Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva fikk dere på Bedriften?

 

Jeg fikk utrolig dårlig og skuffende karakter, utifra timene jeg la ned for å jobbe med stoffet og det jeg svarte på eksamen. Jeg var bombesikker på at jeg gjorde rett. Hadde jeg ikke svart det jeg svarte, hadde det ikke vært noe annet jeg kunne skrevet. En kompis skrev om samme greien som meg men han fikk to karakterer bedre enn meg, men ikke samme studiested.

 

Er skikkelig skuffet. To-tre ukers lesing man-søn hver dag, og så få nesten en E ... Jeg fatter det ikke.

Lenke til kommentar

Hva fikk dere på Bedriften?

 

Jeg fikk utrolig dårlig og skuffende karakter, utifra timene jeg la ned for å jobbe med stoffet og det jeg svarte på eksamen. Jeg var bombesikker på at jeg gjorde rett. Hadde jeg ikke svart det jeg svarte, hadde det ikke vært noe annet jeg kunne skrevet. En kompis skrev om samme greien som meg men han fikk to karakterer bedre enn meg, men ikke samme studiested.

 

Er skikkelig skuffet. To-tre ukers lesing man-søn hver dag, og så få nesten en E ... Jeg fatter det ikke.

Hvis du virkelig leste så mye som du gjorde, og fikk karakteren E - da må du enten ha bommet fullstendig på oppgaven, eller ha lest på feil ting i forveien.

 

Bedriften var det faget jeg leste minst på, tror jeg startet to dager før eksamen. Nileste noen sammendrag jeg hadde fått tak i, og diskuterte stoffet med en gruppe kvelden før eksamen. Skal også sies at jeg kun var i 2-3 forelesninger i løpet av semesteret. Jeg klarte ikke høre på Eileen snakke. Hennes pedagogikk var utdatert og elendig. 

 

-Hva fikk du i forretningsjus? Skulle gjerne sammenlignet litt mer før jeg klaget i det faget. 

Lenke til kommentar

Hva fikk dere på Bedriften?

 

Jeg fikk utrolig dårlig og skuffende karakter, utifra timene jeg la ned for å jobbe med stoffet og det jeg svarte på eksamen. Jeg var bombesikker på at jeg gjorde rett. Hadde jeg ikke svart det jeg svarte, hadde det ikke vært noe annet jeg kunne skrevet. En kompis skrev om samme greien som meg men han fikk to karakterer bedre enn meg, men ikke samme studiested.

 

Er skikkelig skuffet. To-tre ukers lesing man-søn hver dag, og så få nesten en E ... Jeg fatter det ikke.

 

De jeg har snakket med har også fått E og D..

Lenke til kommentar

Selv ble det C i Bedriften på meg. Greit fornøyd i et fag som ikke er spesielt viktig. Var interessant, men ikke spesielt viktig spør du meg. Til dere som vurderer å klage er det lurt å be om karakterbegrunnelse først. Dette er noe jeg gjør ganske ofte uavhengig om jeg skal klage eller ikke.

Forresten til dere som hadde Makroøkonomi i høst (SØK3432) ligger sensorveiledningen/fasiten ute nå, så for dere andre som også skrev ned hvilke alternativer dere tok på de 30 spm kan man sjekke sånn cirka hva slags karakter man endte på :) Utrolig teit eksamen, men gikk heldgivis greit. Flervalgseksamen er en ganske dårlig eksamensform spør du meg, vanskelig å faktisk få vist hva man faktisk kan.

Lenke til kommentar

Valgte oppgave 1. Hva skrev du sånn kort?

Startet vel med å forklare prinsipal-agentteorien og interesseproblemer som kan oppstå mellom de to. Skrev også eksempler. Forklarte hvordan det var i 2.I.R med mange eiere og hvilket fokus CSR hadde på denne tiden (stakeholder value) og hvordan det gikk over til 3.I.R med mer fokus på eierne og shareholder value. Til slutt kom jeg opp med ulike løsninger for å unngå prinsipal-agenttproblemene som oppstår. Kort fortalt.

Lenke til kommentar

Starter på medisin om noen dager, men har veldig lyst til å starte på en bachelor i øk/ad ved BI samtidig. Jeg tenkte å ta noen fag i semesteret, men hvordan vil det hele fungere egentlig? Kommer jeg til å ha forelesning sammen med andre øk/ad 1.trinnsstudenter, eller blir det kveldsforelsninger med de litt eldre?

Lenke til kommentar

Noen her som har tatt utveksling på bachelor nivå her? Ser at de tildeler plasser etter karakterer og på de mer populære plassene er "required GPA" B/Strong B. Er dette minimumskravet og må man regne med å konkurrere med folk som har tilnærmet A i snitt? Send gjerne PM om du vil dele noen erfaringer :)

Svaret jeg fikk når jeg spurte om dette er at dette varierer. Det er såpass få som har A i snitt at det vil være forskjell fra år til år. Det kommer også an på hvor mange plasser de får tildelt. Et eksempel var en av de populære skolene i USA hvor ingen kom inn ett år og pga det søkte veldig få neste år og da var det helt nede på sterk C i snitt (på en skole hvor man vanligvis måtte ha typ sterk B eller A vanligvis). Noen skoler har dog et minstekrav. Spør heller de på internasjonalt kontor. De kan forklare bedre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har hatt "Kommunikasjon for ledere og organisasjon" på 3.året øk/ad, og kan fortelle litt om faget? Jeg er nødt til å ta prosjektet alene, ettersom jeg har en del andre fag jeg skal ta opp, og er da mer til en byrde mtp. å få tid til å møte de andre i gruppa mi ettersom jeg må lese på de andre fagene. Er det overkommelig å ta prosjektet alene? 

 

Hvordan bør man lese til faget? Hvordan foregår kommunikasjonen mellom meg og bedriften jeg må finne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...