Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Har spilt nasus i det siste sjøl, en sikkerlig knall kar som slår for en del, så gå for trinity force og infinity edge eller ghostblade funker jo bra.

 

Av summoner spells bruker jeg ignite og ghost så er det bare å fly på med 21/0/9 masteries.

Og som en start start med mana sapphire og 1 mana 1 health pot og du er good to go, burde egentlig få sheen så fort som F siden det stacker med spihoning strike.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sheen stacker vel sånn sett ikke med noe, men når du bruker en spell vil dit neste melee angrep ghøre 80% mer skade.

 

Er nettopp blit lvl 20 i går. Kjøpte meg en del runes, siden jeg har sparte opp for tier 3. Gikk fra 9,3k til 1,8k IP. xD Trenger bare noen lvls til nå, så kan jeg aktivere Akali's passive fra starten av (20 AP) og fortsatt gå boots. :D

Lenke til kommentar

Nasus er fin han, men da må du være flink med last-hiting. :thumbup:

 

Du må ikke være flink med last-hitting for å bruke siphoning strike og spirit fire. Det skal ikke være vanskelig å skaffe 4 last-hits per wave.

 

Trinity Force er vel det beste itemet du kan skaffe på han. Å skaffe en infinity edge eller masse crit chance items funker også bra. Hvis du har noen andre phys. DPS champs på laget kan det være en god idé å gå for en mer tank/DPS hybrid. Du vil ha tank items fordi du vil gjøre så mye dmg med ulti som mulig (AKA stå midt inne i en teamfight).

 

Husk å maxe spirit fire først. Siphoning strike gir deg lite i forhold til Spirit Fire. Level wither senest lv 4. Latterlig god slow.

 

Summoner Spells kan du velge mellom Ignite, Ghost, Teleport og kanskje flash. Ignite og Ghost er mer aggresive spells, Teleport vil gjøre at du kan hoppe mellom lanes for å plukke opp noen creepwaves (GOLD!!!). Exhaust er OK, men det stacker dårlig med Wither ettersom slow blir mindre effektivt etter 40%.

Endret av JonasKJo
Lenke til kommentar

Har bare spilt 5v5 frem til nå, omtrent 40 matcher til sammen. Tenkte jeg skulle prøve litt 3v3 og. Er det noen store forskjeller jeg burde vite om? :) Evt tips om hva som er kan være lurt her i forhold til 5v5?

 

Den viktigste forskjellen er vel mappet. Twisted Treeline er helt annerledes, med kun 2 lanes og vesentlig kortere avstander. Du må regne med mye mobilitet og ha god map controll. En ward ved rødbuffen er essensielt.

En annen viktig ting er buffene. Rødbuffen er som vanlig, men er enda vitkigere i 3v3 enn 5v5. I toppen av mappet har du dragebuffen som øker skade med like høy prosent som du er i level, noe som kan bli veldig mye. De andre buffene er movement speed og attack speed om jeg ikke tar helt feil. Det er random hvem som spawner (2 spawnpoints, er du heldig kan det være to forskjellige).

Husk også at noen champions er bedre i 3v3 enn 5v5. Det er noen som typisk dominerer i 3v3: Pantheon, Shen, Sion, Garen, Shaco blant annet ( er flere også ).

 

Nasus er fin han, men da må du være flink med last-hiting. :thumbup:

Summoner Spells kan du velge mellom Ignite, Ghost, Teleport og kanskje flash. Ignite og Ghost er mer aggresive spells, Teleport vil gjøre at du kan hoppe mellom lanes for å plukke opp noen creepwaves (GOLD!!!). Exhaust er OK, men det stacker dårlig med Wither ettersom slow blir mindre effektivt etter 40%.

 

Du må huske at det som gjør exhaust win er blind effect. Det er mest en carrykiller.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har fått lastet US version av leagues of legends.. og min accound som jeg brukte før var på EU.. Er det noe muligheter for og forandre på dette? uten og laste ned spillet på nytt :p

 

EDIT: husker bare nicket mitt ingame.. Er det det samme som account name, kan de to være forskjellige?

har ikke spilt på ett halvt år eller noe sånt, og var lvl 30 på den account.. så hadde vært kjekt og fått kommet meg inn på den igjen..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Nei dessverre, EU client eller US client. Det er på grunn av at US clienten har flere effekter, og kanskje andre nyheter ?

 

Du kan heller ikke gjøre EU -> US, eller vice versa.

 

CRAP!

 

Med min internett tar jo dette 1312312312 år.. men men.. får laste på nytt da..

 

EDIT her også: Kan jeg lage US account og spill på den da? også laste EU client om natta..

 

Takk for svar forresten! :)

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

spiller også soraka mye, håper det kommer flere supportere

Nå for tiden spiller jeg stort sett alltid som support. Men tidligere spilte jeg drapsmaskin. Soraka med 5-600+ AP og Lich bane gjør jævla vondt. Spesielt morro om jeg fikk råd til Frozen mallet og/eller Rylai's Crystal Scepter. Som oftes hadde jeg 15-20 kills og 2-3 deaths i løpet av en fight. Men av og til endte jeg opp med 1-2 kills og 5-10 deaths og fikk skylden hvis vi tapte. Folk reagerte på at jeg ikke spilte soraka som support. Jeg ble lei av å bli kalt noob og værre ting siden jeg var den som endte opp som drapsmaskin, så nå prøver jeg å spille som support. Ikke like gøy, men mye mindre risikofyllt.

Lenke til kommentar

spiller også soraka mye, håper det kommer flere supportere

Nå for tiden spiller jeg stort sett alltid som support. Men tidligere spilte jeg drapsmaskin. Soraka med 5-600+ AP og Lich bane gjør jævla vondt. Spesielt morro om jeg fikk råd til Frozen mallet og/eller Rylai's Crystal Scepter. Som oftes hadde jeg 15-20 kills og 2-3 deaths i løpet av en fight. Men av og til endte jeg opp med 1-2 kills og 5-10 deaths og fikk skylden hvis vi tapte. Folk reagerte på at jeg ikke spilte soraka som support. Jeg ble lei av å bli kalt noob og værre ting siden jeg var den som endte opp som drapsmaskin, så nå prøver jeg å spille som support. Ikke like gøy, men mye mindre risikofyllt.

 

Alle champions kan spilles på flere måter, men en soraka med 600 AP er en mye mindre trussel enn la oss si en Kassadin med 600 AP. Soraka er først og fremst en support champion, og velger du soraka så forventer folk at du spiller som support, da soraka kan være en av de bedre championsene i en 5v5 lineup. På høyt nivå vil en pure AP soraka være mat for de aller flere champions.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...