Gå til innhold

Refleksjon: – Tidenes beste skytespill? (PC)


Anbefalte innlegg

Kom ikke her å klag på dårlig server browser og bugs på BC2 i forhold til MW2... nå spiller jeg bare PS3 versjonene men der får man faen ikke velge map i MW2 en gang, det får du i BC2... har spillt BC2 siden betaten å kanskje fått disconected 1 gang så langt.

 

At der er noe bugs i mappa på BC2 kommer du ikke unna for BC2 mappsa er 10 ganger større enn MW2!

 

BTW

Google: MW2 bugs = 501 000 treff

Google: BC2 bugs = 222 000 treff

 

Burde kanskje presisere at det er PC jeg spiller på og på PC de fleste bugsene faktisk er på da begge(?) spillene er portert fra konsoll..

 

Ja, vel som sagt PC versjonene skal jeg ikke uttale meg noe om da jeg bare spiller PS3 =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare fordi en dame likte spillet (vedkommendes forlovede) så betyr det ikke at det er verdens beste skytespill.

 

Og selv om det gir mer "kreds" å si at BC2 er bedre enn MW2, må jeg innrømme at jeg fortsatt liker MW2 bedre (konsollversjonen selvsagt).

Endret av Slikape
Lenke til kommentar

Jeg startet med BC2, prøvd MW2 når det ble free-weekend på Steam. Jeg kan ikke fatte å begripe at noen faktisk spiller MW2... grafikken minnet meg CS 1.6 vs. Source... hvor da MW2 er source så klart :p. Mappene var bittesmå, trodde jeg holdte på å kveles... Ja... mappene var så små at jeg... uff... jeg forstår bare ikke. Hvordan kan folk spille det der vs BC2? BC2 har jo mye mer, og har potensiale for ektremt mye mer moro enn MW2, men se på Steam... hvor mange som spiller det lille spillet! Hvorfor har ikke BC2 like mange spillere? Hva er det som for folk til å spille MW2?! I dont understand.... :(

 

Fordi ALLE som spiller MW2 må bruke steam. Jeg har retail versjonen av BC2 og kommer ikke opp steam lista over hvor mange som spiller BC2 der, i motsetning til ALLE som spiller MW2 gjør.

 

Er fremdeles ikke helt perfekt BC2 eller. En del småting som må fikses der enda. Men sammenlignet med MW2 som kryr av cheatere og campere så er det bare helt herlig.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Jeg har spillet begge spillene siden de kom ut og vil si jeg liker begge egentlig. Når jeg har blitt lei av MW2 har jeg gått over til BC2 og motsatt.

 

Jeg kan være enig at server browseren i BC2 trenger noe jobb. Det er utrolig irriterende når man treffer på fulle servere selvom man bruker server filtere.

 

Det som er mest irriterende med MW2 er boostere. Heldigvis spiller de mest Free for all, så prøver å holde meg unna den moden.

Utover boostere har jeg aldri truffet på cheatere eller bugs.(Spiller på PC) Det er kanskje forde jeg ikke spiller så ekstremt mye.

 

Noe annet jeg vil si at det ikke er helt fair og sammenlikne de to. De er to veldig forskjellige spill når du tenker på gameplay. MW2 satser på gun vs gun gameplay på relativt små kart(Det er jo flere MW2 spillere som klager på for store maps),mens BC2 er det mere fokusert på en blanding av Run'n Gun, Kjøretøy og store maps.

Lenke til kommentar

Spilte MW2 da det var free weekend og matchmakinga sugde jo balle da! Har aldri opplevd et mer håpløst system. Kan jo ikke velge banen man vil spille på! Og banene i MW2 er så knøttsmå at det ikke skulle vært lov som noen nevnte tidligere. Hvis man er sniper i MW2, så er liksom fienden 10 meter fra deg i gjennomsnitt, mens i BC2, hvis du er sniper, så er fienden liksom en kilometer fra deg!

Lenke til kommentar

Spilte MW2 da det var free weekend og matchmakinga sugde jo balle da! Har aldri opplevd et mer håpløst system. Kan jo ikke velge banen man vil spille på! Og banene i MW2 er så knøttsmå at det ikke skulle vært lov som noen nevnte tidligere. Hvis man er sniper i MW2, så er liksom fienden 10 meter fra deg i gjennomsnitt, mens i BC2, hvis du er sniper, så er fienden liksom en kilometer fra deg!

