Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting av det jeg leste i økonomi og virkesomhet kom til eksamen (teoridelen),jeg tror jeg kommer til å stryke,som er så dumt fordi eksamen var ganske enkelt.

Jeg vet. drit irriterende. Men skrev så mye drit, så håper på en grei karakter.

 

Er det forresten noen her som har makro på tirsdag?

Lenke til kommentar

Flere som har problemer med å sjekke karakterer i dag?

Når jeg går inn på karakterer pr kurs får jeg bare: "Foreløpig eksamensprotokoll er for øyeblikket ikke tilgjengelig på grunn av beregning av kurs karakterer. Vennligst prøv igjen senere.".

 

Tolker det som et tegn på at mattekarakteren er på vei siden den må beregnes etter begge eksamenene, hehe... :-)

Lenke til kommentar

Flere som har problemer med å sjekke karakterer i dag?

Når jeg går inn på karakterer pr kurs får jeg bare: "Foreløpig eksamensprotokoll er for øyeblikket ikke tilgjengelig på grunn av beregning av kurs karakterer. Vennligst prøv igjen senere.".

 

Tolker det som et tegn på at mattekarakteren er på vei siden den må beregnes etter begge eksamenene, hehe... :-)

Det betyr nok at én av karakterene dine har kommet og systemet beregner endelig kurskarakter, ja. Men det trenger ikke nødvendigvis være matte ettersom jeg fikk samme melding i et annet fag som kun har én eksamen :)
Lenke til kommentar

Det formelarket som man får utdelt sammen med eksamensoppgaven i finans og økonomistyring, er det akkurat det samme formelarket som har vært med på tidligere eksamensoppgaver? Står absolutt alle formlene man trenger der, eller er det noen man må pugge i tillegg? Kan det hende at man må skrive om formlene som står der for at de skal passe til en oppgave?

Lenke til kommentar

Det formelarket som man får utdelt sammen med eksamensoppgaven i finans og økonomistyring, er det akkurat det samme formelarket som har vært med på tidligere eksamensoppgaver? Står absolutt alle formlene man trenger der, eller er det noen man må pugge i tillegg? Kan det hende at man må skrive om formlene som står der for at de skal passe til en oppgave?

Jeg antar at du mener Finans og Økonomistyring 2 ettersom eksamen for 1. kurs allerede har vært. Nei, alle formlene står ikke der. Ingen av formlene til del 1 eller 2 står der i det hele tatt, derfor må du kunne gjøre alt på de 2 delene uten formelarket. På del 3 står de aller fleste formlene med noen få unntak og det er formler man enten burde kunne fra første kurset eller så er de ikke veldig vanskelig.

Og i forhold til å skrive om formlene som du kaller det, så har det så og si blitt gitt på hver eneste eksamen at du har én ukjent og må skrive om formelen ja.

Lenke til kommentar

Jepp. Synes det er litt vanskelig å øve til makro. Du da? Kommet godt i gang?

Ja, har jo egentlig sittet med det en stund, men det er først i går jeg faktisk begynte å skjønne faget. alt har en sammenheng. jeg startet med å pugge alle eksamensoppgaver og arbeidskrav, men man kommer ikke så langt med det. Absolutt bedre å forstå. Men har du makroøkonomi for økonomer eller vanlig makroøkonomi? Den for økonomer er en del vanskeligere.

Lenke til kommentar

 

Ja, har jo egentlig sittet med det en stund, men det er først i går jeg faktisk begynte å skjønne faget. alt har en sammenheng. jeg startet med å pugge alle eksamensoppgaver og arbeidskrav, men man kommer ikke så langt med det. Absolutt bedre å forstå. Men har du makroøkonomi for økonomer eller vanlig makroøkonomi? Den for økonomer er en del vanskeligere.

Ja, jeg har makroøkonomi for økonomer. Du og? Hva annet enn eksamensoppgaver og arb.krav leser du på? Fokuserer du på teorien eller pugget du alle formlene? Det blir mye spørsmål her men håper det er i orden :p

Lenke til kommentar

Ja, har det. Har skrevet notater fra boken. formlene lærer man når man gjør mange oppgaver, det er teorien jeg må prøve å lese på. Er bedre med tall enn med teori. Hva med deg, hvordan leser du?

Jeg føler egentlig bare det er et stort rot med alle formlene siden det er så utrolig mange. Kan selvsagt noen, men å lære alle tror jeg at jeg glatt kan glemme. Jeg har gått igjenom oppgavesettene som ligger på it's learning. Holder nå på å gå igjennom arbeidskravene før jeg skal jobbe med tidligere eksamensoppgaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...