Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha makro nå selv. Skal jobbe med alle oppgavesettene samt tidligere eksamensoppgaver. Det tror jeg skal holde.

 

Angående finansregnskap, hvor mye kunne du? Jeg lurer fælt på hvor mye jeg må kunne for å i det hele tatt bestå. Har jobbet lite med faget, så må velge ut enkelte ting jeg må kunne.

Ja, det holder nok. Men synes det er vanskelig å forstå faget.

 

Ang. finans så kunne jeg alle eksamenssettene + oppgaver som ble lagt ut + alle arbeidskravene. Men jeg svarte ikke på alle oppgavene. Det er ikke så vanskelig å stå i det faget.

Lenke til kommentar

På matteeksamen, hvis man får en oppgave som er løs likningsettet, og man har to eller tre likninger med to eller tre ukjente, kan man bruke cramers regel til å løse oppgaven da, eller må man bruke innsettingsmetoden og addisjonsmetoden?

 

Kan man få determinantoppgaver med 4 likninger? Hvordan skal man løse den oppgaven da, når man ikke kan bruke den metoden man bruker når det er to eller tre likninger?

Lenke til kommentar

På matteeksamen, hvis man får en oppgave som er løs likningsettet, og man har to eller tre likninger med to eller tre ukjente, kan man bruke cramers regel til å løse oppgaven da, eller må man bruke innsettingsmetoden og addisjonsmetoden?

Hvis oppgaven sier "løs likningssettet" så kan du velge hvilken metode du skal bruke. Jeg sitter og gjør eksamen fra 25.05.2011 og siste oppgave der (7b) sier at man skal bruke Cramers regel. I den oppgaven må du så klart bruke cramers regel. Det kan jo også slå andre veien hvor de kanskje vil be deg bruke innsettingsmetoden.

Kan man få determinantoppgaver med 4 likninger? Hvordan skal man løse den oppgaven da, når man ikke kan bruke den metoden man bruker når det er to eller tre likninger?

Tenker du 4 likninger med 4 ukjente? Hvis det er det du mener så kan du ikke få det mener jeg bestemt. Foreleseren vår han nevnt at det er kun 3 ukjente som blir pensum og matrisene blir nok ikke større enn 3x3.
Lenke til kommentar

Hei, jeg går første året øk.ad på BI Nydalen, men vurderer å bytte til Finans fordi mange (som går på finans-linjen først og fremst) sier man stiller sterkere når man skal søke på en master (har lyst til å søke i utlandet, USA eller England). Det høres rimelig logisk ut også, ettersom finans har høyere opptakskrav og skal ha noen krevende fag.

 

Noen som vet om det er mye forskjell på å søke med en bachelor i økonomi og adm. vs å søke med en bachelor i finans? Er det kun en fordel dersom man skal søke på en master i finans? Hadde vært ålreit om noen som går på finanslinjen f.eks visste noe om dette :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg går første året øk.ad på BI Nydalen, men vurderer å bytte til Finans fordi mange (som går på finans-linjen først og fremst) sier man stiller sterkere når man skal søke på en master (har lyst til å søke i utlandet, USA eller England). Det høres rimelig logisk ut også, ettersom finans har høyere opptakskrav og skal ha noen krevende fag.

 

Noen som vet om det er mye forskjell på å søke med en bachelor i økonomi og adm. vs å søke med en bachelor i finans? Er det kun en fordel dersom man skal søke på en master i finans? Hadde vært ålreit om noen som går på finanslinjen f.eks visste noe om dette :)

Alle mastergrader i økonomi i Norge som jeg har kommet over har noen minimumskrav for opptak til master. Disse baserer seg på at man skal ha så og så mange studiepoeng innenfor forskjellige emner. På det punktet vil du kvalifisere både med bachelorgrad i øk.adm. og finans. Neste krav er gjennomsnittskarakter. Dette teller jo også likt uavhengig av om du har studert finans eller økonomi. Fordelene med bachelorgraden i finans er at den er mer spesialisert og gir deg større tallkunnskaper. Fordelen med øk.adm. er at du får en større bredde. Jeg kan ikke uttale meg på hvordan du stiller når du søker i utlandet med de forskjellige bachelorgradene, men det du bør tenke er hvilke fag du liker og styre etter det.

