Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte ei sånn magikerdame med en teleport på W, burst på Q og en stun på E, dere som spiller vet sikkert hvem det er .Tror hun het ett eller annet på P.

 

Høres ut som LeBlanc. Hun har burst på Q, teleport på W (som kan teleporte deg tilbake dit du startet igjen) og en snare på E som slower i 1,5-2 sec før den aktiverer snare delen som gjør skade igjen. R kopierer den siste spellen du brukte og øker effektiviteten.

 

Q skillen gjør ekstra skade og silencer hvis du treffer en champion som har Q effekten på seg.

 

 

Hvis det var LeBlanc, så må jeg si at hun er utrolig gøy å spille med. Har en del games som hun hvor jeg har gått 28/6/17 eller no lignende.

 

Eneste nedturen jeg fant med LeBlanc er at man nesten må har en soulstealer for å være effektiv late game. Syntes selv at kombinasjonen av deathfire grasp, soulstealer og zhonyas ring fungerer godt. Pleier også å ha an rylais scepter for litt ekstra helse og slow.

Men det oppsettet krever litt raskere reaksjoner enn vanlig da. En kombo jeg liker veldig godt er teleport inn med W, kast aktiven fra deathfire grasp (30% av champions helse (minimum 200 skade), Q og R. Etter det ser jeg ann situasjonen, har jeg mulighet til å chase aktiverer jeg del 2 av skaden til R da den er en kopi av Q skillen. Da slowes de ned og til slutt rootes. Så slenger jeg på en ny Q før jeg enten backer unna eller dreper de.

 

Pleier som regel å slenge inn et item til med ability power, helse og -magic resistance (husker ikke navnet, men er en maske som er relativt billig).

 

Andre komboer som er effektive er hvis du kan få til å bruke Q først, kast E på de for å roote og aktivere silence, bruk Q igjen i det de slipper ut av rooten for så å bruke W til å aktivere siste bit og silence igjen. Da kan du også spare ultien hvis noen skulle ganke deg senere.

 

Eller du kan bruke E og R etter hverandre for å roote 2 champions hvis du blir chase.

 

 

Er egentlig bare å prøve seg fram med kombinasjoner av skills. En ting jeg er sikker på at du la merke til er at LeBlanc er en champion man må være veldig aktiv med. Og spesielt ha raske reaksjoner, så du kan komme deg inn i en fight for å kaste combo før du stikker av igjen.

Lenke til kommentar

Var LeBlanc ja! Hadde sikkert funka bedre med jevne lag, så får vel prøve meg senere.

 

Hvordan er det med nybegynnerchampions? Hvem er den ultimate cookiecutteren det skal mye til for å drite på draget med? Og er det lurt å bli god i en helt, eller prøve ut alle hele tiden, sånn i nybegynnerfasen altså.

Lenke til kommentar

Var LeBlanc ja! Hadde sikkert funka bedre med jevne lag, så får vel prøve meg senere.

 

Hvordan er det med nybegynnerchampions? Hvem er den ultimate cookiecutteren det skal mye til for å drite på draget med? Og er det lurt å bli god i en helt, eller prøve ut alle hele tiden, sånn i nybegynnerfasen altså.

 

LeBlanc fungerer veldig bra med et godt lag, men hvis de andre du spiller med er ganske ubrukelig så blir det vanskelig å holde laget oppe med LeBlanc. Med mindre alle på det andre laget er squishy. Da kan du nå et punkt hvor 1 kombinasjon tar livet av de.

 

 

Jeg ville prøvd ut et par champions ved hver rotation fram til du finner en som du har det gøy å spille med. Husker jeg fant Akali ganske tidlig og hadde det gøy med den championen selv om jeg tapte. Så spilte jeg kun med Akali ganske lenge, og lærte en del om de andre championene ved å spille mot de. Hvem som har god burst, hvem som har stuns/snares/knockbacks/knockups etc. Da ble det mye enklere å prøve ut andre champions.

 

 

Like ganske godt LeBlanc selv, da det kan være vanskelig å drepe henne. Hvis du bruker flash som summoner spells, så har du teoretisk sett 3 teleport spells, som gjør det mer eller mindre umulig å jage deg.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med nybegynnerchampions? Hvem er den ultimate cookiecutteren det skal mye til for å drite på draget med?

 

Det er vel Ashe som er den heroen som er best av nybegynnerchampions, I tillegg så er ultimaten et skillshot som gir litt trening på det også :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med nybegynnerchampions? Hvem er den ultimate cookiecutteren det skal mye til for å drite på draget med?

 

Det er vel Ashe som er den heroen som er best av nybegynnerchampions, I tillegg så er ultimaten et skillshot som gir litt trening på det også :)

Jeg vil helt klart anbefale Master Yi istedet for Ashe. Ashe er ubrukelig hvis du ikke kan spillet.

