Gå til innhold

Vordende gardister foren eder!


Pimmy

Anbefalte innlegg

Det å skinne seg første gangen når du er i forsvaret er en god opplevelse! Husker den dagen når halve troppen vår skinnet seg samtidig, det er noe man kommer til å huske leeenge.

Så det anbefales for alle, selv om du ikke er i Garden.

Desuten har du en "grunn" til å prøve det ut også. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et veldig VIKTIG spørsmål angående møtingen på Gardemoen i morgen.

 

På innkallelselappen står det at vi skal være på sessvollmoen innen 10.00

 

Har bestilt fly kl 08:10 fra Stavanger, og regner med å være på Gardemoen kl 09:00. Vil vi da rekke å være på sessvollmoen innen kl 10, eller må vi booke om til et fly som går tidligere?

 

Har noen peiling på hvor langt det er mellom gardemoen og sessvollmoen?

 

Håper på kjapt svar!

Lenke til kommentar

Jeg er inne i førstegangstjeneste i HMKG. Har vel vært inne i 10 mnd nå, er i den eldste kontigenten på Huseby. Må med hånda på hjerte si at jeg ikke syns garden sto til forventningene jeg hadde før jeg dro inn. Akkurat nå syns jeg rekruttskolen var den beste tiden jeg har hatt i militæret, og jeg hadde rekrutt midt på svarte kalde vintern. Når du kommer til huseby blir man bare mer og mer dimmeklar. Man går lei av de samme rutinene, som vask, vakt og det forbanna befalet som skal hele tiden komme å kjefte på deg om ting du egentlig gir faen i. Mange av dere er sikkert ikke interessert i å høre fra en dimmeklar vaktgardist, men jeg må bare anbefale alle å styre unna garden, hvis du ikke klarer det kom deg til helvette til KP5 eller noe slikt.

 

Det eneste som er konge med garden er kameratskapet du får. De felles hatinnstillingene til befal og alt det der gjør at man blir en samla gjeng. Men mulig man finner dette i flere avdelinger ;)

 

EDIT: Er vel dere som stikker inn nå som skal ta over for meg når jeg dimmer! ;)

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

Skal inn i oktober. Må si jeg gleder meg, selv om jeg har lest mye blandet om HMKG. Det jeg kommer til å slite med tror jeg er alt med rydding og bretting av klær og vakthold, men jeg er fast bestemt på å gjøre mest mulig ut av dette året, prøve å bli så godt trent som mulig osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg er inne i førstegangstjeneste i HMKG. Har vel vært inne i 10 mnd nå, er i den eldste kontigenten på Huseby. Må med hånda på hjerte si at jeg ikke syns garden sto til forventningene jeg hadde før jeg dro inn. Akkurat nå syns jeg rekruttskolen var den beste tiden jeg har hatt i militæret, og jeg hadde rekrutt midt på svarte kalde vintern. Når du kommer til huseby blir man bare mer og mer dimmeklar. Man går lei av de samme rutinene, som vask, vakt og det forbanna befalet som skal hele tiden komme å kjefte på deg om ting du egentlig gir faen i. Mange av dere er sikkert ikke interessert i å høre fra en dimmeklar vaktgardist, men jeg må bare anbefale alle å styre unna garden, hvis du ikke klarer det kom deg til helvette til KP5 eller noe slikt.

 

Det eneste som er konge med garden er kameratskapet du får. De felles hatinnstillingene til befal og alt det der gjør at man blir en samla gjeng. Men mulig man finner dette i flere avdelinger ;)

 

EDIT: Er vel dere som stikker inn nå som skal ta over for meg når jeg dimmer! ;)

 

Jaja.. tidene har tydelig endret seg siden jeg var inne. Vi hadde ikke noe spesielt hat mot troppsbefalet. Vi hadde et veldig bra forhold til dem og de til oss. Men det er vel et tegn i samfunnet i dag, syting, syting og atter syting. Skulle ønske at dere hadde fått oppleve hva forsvaret var for 15 - 20 år siden. :p Den gangen vi hadde forsvar, og da man var sjeleglad man havnet i HMKG og ikke oppe i grensejakobselv.

 

Det eneste som var dritt med HMKG var permen, en langperm besto i ca 4 dager og dette inkl. reising til og fra leiren. Husker jeg fikk valget.. juleperm (4 dager) eller nyttårsperm (4 dager). :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...