Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Er det noen som går 2. året på ØKAD? Vi har mulighet til å ta valgkurs på nett på vårsemesteret. Dette skal kunne velges under Utdanningsplanen der man vanligvis velger valgkurs, men jeg finner ikke frem. Får bare opp de ordinære valgkursene. Er det noen som har funnet frem? Mulig at det ikke er tilgjengelig ennå siden valgportalen åpnet i dag, men det bør jo være det.

Når du er inne på på oversikten over alle valgkursene er der et valg helt øverst der du kan velge mellom "Vis kursvalg Nettstudier" og "Vis kursvalg Bergen/Oslo". Står med blå skrift

Endret av Gjerde_94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er inne på på oversikten over alle valgkursene er der et valg helt øverst der du kan velge mellom "Vis kursvalg Nettstudier" og "Vis kursvalg Bergen/Oslo". Står med blå skrift

 

 

Fant det, tusen takk!

 

Ja, det er de ordinære valgkursene du kan velge mellom. Samme som du fikk muligheten til dette semesteret.

 

EDIT: Mulig jeg misforstår - valgkurs på nett? Mener du fag som ikke involverer å sitte i timen? Nettstudier (bare på et enkeltfag)? Finnes det?

 

Ja, det blir et enkeltfag på nett. I hvertfall for økad 2. året, vet ikke om det gjelder andre studieretninger.

Lenke til kommentar

 

Mulig jeg misforstår - valgkurs på nett? Mener du fag som ikke involverer å sitte i timen? Nettstudier (bare på et enkeltfag)? Finnes det?

Ja, det finnes. BI har en egen "campus" som heter BI Nettstudier.

 

Er klar over det, tenkte mest på at man kunne kombinere enkeltfag som nettstudier og vanlige fag (med forelesninger) ved siden av. Men nå ser jeg at det er 7-8 fag som man kan ta på 2. året som er nettkurs.

Lenke til kommentar

Er klar over det, tenkte mest på at man kunne kombinere enkeltfag som nettstudier og vanlige fag (med forelesninger) ved siden av. Men nå ser jeg at det er 7-8 fag som man kan ta på 2. året som er nettkurs.

Klart man kan. Du kan også betale rundt 1000-2000 i tillegg for å også få tilgang til et vanlig fag på BI Nettstudier.

Lenke til kommentar

17/20 her. Blir vel en B vil jeg tro :-)

 

Svein sa til oss at 17 riktige er en A. :)

 

Men ang. Oppg 12. Jeg svarte også a, men har i etterkant blitt mer sikker på at det riktige svaret er b. På eksamen tenkte jeg at 2 opphøyd i minus tredje blir -8, og flyttes den opp til telleren blir det positivt 8. Men da jeg kom hjem og skulle se over, kom jeg på At kanskje 2 opphøyd i -3 blir 8 (- og - blir +)og må bli stående nede. Kan du forklare meg hvorfor det er det ene eller det andre? ☺️

Lenke til kommentar

 

17/20 her. Blir vel en B vil jeg tro :-)

 

Svein sa til oss at 17 riktige er en A. :)

 

Men ang. Oppg 12. Jeg svarte også a, men har i etterkant blitt mer sikker på at det riktige svaret er b. På eksamen tenkte jeg at 2 opphøyd i minus tredje blir -8, og flyttes den opp til telleren blir det positivt 8. Men da jeg kom hjem og skulle se over, kom jeg på At kanskje 2 opphøyd i -3 blir 8 (- og - blir +)og må bli stående nede. Kan du forklare meg hvorfor det er det ene eller det andre? ☺️

 

 

Rimelig sikker på at det riktige svaret er A. Har man for eksempel 5^-1/x^-2 kan man "snu" dette og få x^2/5^1.

 

Så i oppgaven har man 2^-3 under brøkstreken, og man kan da "flytte" dette opp og få 2^3, som du sier blir 8.

Lenke til kommentar

Jeg konter to fag i år, for å heve snittet slik at jeg forhåpentligvis kommer inn på master neste år. Jeg tar opp markedsføringsledelse og produktplanlegging. Jeg har fra før av C i begge fagene og er så og si nødt til å få A på begge.

 

 

Hva skal egentlig til for å få A på to innleveringsoppgaver som dette? Noen som kan komme med tips? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...