Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt N8 en stund nå og ikke hatt noe problem med at tastaturet endrer seg fra num til qwerty uten at jeg vil det. Det er dog litt tregt til å bytte når jeg snur telefonen... GPS'en min fikk jeg testa skikkelig i går og den fungerte like bra som min Garmin, men skjermen er jo litt liten til å følge med på. Pluss for at GPS'en pauser musikken fra spotify (som er sendt til radio med fm senderen) for å gi instruksjoner og deretter starter opp igjen. Den blir veldig varm når man kjører GPS'en over lengre tid da...

At den er litt treig med responsen når man trykker har jeg også opplevd, men det er oftere at ting går smooth enn at det henger. Det eneste negative jeg har opplevd så langt er at mobilen hang seg når jeg skulle filme tenningen av st.hans bålet på hytta vår, noe som er synd siden jeg kunne fått en ganske eksplosiv episode på film hvis ikke. Den har aldri hengt seg opp før, og det var ingen god grunn til at den skulle gjøre det. Var nemlig ingen programmer som kjørte i bakgrunnen, og det samme skjedde flere ganger på rad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde en htc i dag, husker ikke hvilken, men det er ikke en av de aller nyeste. Det er temmelig stor forskjell på brukeropplevelse hva gjelder software iallefall. Hadde N8 ligget på dette nivået hadde det faktisk vært en av de beste tlf på markedet.

 

N8 har et godt utgangspunkt. Solid bygget, ikke for stor som flere andre, direkte hdmi ut osv. HW fronten er bra, men det svikter voldsomt på software. Mulig det blir bedre med "anna" nå, men det er for dårlig at det skal gå nesten et år fra lansering til den kommer. Den ble også utsatt flere ganger fordi software skulle være best mulig. Symbian har tydligvis vært elendig fra bunn siden det ikke ble bedre når den endelig dukka opp.

Lenke til kommentar

Skrev at det muligens blir bedre skrev jeg. Har ikke prøvd anna, så aner ikke. Og nevnte ei heller spesifikt brukeropplevelse heller :)

 

Uansett, når jeg kommer hjem fra en tur i Polen nå, så er det game over for N8 telefonen min. Da tar jeg i bruk reserve telefonen min Nokia 3720. N8 har skapt alt for mye heft for meg under denne turen. Ser ut som om Sony Ericsson sine nye Xperia Active eller Xperia Ray kan være telefoner for meg. De nye HTC telefonene blir for store igjen for min smak. Så da håper jeg virkelig at de blir verdt å vente på. Nokia N8 ble ikke den opplevelsen jeg forventet dessverre, tross sitt meget gode kamera til mobil å være.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Hadde N8 ligget på dette nivået hadde det faktisk vært en av de beste tlf på markedet.

 

N8 har et godt utgangspunkt. Solid bygget, ikke for stor som flere andre, direkte hdmi ut osv.

 

N8 er vell egentlig blant de beste på markedet, fremdeles idag vil jeg si ;)

Man finner lett mobiler som har større/raskere prosessor men det er liksom ikke alt...

Jeg er veldig spent på N9 og følger med den fremover, men tror nok desverre ikke den greier matche N8 i totalvurdering..

 

NB! N8 har nå fått DLNA, HDMI er derfor ikke lenger nødvendig i de aller fleste tilfeller.. :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Nokon likar dattera og nokon likar mora; så har vi nokon som ikkje likar nokon ting og dei har faktisk eit problem.

 

Som før sagt; har du problem som går på hardwarefeil eller konstruksjonsfeil så byt inn telefonen og få ein ny; værre er det ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NB! N8 har nå fått DLNA, HDMI er derfor ikke lenger nødvendig i de aller fleste tilfeller.. :)

 

Har Vår Nokia n8 også fått dette, eller er det bare alle de nye du snakker om? Lite vits i å preike om at nokia n8 har fått det, når det kun gjelder folk som ikke prater i denne tråden.

Lenke til kommentar

NB! N8 har nå fått DLNA, HDMI er derfor ikke lenger nødvendig i de aller fleste tilfeller.. :)

 

Har Vår Nokia n8 også fått dette, eller er det bare alle de nye du snakker om? Lite vits i å preike om at nokia n8 har fått det, når det kun gjelder folk som ikke prater i denne tråden.

 

Selvsagt gjelder dette alle N8 mobiler, jeg snakker ikke om noe annet.. !

Om du hadde fulgt med i denne tråden hadde du sett att jeg postet ett innlegg (#2701) om denne saken for noen dager siden, der er også link til å laste ned programmet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224639&view=findpost&p=17919903

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

NB! N8 har nå fått DLNA, HDMI er derfor ikke lenger nødvendig i de aller fleste tilfeller.. :)

 

Har Vår Nokia n8 også fått dette, eller er det bare alle de nye du snakker om? Lite vits i å preike om at nokia n8 har fått det, når det kun gjelder folk som ikke prater i denne tråden.

 

Selvsagt gjelder dette alle N8 mobiler, jeg snakker ikke om noe annet.. !

Om du hadde fulgt med i denne tråden hadde du sett att jeg postet ett innlegg (#2701) om denne saken for noen dager siden, der er også link til å laste ned programmet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224639&view=findpost&p=17919903

 

Flott! Var ikke ment å ha en krass tone i det jeg skreiv, bare ble sånn.

Lenke til kommentar

Har problemet med lyset på min telefon, når jeg går fra loddrett til vannrett så dimmer lyset samtidig, det er veldig irriternde når jeg skal skrive melding og bruke internett. Er dette en mulig bug?

 

Jeg tipper du skygger for lyssensoren når du legger telefonen vannrett med fingeren din og det er derfor den dimmer ned. Har jeg rett?

Lenke til kommentar

Har problemet med lyset på min telefon, når jeg går fra loddrett til vannrett så dimmer lyset samtidig, det er veldig irriternde når jeg skal skrive melding og bruke internett. Er dette en mulig bug?

 

Jeg tipper du skygger for lyssensoren når du legger telefonen vannrett med fingeren din og det er derfor den dimmer ned. Har jeg rett?

Det kan nok hende ja, hvor sånn ca sitter den da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det mulig å lagre mer enn 999 meldinger på denne telefonen? På innstillinger og antall lagrede meldinger går det ikke ann å skrive mer enn 999.

Jeg tenker på å lagre i innboks/utboks altså, ikke lage mapper osv..

Jeg har gått over 999 meldinger i innboks av en merkelig grunn, men sendte meldinger sletter de gamleste så det går ikke over 999 meldinger der..

Lenke til kommentar

Inn og utboks blir lagret automatisk, kjedelig å slette meldinger. Dessuten er det greit å ha lagret eldre meldinger itilfelle du trenger det til noe.

 

Synk meldingene (og annet) til pc'n din, så slipper du å fylle mobilen med dem. En annen ting er at da slipper du å miste dem hvis du mister eller ødelegger mobilen- :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...