Gå til innhold

Sniktitt: Iphone OS 4.0 Beta


Anbefalte innlegg

Hvor lenge har ikke HTC kunnet lage mapper og hatt multitasking? Latterlig at det skal være SÅ stort at Apple endelig kommer med flerprogramkjøring... Og det beste av alt; alle endelig lage mapper! Etter min mening er dette nesten litt talentløst! Har selv en iPod Touch (og er delvis fornøyd...) men kommer aldri til å bytte ut min HTC HD2 i noen iPhone! For alle de litt mer avanserte synes jeg HTC har betraktelig bedre telefoner enn Apple!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har ikke HTC kunnet lage mapper og hatt multitasking? Latterlig at det skal være SÅ stort at Apple endelig kommer med flerprogramkjøring... Og det beste av alt; alle endelig lage mapper! Etter min mening er dette nesten litt talentløst! Har selv en iPod Touch (og er delvis fornøyd...) men kommer aldri til å bytte ut min HTC HD2 i noen iPhone! For alle de litt mer avanserte synes jeg HTC har betraktelig bedre telefoner enn Apple!

 

Iphone er jo utroligt populært, det er klart det blir en stor sak ut av det når endelig de klarer og få flerprogramkjøring. Det har jo vært det største argumentet for og velge andre mobiler tideligere.

Lenke til kommentar

Hvor lenge har ikke HTC kunnet lage mapper og hatt multitasking? Latterlig at det skal være SÅ stort at Apple endelig kommer med flerprogramkjøring... Og det beste av alt; alle endelig lage mapper! Etter min mening er dette nesten litt talentløst! Har selv en iPod Touch (og er delvis fornøyd...) men kommer aldri til å bytte ut min HTC HD2 i noen iPhone! For alle de litt mer avanserte synes jeg HTC har betraktelig bedre telefoner enn Apple!

 

Registrerte du deg virkelig kun for å klage?

Lenke til kommentar

Hvor lenge har ikke HTC kunnet lage mapper og hatt multitasking? Latterlig at det skal være SÅ stort at Apple endelig kommer med flerprogramkjøring... Og det beste av alt; alle endelig lage mapper! Etter min mening er dette nesten litt talentløst! Har selv en iPod Touch (og er delvis fornøyd...) men kommer aldri til å bytte ut min HTC HD2 i noen iPhone! For alle de litt mer avanserte synes jeg HTC har betraktelig bedre telefoner enn Apple!

Siden HTC lanserte sin første Windows CE-baserte telefon i 2002, 5 år før Apple kom på markedet med iPhone, så har HTC sikkert levert telefoner med en slags "multitasking" i årevis, og lenge før Apple. Men nå er det ikke HTC sin fortjeneste, siden det ikke er HTC som har utviklet operativsystemene som gjør dette mulig. HTC er ikke det minste spesielle der, kun en produsent i rekken av Microsoft-marionetter. Vet ikke om det er spesielt imponerende at Windows-baserte telefoner ikke har kommet lenger på de 14 årene siden Windows CE 1.0 ble introdusert i 1996.

Det tok Apple mindre enn 2 år å bli større enn både HTC og Microsoft i smarttelefonmarkedet, og det kan neppe betegnes som talentløst. Det betyr bare det er mange ting som betyr mer for brukbarheten enn "mapper og multitasking", og at det kanskje er viktigere å kunne kjøre en eller to knallbra og responsive apps om gangen på en rask og stabil iPhone, enn 10 sirupstrege apps som krasjer konstant i bakgrunnen i WinMo. Det betyr at Apple gjorde mange ting bedre og riktigere enn HTC/Microsoft, spesielt gjennom sin satsing på brukervennlighet og innhold. Apple viste hele bransjen hvordan man skal lage multitouch-baserte telefoner som kan betjenes mer intuitivt, og uten stylus eller masse knapper.

iPhone sprengte mobiloperatørenes datakapasitet rundt om i verden, fordi iPhone-eiere begynte å benytte seg av alle de "avanserte" mulighetene som all verdens Nokia og HTC-brukere hadde hatt i årevis, men ikke brukt fordi "avansert" betød kryptisk og utilgjengelig for folk flest. Folk flest surfet ikke på nettet eller sendte e-post fra telefonen før iPhone, nå gjør de det.

