserer på en ordentlig måte som oftest og de som er "slemme" blir dyttet ut, men på LoL er det totalt motsatt og folk har en tendens til å faktisk slå seg sammen med "mobberen".

 

Fasinerende, dog ikke bra..

Endret av Dennis Aron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok også at tastaturbruken er hovedgrunnen til dette, lett å være tøff bak et tastatur. En annen faktor er nok at pc tiltrekker seg de som er litt mer "hardcore" enn den jevne mainstream-gamer. Likevel tror jeg det er ganske likt om ikke verre på konsoll, spesielt siden alderen på konsollgamers er lavere enn de på pc, gi dem et tastatur så blir det nok ikke noe særlig bedre på konsoll heller.

 

Når det kommer til lol, vel det er verre i Hon og dota bare for å ha sagt det. Det er nok et produkt av at man investerer nesten en time i et game og ditt eget game avhenger så mye av alle andre, og så mye er lagt opp til samarbeid. Da blir det litt rage.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Konsoll er verst, no doubt, voicecomm anyone?

At noen sitter å krangler via tekst på en liten del av skjermen er på langt nær så ille som 12-åringer som drar "mor di" vitser fra det sekundet gamet starter.

Lenke til kommentar

har egentlig ikke noe vondt å si om LoL communityet ingame... Opplever nesten aldri noen som krangler etc. hadde 1 game for 2 dager siden hvor jeg hadde rundt 1/4 KD iløpet av 20 min. Jeg var solo top. Merket at folk ble lettere irriterte, men greide å henet meg inn igjen og de ble glade :p... Er vel egentlig bare å slutte å spille ræva, så slipper man folk som gråter! :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Solomid.net

Clgaming.net

 

Er stort sett de sidene jeg bruker når jeg skal se etter guider.

Var en som linket til samme video litt lenger bak i tråden;

 

http://www.youtube.com/watch?v=Z_78J6FEouM

 

Å se på streams er heller ingen dum ting. Se på profesjonelle spillere, hva de gjør osv. Er stort sett det jeg gjør når jeg ikke kan spille. Tror ikke du skal begi deg ut på å se på streams med en gang du har begynt å spille, men dette er iallefall mine favorittstreams om jeg skal se på noen.

 

Jungler: saintvicious, TheOddOne

AP Carry: Reginald

AD Carry: Chaox

Solotop: The Rain Man, Wickd

Support: Elementz, Xpecial

For lulz: Dyrus

 

Og for alt i verden, ikke få samme attitude som enkelte av disse har, da blir du nok bannet. :p

 

 

edit: Gammelt bilde i spoiler, hvor jeg spilte Ashe (Cylitri), summoner level 6. Når jeg ser tilbake på det nå ser det helt forferdelig ut :tease:

 

 

asdasdcj.png

 

Endret av Friksjon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du holder det slik, så vil du stige. Du vil stige til du ligger på 50%, og stabiliserer deg der, om du ikke er dritgod, da vil du havne på toppen av ladderen. Hvor du havner er umulig å forutse ut fra winraten.

 

Du får jo mer eller mindre like mye av å vinne som å tape, så da sier det seg jo selv at du stiger om du vinner mer enn du taper. De aller, aller fleste har winrate et sted rundt 50%, men de har jo vidt forskjellig elo allikevel. Moma har 57,8% winrate, 2442 elo. Snoopeh har 54% og 2402 elo. En random fra side 2000 har 53,1% og 1419 elo. Jeg vil tippe de aller fleste over 1200 har over 50% og de aller fleste under har under 50%.

Lenke til kommentar

Hvis du holder det slik, så vil du stige. Du vil stige til du ligger på 50%, og stabiliserer deg der, om du ikke er dritgod, da vil du havne på toppen av ladderen. Hvor du havner er umulig å forutse ut fra winraten.

 

Du får jo mer eller mindre like mye av å vinne som å tape, så da sier det seg jo selv at du stiger om du vinner mer enn du taper. De aller, aller fleste har winrate et sted rundt 50%, men de har jo vidt forskjellig elo allikevel. Moma har 57,8% winrate, 2442 elo. Snoopeh har 54% og 2402 elo. En random fra side 2000 har 53,1% og 1419 elo. Jeg vil tippe de aller fleste over 1200 har over 50% og de aller fleste under har under 50%.

 

Det har vel også mye å si om man vinner i begynnelsen når man får +-50 elo per match.

Endret av bikobiko
Lenke til kommentar

da er jeg lvl 9 på summoneren min etter 2 dager, har blitt carried en del nå av kompiser :p I det siste har jeg spilt mye healer som Soraka, og trivst med det vertfall når jeg vet jeg har ett veldig bra team å spille med!

 

Spille med venner er ganske lurt i begynnelsen. Folk har veldig lett for å bli sur i "solo queue".

 

Men man lærer jo av feilene sine. Husker at jeg trudde at oracle ga stealth når jeg begynte å spille. Gikk 1v5 med oracle, va hadde jo "stealth". xD

Lenke til kommentar

Noen som har en side hvor jeg kan lære helt basic strats og hva man bør kjøpe til forskjellige heroes osv? Hadde vert helt utmerket til en nybegynner som meg! :)

 

Vil råde deg til å se på forskjellige steams også på own3d.tv etc. Se på streamsa til SoloMid, Clg osv. Lærer utrolig mye.

 

Alle sammen får kommentarer slengt etter seg. Jeg får de fremdeles på level 30 og har 600 wins. Kan vel ha noe med at jeg i 80% av alle tilfeller jungler :tease:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8ccyaJf11-M

Som en jungler-main kjenner jeg meg så godt igjen :tease:

Taper noen lane er det jungler sin feil.

 

Så sant så sant...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...