 

Ja, snipinga var tragisk, trodde jeg skulle dø når jeg prøvde det.

Lenke til kommentar
Lett... Ja

 

Så du sier det lett etter 2 mnd i forhold til CS(s) som har 15 år på ryggen?. I ordet Tidenes må det jo ligge spillet som har blitt mest spillt?, derfor blir det helt feil å lage innlegg om tidenes online skyte spill på når det er 2mnd gammelt. For når man bruker ordet Tidenes, må man også ta i betrakting teknologien og populæriteten når spillet kom ut og fremmover.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Moro denne artikkelen, BC2 klarer utvilsomt å engasjerere. Men når det er sagt, det reflekteres jo ikke over noen verdens ting her (det innledes med et åpent, retorisk spørsmål), og alt som skrives er jo på et ... personlig nivå. Burde ikke derfor artikkelen bli kategorisert som et blogginnlegg fremfor en refleksjon? Jeg vet det er mulig, fordi Gamer hadde under Tek-paraplyen stadig såkalte blogginnlegg.

 

Som "refleksjon" er jo denne artikkelen nokså tafat, men som et blogginnlegg eller lignende var den fin.

Endret av Gromlin
Lenke til kommentar

Det er et svært gøy spill.

minner meg om de BF2142 minnene :)

 

men ja, spillet har klart sine bugs, som de fleste BF spill har i begynnelsen, ikke at det er en unnskyldning.

 

Jeg selv hadde et fryseproblem, hvor eneste løsningen jeg fant på nettet (ikke fra EA/dice alstå) var enten kjøpe lydkort/usb headset. Nå har jeg ikke random frys lenger.

 

Server søking er et steg tilbake i min grunn :p

Dice anbefalte oss å trykke på cancel for å få fram noen servere under søking :roll:

 

Jeg personlig liker BC2 framfor MW2, det er som de fleste BF spill, samarbeider man ikke, er du screwed.

I MW2 er det samme om igjen, og om igjen, ikke at spillet er flotters, men jeg ble fort lei av det.

 

Er et spill jeg kommer til å holde på veldig lenge!

Lenke til kommentar

Jeg var for noen år siden en ihuga BF2 spiller, og det var med stor iver jeg ventet på lanseringen av BC2. Har ikke funnet rytmen i dette spillet, så etter noen uker, så ble det glemt. Skal gi det en sjangs til nå til helga, men jeg tror ikke jeg blir liggende våken å pønske taktikk over dette.. jeg er vel blitt for gammel og blasert.

Lenke til kommentar

Tidenes beste? Har dere begynt å trolle med redaksjonelt matriell?

 

BC2 er muligens det mest uferdige spillproduktet jeg har opplevd noen sinne! En server browser som ikke fungerer, dårlig optimalisering, fult av bugs og våpen med null følelse overhode..

BF2 var langt ifra bra når det ble sluppet, og ikke har det blitt bedre heller. Men dette ligger enda lavere på rang stigen, her snakker vi regelrett møkk i innpakning.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Som gammel CS spiller synes jeg personlig at BFBC2 er det beste multiplayer FPS spillet som er mulig å oppdrive.

Jada, har spilt MW2 både single og multi men det fenget ikke like mye som BC2 i min bok.

Det hele blir vel i bunn og grunn den enkeltes personlig oppfatning av hva som er gøy å spille.

 

Men skal vi ta utgangspunkt i det tekniske så er BC2 helt klart et bedre spill. MW2 bugget meg i hjel mer enn jeg orker å telle mens BC2 fungerer såpass at jeg kan spille time etter time uten å bli avbrutt. Crash to Desktop opplever jeg sånn ca 1 gang i uka så for min del er ikke det et problem.

Fysikkmotoren til BC2 er fantastisk mye bedre enn MW2.

Kuler som faller over avstand, trær kan felles, terrenget endres og bygninger raseres.

Lydbildet er fantastisk og er pr dags dato det eneste jeg har spilt som er så detaljert at det til og med har fått med seg overlydssmellen som oppstår når en kule fyker forbi deg når den er skutt ut av et våpen kraftig nok til å sende ut en kule som bryter lydmuren.

Så teknisk sett vinner nok BC2 glatt over det som er der ute idag.