 

Selv Microsoft begynner å få opp øynene, og lanserer Windows Phone 7 uten "mapper og multitasking", men med fokus på sosiale medier og innhold. Har Microsoft også blitt "talentløst" da, eller har alle de skarpe og godt betalte hjernene i Microsoft endelig skjønt noe som ikke du har skjønt om hva folk flest vil ha, og som Apple skjønte for lenge siden? ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Samme her. Gikk fra iPhone til Andriod men tror nokk at jeg kommer til å gå tilbake til iphone. Bye Bye Android.

 

Hvorfor det?

no har jeg hatt HTC Magic i snart et år (kjøpte den ved release) og det er på ingen måte en dårlig telefon. men den har fått litt vann skade (funker enda men fryser til tide) og det at jeg enda ikke har fått en software oppgradering eller tillgang på pay'd apps ser jeg på som negativt nokk til å hoppe over til iphone igjen. 

 

 

Det at batteri og kamera blir "bedre" er for meg noe av det jeg trengte mest ved min gammle iphone 3g og de andre "små" tingene som har vert lenge på andre telefoner kommer også godt med på en iphone.

 

Det er mye jeg savner med iphone og det kommer garantert til å bli en del jeg savner fra android. men alt i alt savner jeg mer fra iphone enn hva jeg kommer til å savne fra android. samt at jeg har mer trua på iphone 4g (HD) enn noen android telefoner som jeg har sett og lest om som kommer i nærmeste fremtid.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg registrerte meg ikke kun for å klage nei :no: Har lest på Tek sine sider veldig lenge og tenkte at NÅ kan jeg melde meg inn i forumet, rett og slett fordi jeg hadde lyst til å si noe akkurat i den artikkelen :D Jeg er ikke noen grinebiter egentlig :thumbup:

Lenke til kommentar

Beta2 av OS 4.0 er forresten klart nå...

La det inn på min telefon i går, ser bra ut så langt...

 

 

Teit at multitasking ikke kommer til Touch. Er jo Touch kundene som må betale for oppdateringen.

Det kommer til siste generasjon iPod Touch (den som kom høsten 2009) som har samme prosessor og minne som iPhone 3GS.

En av grunnene til at de eldre modellene får ut fra det tekniske perspektivet er for lite RAM, samt for svak prosessor.

Lenke til kommentar
Raptor' date='22. april 2010 - 14:22' timestamp='1271938932' post='15547555']

Beta2 av OS 4.0 er forresten klart nå...

La det inn på min telefon i går, ser bra ut så langt...

 

 

Teit at multitasking ikke kommer til Touch. Er jo Touch kundene som må betale for oppdateringen.

Det kommer til siste generasjon iPod Touch (den som kom høsten 2009) som har samme prosessor og minne som iPhone 3GS.

En av grunnene til at de eldre modellene får ut fra det tekniske perspektivet er for lite RAM, samt for svak prosessor.

Ah, helt sikker på det? :) Var helt sikker på å ha lest at det bare kom til iPhone. Håper du har rett, i såfall en fantastisk nyhet for meg :w00t:

 

For å skaffe betaen må du ha abbonoment, right?

Lenke til kommentar

"iPhone OS 4 will work with iPhone 3G, iPhone 3GS, and the second- and third-generation iPod touch this summer, and with iPad in the fall. Not all features are compatible with all devices. For example, multitasking is available only with iPhone 3GS and the third-generation iPod touch (32GB and 64GB models from late 2009)." Apple

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...