Gå til innhold

Vordende gardister foren eder!


Pimmy

Anbefalte innlegg

I rekrutten ble ihvertfall vi skinna ned til 1mm iløpet av den første dagen. Etter det må det holdes kort i nakken og rundt ørene. Det er vanlig å ta den ned til 3-5mm med jevne mellomrom. Mange som prøvde å snike seg unna, men man blir fort beordret til en hårklipp hvis befalet ser det (noe de gjør).

 

Øff, var det jeg var redd for :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp garden.

 

Hilsen gardist.

 

Muffinss: Kompaniene er inndelt i tropper, ja. Jeg er i KP4 og vi har tropp 1, 2, eskorte og jeger. Sånn er det også for KP1 og 2, mens KP3 er drilltroppen og KP5 er stab. Stab er helt klart det slappeste, KP2 er slokompani og KP4 er feltkompani.

Hva mener du med det? Eneste forskjellen på geværkompaniene er da innrykksdato.

 

Nei. 4. komp er "The fighting fourth" og legger mer vekt på grønn tjeneste enn andre kompanier. KP2 har mer fokus på slo. Forskjellene er små, men de er der faktisk. Vil kanskje tippe fordelinga blir 60-40 i forhold til fokuset.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Dropp garden.

 

Hilsen gardist.

 

Muffinss: Kompaniene er inndelt i tropper, ja. Jeg er i KP4 og vi har tropp 1, 2, eskorte og jeger. Sånn er det også for KP1 og 2, mens KP3 er drilltroppen og KP5 er stab. Stab er helt klart det slappeste, KP2 er slokompani og KP4 er feltkompani.

Hva mener du med det? Eneste forskjellen på geværkompaniene er da innrykksdato.

 

Nei. 4. komp er "The fighting fourth" og legger mer vekt på grønn tjeneste enn andre kompanier. KP2 har mer fokus på slo. Forskjellene er små, men de er der faktisk. Vil kanskje tippe fordelinga blir 60-40 i forhold til fokuset.

 

Det er ihvertfall ingen offisiell foskjell på geværkompaniene (1,2 og 4). Eventuelle forskjeller kommer isåfall fra de forskjellige kompanisjefene. Da jeg var i kp4 var kapteinen tidligere plassert i FSK, så han fokuserte naturlig nok en del på felt.

Lenke til kommentar

Hvordan er tilbudet fra voksenopplæringen? Frykter at karakterene ikke holder mål i år og jeg vil derfor måtte ta opp noen fag i militæret. Et slags undervisnings tilbud som kan supplere lesingen i f.eks. R2 matte hadde ikke vært å forakte. Jeg har også hørt man har krav på fri til lesedager og eksamener, dette virker fint, men setter dette en begrensing for hvor mange fag man kan ta opp i løpet av førstegangstjenesten?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange slappinger på Terningmoen, så det er ikke noe å bekymre seg over.

 

 

Så du trenger ikke å være topptrent altså? Gleder meg til innrykk 20.juli, men føler formen ikke er der den burde vært. Skulle gjerne klart et par mer chins ihvertfal :O

Lenke til kommentar

Dropp garden.

 

Hilsen gardist.

 

Muffinss: Kompaniene er inndelt i tropper, ja. Jeg er i KP4 og vi har tropp 1, 2, eskorte og jeger. Sånn er det også for KP1 og 2, mens KP3 er drilltroppen og KP5 er stab. Stab er helt klart det slappeste, KP2 er slokompani og KP4 er feltkompani.

Hva mener du med det? Eneste forskjellen på geværkompaniene er da innrykksdato.

 

Nei. 4. komp er "The fighting fourth" og legger mer vekt på grønn tjeneste enn andre kompanier. KP2 har mer fokus på slo. Forskjellene er små, men de er der faktisk. Vil kanskje tippe fordelinga blir 60-40 i forhold til fokuset.

 

Er nok litt sånn man liker å si innad i kompaniet. Tviler på at noen utenfor kp4 er enig id den. Har fks. hørt mye dritt om kp.4, med tanke på at de pleier å få dårligere kull inn, og at kp.1 i så måte er bedre. Men alle sier vell noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg brakk beinet for en del år siden og har aldri hatt noe problem med de i seinere tider.

Men hørte en historie om en dude som brakk ankelen sin flere år før innrykk men ble fortsatt sendt hjem.

Er egentlig ganske redd for å bli sendt hjem, er virkelig motivert for den tjenesten.

Så burde jeg si at jeg har brukket beinet ved tidligere anledning eller skal jeg holde kjeft om det?

Lenke til kommentar

Jeg brakk beinet for en del år siden og har aldri hatt noe problem med de i seinere tider.

Men hørte en historie om en dude som brakk ankelen sin flere år før innrykk men ble fortsatt sendt hjem.

Er egentlig ganske redd for å bli sendt hjem, er virkelig motivert for den tjenesten.

Så burde jeg si at jeg har brukket beinet ved tidligere anledning eller skal jeg holde kjeft om det?

 

Så lenge du ikke er plaget med det, er det liten vits i å si det. Med mindre du bruker det som en unskyldning for å bli sendt hjem da. Du kan også "risikere" å ikke være skikket til en vanlig stilling på huseby, og muligens bli plassert i stab eller noe.

 

Mange som sliter med benskader under gardeperioden. Intensiv slo-trening flere uker i strekk tar på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...