Og i mine øyne vinner det også glatt i å være underholdende.

 

/edit: @Swat dude

Er dette det første spillet du har spilt eller? "Mest uferdige spillproduktet"? Null våpenfølelse overhode - Virker som du ikke har spilt spillet egentlig, ei heller brukt våpen i virkeligheten.

Vrøvlet du serverer her høres ut som noe en MW2/CSfanboi ville ha kokt i hop for å trolle når han føler seg truet av noe som er bedre.

Men kanskje du bare har hatt uflaks og har en pc med en sammensetning som er MAKS uheldig slik at samtlige bugs rammer deg.

Endret av Phido78
Lenke til kommentar

Spillet har utvilsomt blitt bedre etter første update, CTD har ikke forekommet. Jeg sliter med loading tid og disconnect, men dette kan være maskin relatert.. At det er bedre fysikk i BC2 er jeg enig i, men de mangler fremdeles en del for at den skal være bra. For å felle et tre må du ha 12.7 og treffe på et av to punk på stammen. Du kan ikke fjerne busker og greiner. De er ganske selektiv med hva som kan ødelegges, noen byggninger (typisk constructions sites og brakker..) blir ikke ødelagt. Vanlig gevær (Assault/LMG) klarer fin å mate seg igjennom en L-blokk med armerings jern, komplett umulig her. Står en soldat i en bakke og begynner å skli, vil han automatisk ta seg for, ikke fortsette å skli til han er nederst i bakken. Her burde man enten miste balansen eller få stå i ro.

 

Mulig jeg krever mye, men dette mener jeg burde vært ordnet opp i.

 

Ellers klarte jeg å engasjere meg i både MW2 og BC2, begge er gode spill i min bok :)

Lenke til kommentar

Det som drar ned BC2 inntrykket er server browseren. Det skal ikke ta 10-15 min for å finne en server som ikke er full når man bruker filtere. Som oftest er tallene i browseren feil. Selv om det står 20 av 32 så kan det være full.

 

Som andre har sakt er matchmakingen i MW2 ikka akkurat den beste heller. Det skal ikke skje at en på level 11 kommer inne på en server der resten har prestige. Det er også rimelig irriterende at IWNet ikke greier å finne den beste hosten med en gang. 8 av 10 ganger ender man med en bedriten hos og det blir Host migration med en gang.

 

 

Utifra mitt syn så kan jeg ikke si at noen av disse er det beste FPS laget. Der tror jeg kanskje man må kikke litt på Half-Life 1 og 2.

Beste MP FPS er da en helt annen diskusjon egentlig.

Lenke til kommentar

Som andre har sakt er matchmakingen i MW2 ikka akkurat den beste heller. Det skal ikke skje at en på level 11 kommer inne på en server der resten har prestige. Det er også rimelig irriterende at IWNet ikke greier å finne den beste hosten med en gang. 8 av 10 ganger ender man med en bedriten hos og det blir Host migration med en gang.

 

 

Utifra mitt syn så kan jeg ikke si at noen av disse er det beste FPS laget. Der tror jeg kanskje man må kikke litt på Half-Life 1 og 2.

Beste MP FPS er da en helt annen diskusjon egentlig.

 

Jeg forstår ikke greiene med match making, det er hvor lenge man har spilt. Ikke hvilken level man har som betyr noe.. Det med beste host er litt vanskelig hvis du kommer i game med folk fra Russland og Afrika. De kan lett ha god ping og opplevelse, men du har en crapy en. Spiller man i party med flere fra Norge, får man en bedre opplevelse.

Lenke til kommentar

Med den lista av bugs så går det IKKE an å si at BC2 er tidenes spill. Det får tiden vise, når det har modnet litt. Holder en knapp på MW2 tross fraværende bugfixing, men at folk strømmer til BC2 kan jeg godt forstå - selv om det har sine mangler det og.

 

Ang. å sette CS som tidenes beste spill er det ikke opplagt at det er en opplagt konklusjon. Greit nok at det er populært, men det kan fort være saueflokkmentalitet som gjør at folk spiller, og ikke selve spillet. Jeg syns hvertfall at det virker for "fjernt" til at jeg noen sinne ville vraket det ift ethvert spill i Call of Duty-serien hvertfall. Kanskje er det slik at man bare begynner en plass, og holder seg der? Det kan også forklare populariteten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...