Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi har følgende data fra nasjonalregnskapet i et land for et gitt år (alle tall i milliarder euro): Disponibel inntekt ®=3350, NNP=3400, samlet sparing (S)=450 og nettoinvestering i realkapital (I-D)=300.

Nettoeksporten (X-Q)= er da lik ...

100

-100

200

300

"

 

Skjønner ikke denne. Har funnet ut at F = -50, men er jo helt stuck. Har jo ikke CA (=(X-Q)+F, ikke har jeg C eller G.

Hjelp

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg tips til hva jeg kan skrive på punktet '' 5.0 Måling og revisjon. 5.1 Markedstiltakenes virkning per produktkategori''

På Midtsommerfest/Solstice oppgaven?

 

Synes gennerelt det er så lite tall å komme med i denne oppgaven, så sliter litt.

Helt forferdelig oppgave synes nå jeg, hvertfall sett i lys fra fjorårets oppgave. Hjelper heller ikke at markedsføring ikke interesserer meg spesielt. Lite å velge mellom synes jeg mtp. At midtsommerfest er så lite og nyoppstartet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opererer Solstice / Midtsommerfest AS med house of brands OG sub-brands? Mener det kun er house of brands.

 

Litt sent svar, men tror da ikke Solstice opererer med House of Brands? Poenget med House of Brands er vel at de enkelte produkt ikke skal "henge sammen" med bedriften. Tenk for eksempel Toyota og Lexus, hvor Lexus ikke har noen synlige knuter til Toyota. 

 

EDIT: Ble faktisk litt usikker selv nå, Magma.no har veldig ulik definisjon i forhold til markedsføringsboka.

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar

House of brands er vel et hovedmerke så flere undermerker uten direkte tilknytning.

Midtsommerfest heter jo ikke Solstice Midtsommerfest heller slik det ville være med sub-brands (f.eks. Sony Playstation).

 

Det er ingenting som knytter Midtsommerfest og Solstice sammen, derfor house of brands? Eller hm...

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan fungerer det om man vil konte i fag med case-eksamen? Blir det skriftlig eksamen eller ny case?

Blir ny case, så vidt jeg vet, men kan hende det finnes unntak. Hvilket fag er det snakk om? :)

Markedsføringsledelse. Har tenkt å konte i faget. Får garantert ikke bedre enn C.

I markedsføringsledelse blir det ny case :) Kontet den selv.

Lenke til kommentar

House of brands er vel et hovedmerke så flere undermerker uten direkte tilknytning.

Midtsommerfest heter jo ikke Solstice Midtsommerfest heller slik det ville være med sub-brands (f.eks. Sony Playstation).

 

Det er ingenting som knytter Midtsommerfest og Solstice sammen, derfor house of brands? Eller hm...

 

Enig der, ja. Man kunne også velge om man ville fronte Solstice eller Midtsommerfest. House of Brand er, som du sier, uten tilknytning. Branded House derimot vil vel være mer direkte? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...