Hei! :)

Noen her som hadde matte-eksamen i går, og tror/vet at de hadde alt riktig?

Legge ut fasit? :-)

 

Og er det noen som vet hvor mange % som kreves for å få A?

Du får heller spørre om de oppgavene du lurer på. Blir litt stress å lage en fasit for alle oppgavene og legge ut.

Det regnes ikke i % så vidt jeg har forstått. Som du ser i oppgaven så ar det vekttall på hver oppgave hvor de da regner ut snittet til slutt.

Lenke til kommentar

Du får heller spørre om de oppgavene du lurer på. Blir litt stress å lage en fasit for alle oppgavene og legge ut.

Det regnes ikke i % så vidt jeg har forstått. Som du ser i oppgaven så ar det vekttall på hver oppgave hvor de da regner ut snittet til slutt.

 

Tenkte om noen hadde tid, at de kunne legge ut svarene da vet du =)

Vet også at det er vekttall, men du sitter jo igjen til slutt med en viss prosentandel riktig.

Vekttallene indikerer bare hvor mye den oppgaven teller.

 

Har hørt at man må ha 80% tilsammen for å få A. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar

 

 

Tenkte om noen hadde tid, at de kunne legge ut svarene da vet du =)

Vet også at det er vekttall, men du sitter jo igjen til slutt med en viss prosentandel riktig.

Vekttallene indikerer bare hvor mye den oppgaven teller.

 

Har hørt at man må ha 80% tilsammen for å få A. Noen som vet? :)

 

Noen sier 90%

Lenke til kommentar

Tenkte om noen hadde tid, at de kunne legge ut svarene da vet du =)

Vet også at det er vekttall, men du sitter jo igjen til slutt med en viss prosentandel riktig.

Vekttallene indikerer bare hvor mye den oppgaven teller.

 

Har hørt at man må ha 80% tilsammen for å få A. Noen som vet? :)

Da blir det pr oppgave. F.eks. på oppgave 1 a) så får du kanskje A på i og ii, men F på iii. Da blir det jo snittet av det: (5+5+0)/3=3,333 altså rundet ned til en C. Så får du én karakter på hver oppgave som blir regnet ut i forhold til vekttallene. Det blir unødvendig tungvint å regne %, sett deg heller ned og tenk hva du tror du får på de forskjellige oppgavene og regn ut snittet :)

Lenke til kommentar

Da blir det pr oppgave. F.eks. på oppgave 1 a) så får du kanskje A på i og ii, men F på iii. Da blir det jo snittet av det: (5+5+0)/3=3,333 altså rundet ned til en C. Så får du én karakter på hver oppgave som blir regnet ut i forhold til vekttallene. Det blir unødvendig tungvint å regne %, sett deg heller ned og tenk hva du tror du får på de forskjellige oppgavene og regn ut snittet :)

Virker mer logisk i mine øyne at "vekttall" vil si antall poeng mulig fra den oppgaven. Hvis du summerer sammen alle vekttallene blir det tilsammen 25 poeng dvs at du sannsynligvis får A med 22,5 poeng eller mer, dvs 90%. Oppgave 1 har 9 deloppgaver dvs vekttall 9 eller 9 poeng, oppgave 2 har 4 deloppgaver dvs vekttall 4 eller 4 poeng, oppgave 3 har 3 deloppgaver dvs vekttall 3 eller 3 poeng, oppgave 4 har 5 deloppgaver, oppgave 5 har 2 deloppgaver og oppgave 6 har 2 deloppgaver. Det er hvertfall sånn jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...