Lenke til kommentar

Synes begge er ganske greie for nybegynnere. Yi falt veldig i smak hos meg i starten, og jeg gjorde det helt greit med han i forhold til andre helter.

 

Det er forskjellige priser på heltene så det kommer an på, men det billigste får du etter bare 3-4 kamper vil jeg tro.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Oi! Master Yi var jo fantastisk! Om man ser bort ifra at jeg døde ett par ganger fordi jeg knota veldig og det ble litt forvirring om det var Q eller E som var Alpha Boosten. Men tatt i betraktning av det så gikk jo dette strålende.

 

Greit nok, det andre laget hadde en som ragequitta, men to av de var faktisk veldig gode, så det ble litt motstand i enkelte perioder!

 

post-151244-0-69093800-1290180725_thumb.png

Lenke til kommentar

Gikk bare etter de reccomended itemsa, og i litt varierende rekkefølge.

 

Men en ting jeg lurer litt på: Hvordan er det med poengoppsett? I HoN og Dota var du nesten alltid nødt til å følge en slags oppskrift over hva du skal skille opp når du går opp i level, men her virker det veldig mye enklere på en måte. Har liksom ikke vært i tvil om jeg bæsjer totalt på leggen eller ikke. Er det are jeg som er litt dopa ned på ett nytt spill, eller er det ikke så forferdelig farlig hvordan du skiller opp?

 

EDIT:

Åhåhåhåhå! Beste matchen i noen Dota spill ever! Master Yi er jo rapemachine til de grader! Morsomt å spille med folk som var "gode" også. Mange døde på helt teite ting (inkluderende meg selv), men folk calla MIS, hjalp til med ganks etc. Alle gangene jeg døde var det fordi jeg ble for cocky. Holdt på å tanke ett tårn etter en ace (i alle fall 4/5) men er veldig squishy når det kommer til tårn gitt :p

 

En annen gang så ble jeg gruppevoldtatt av 4 som pusha bot, alt i alt en supermorsom runde som jeg håper på å gjenta senere.

 

post-151244-0-29500100-1290216508_thumb.png

 

Om folk misliker at jeg bruker forumet som en øøh.. "læringsblogg" eller noe, så si ifra så skal jeg slutte.

Endret av Gaarulf
Lenke til kommentar
Om folk misliker at jeg bruker forumet som en øøh.. "læringsblogg" eller noe, så si ifra så skal jeg slutte.

 

Ikke i det hele tatt! :)

 

 

Men når folk blir litt bedre på å vite hvem de må fokusere, så blir det fort mye vanskeligere. Som melee kan det noen ganger være nesten umulig å komme inn i en team fight uten at du blir stunna eller får exchaust på deg. Så det blir litt vrient.

 

Men nyt killing sprees så lenge det varer. Jo nærmere lvl 30 du kommer, jo mindre kills blir det sånn generelt sett. I hvertfall fra min erfaring.

Lenke til kommentar

Ganske chill spill egentlig :)

 

er i level 22 tror jeg, og kjøpt rundt 5-7 champions... Kan trygt si du møter enkle motstandere i starten, og ettervært blir det mer og mer viktig å ikke feede, kjøpe riktig items, til riktig tid :p

 

Men til Master Ya, kan du kjøpe attack speed, damage, lifesteal, etc.

Det som er anbefalt er som oftest ikke det beste ;)

Lenke til kommentar

Enda ett game, og enda en win med Master Yi. Disse folka ga faktisk en del motstand mot slutten. Jeg ble stunna og focus targeta i hytt og gevær, så jeg måtte rusle tilbake mer enn en gang! Hadde det ikke vært for at vi hadde to folk som ganka hele matchen så hadde de nok vunnet. De pusha tårnene våre veldig tidlig og det ble i det hele tatt hektisk i perioder når de var ved mobspawner / inhibitor / hva den heter.

 

Glemte å ta screenshot, så match report får duge. Hele communityet virker hyggelige. Etterpå spurte de hvilket level maincharacteren min var! Festlig, festlig.

 

Men ser at flere og flere ber meg nyte "pubstomp" levlene så mye som mulig, for jo høyere opp jeg kommer, jo mer motstand får jeg. Hva kan jeg begynne å øve på / forberede meg til? Sikkert vanskeligere når motstanderene ofte ikke har teamplay og sånn, men noe kan jeg vel forberedes på?

 

post-151244-0-64913900-1290291114_thumb.png

Lenke til kommentar

Kan noen si meg hvorfor Garen ble satt ned til tier 2 på tierlista? Sto han var blitt nerfa mye, men jeg gjør det bra som aldri før med han.

Fikk nettop 23-1 :D

 

Hva ble han nerfa med?

 

De reduserte mr og armor på W spellet, hva enn det heter :)

 

Ikke noe veldige greier, Garen er enda veldig god, spesielt på solo queue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...