Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil dere si er det "beste" support-helten?

 

Jeg spilte noen kamper med Soraka i går, og hun virket veldig koslig. Masse hp/cd -items. 10 sec cooldown på heal var meget morsomt ;)

 

Spilte også en del med Janna, men likte ikke helt spellsa hennes, foruten ultimaten.

 

Er det noen andre "lignende" supporthelter som kan ta litt juling? Tenker da på at de har en form for heal(som duger). Jeg har spilt en del HoN og liker å være ward/support hora til teamet ;)

Lenke til kommentar

Alistar er vel den vanligste av supportene å jungle med.

 

Utenom det, så er det vanskelig å vite da det blir en del endringer i patchen i morgen, men foreløpig så er det vel sona som sees på som den sterkeste supporten. Da sammen med AD carry bot, og ikke i jungelen. ;)

Endret av Cemi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det noen andre "lignende" supporthelter som kan ta litt juling? Tenker da på at de har en form for heal(som duger). Jeg har spilt en del HoN og liker å være ward/support hora til teamet ;)

Alistar vist du levler E først og bygger han korrekt.

Da healer du "helt greit", samt har en del CC og utility samt tåler en god støyt.

 

Edit: Taric gjør også samme nytten, bare med bedre heal som har litt lenger CD.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Sona var den desidert sterkeste supporten før patchen i dag, men diverse tweaks har gjort at hun faller litt av.

 

Det er hovedsaklig to typer supports man finner i current meta:

Sustain-supports (Alistar, Taric, Soraka, Sona(Nidalee, Kayle, som ikke er like viable))

Ikke sustain-supports(Janna, GP, Nunu, Jarvan, Maokai, Fiddle, Ashe, Shen)

 

De fleste champions kan egentlig bli spilt som support, men de nevnte har alle en form for heal/shield/heavyCC/buff/utility som hjelper ADcarryen med å farme eller få kills botlane.

 

 

"The big five" er de fem championsene man oftest ser i games, og er de som har de beste skillsetene for å kunne være support. Disse er Alistar, Janna, Soraka, Taric og Sona. Picker du ikke en av disse vil du kanskje få noen lurende comments i champion select, dette fordi disse har heals/shield/CC/utility som hjelper ADcarryen botlane bedre enn noen andre.

Lenke til kommentar

Sustain-supports er de som har en form for heal, slik at ADcarryen kan trade med motstanderen i lane uten å måtte backe for å få tilbake health. I tillegg til bare heal, så gir Sona og Soraka sin heal en armor og mr-buff i tillegg som varer et par sekunder.

 

Edit: Og som motpart finner man ikke sustain-supports, som ikke har noe form for heal og de fleste pleier å starte boots+pots når man laner med en av disse som ADcarry.

Endret av SNORLX
Lenke til kommentar

Hva vil dere si er det "beste" support-helten?

 

Jeg spilte noen kamper med Soraka i går, og hun virket veldig koslig. Masse hp/cd -items. 10 sec cooldown på heal var meget morsomt ;)

 

Spilte også en del med Janna, men likte ikke helt spellsa hennes, foruten ultimaten.

 

Er det noen andre "lignende" supporthelter som kan ta litt juling? Tenker da på at de har en form for heal(som duger). Jeg har spilt en del HoN og liker å være ward/support hora til teamet ;)

 

For tradisjonelle supports, så har du: Sona, Soraka, Alistar, Janna og Taric.

For de utradisjonelle supports, så er det: Leona, Nunu, Blitzcrank, Gangplank, Ashe, Yorick, Kayle, Galio og Zilean.

Uansett hva andre sier så er disse helt elendig som support senere i spillet: Karma, Lux, Nidalee, Poppy, Shaco og Sion (pågrunn av 0 CS meta-en).

Når remake-en kommer så blir vel Shen en viable support og top laner igjen.

 

Jeg vil anbefale og starte med Soraka, og deretter, Sona, Taric, Alistar og Janna, i den rekkefølgen. Etterhvert når du føler du mestrer disse champions-ene, så kan du fortsette med Nunu, Blitzcrank, Leona, Galio, Zilean og Yorick, også i den rekkefølgen.

Sist men ikke minst, Kayle, Gangplank, Maokai, Orianna og Malphite. Ser disse som de minst brukelige i support rollen.

 

Et par guides:

http://www.solomid.n...des.php?g=11253

http://www.solomid.n...ides.php?g=6097

http://www.lolpro.com/guides/game-play/198-how-to-support

http://www.lolpro.com/guides

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...