Gå til innhold

Refleksjon: – Tidenes beste skytespill? (PC)


Anbefalte innlegg

Med den lista av bugs så går det IKKE an å si at BC2 er tidenes spill. Det får tiden vise, når det har modnet litt. Holder en knapp på MW2 tross fraværende bugfixing, men at folk strømmer til BC2 kan jeg godt forstå - selv om det har sine mangler det og.

 

Ang. å sette CS som tidenes beste spill er det ikke opplagt at det er en opplagt konklusjon. Greit nok at det er populært, men det kan fort være saueflokkmentalitet som gjør at folk spiller, og ikke selve spillet. Jeg syns hvertfall at det virker for "fjernt" til at jeg noen sinne ville vraket det ift ethvert spill i Call of Duty-serien hvertfall. Kanskje er det slik at man bare begynner en plass, og holder seg der? Det kan også forklare populariteten.

Kan du linke til den lista med bugs du nevner som gjør at det ikke går an å si at BC2 er tidenes beste skytespill?

Lista jeg har sett er ikke verre i BC2 enn i andre spill. Ei heller har bugs ødelagt for spillopplevelsen min av BC2.

 

Men selvsagt vil det bli ens personlige oppfatning av opplevelsen som avgjør om en kan si at spillet er tidenes beste og du kan selvsagt mene at det ikke er det like fullt som andre kan mene at det er det.

CS er/var utrolig underholdende og om du tror at det er pga en saueflokkmentalitet så utviser du bare en manglende forståelse for hva som underholder andre.

Jeg har ikke noen spesielt stor tro på at sauflokkmentaliteten du nevner er kapabel alene til å opprettholde en jevn og bred interesse for et spill med et par få unntak i MMORPG verdenen.

Når det kommer til spill som CS, CoD, MoH, BF serien inkludert Bad Company og MW1/2 så føler jeg at det mer på sin plass å dele disse inn i egne kategorier.

Battlefield spillene er nærmere krigssimulatorer på grunn av størrelse og mangfold i forhold til spill som CS som er arkade mer enn simulator.

Om en liker kjappe, korte runder og instant action så vil en sannsynligvis synes at CS og lignende spill er det beste siden ristet loff og hvis en liker lange runder som innebærer store kart og mange spillere så er nok BF serien det som blir foretrukket.

Og jeg KAN faktisk si at BFBC2 er tidenes skytespill ;) Du trenger selvsagt ikke å være enig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i alle fall skeptisk til BF BC2 da jeg ble haiet til å spille dette spilelt av noen venner. Noen uker senere og jeg har høgere rank en noen av dem, som oversettes til mer tid i spillet. Jeg synes det er veldig morsomt å spille, spesielt sammen med noen kompiser. Alene er det forferdelig.

Lenke til kommentar
Om en liker kjappe, korte runder og instant action så vil en sannsynligvis synes at CS

 

Tja, viktigste er fremdeles at CS er det mest presise fps online skyte spillet. Videre er det et lag spill som trolig fortsatt har de mest seriøse spillerne samt lagene (nettop pga det er så presist så egen dyktighet har mye å si). En Smart planlegger er også viktig i CS men det er på en annen side ikke noe unntak for BF serien.

 

Så BF mangler nok presisjonen samt at det ikke egner seg så godt i konkuranser som CS(S) (pga det du selv nevner her). Så personelig er jeg ganske sikker på at CSS overlever BC lett ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Om en liker kjappe, korte runder og instant action så vil en sannsynligvis synes at CS

 

Tja, viktigste er fremdeles at CS er det mest presise fps online skyte spillet. Videre er det et lag spill som trolig fortsatt har de mest seriøse spillerne samt lagene (nettop pga det er så presist så egen dyktighet har mye å si). En Smart planlegger er også viktig i CS men det er på en annen side ikke noe unntak for BF serien.

 

Så BF mangler nok presisjonen samt at det ikke egner seg så godt i konkuranser som CS(S) (pga det du selv nevner her). Så personelig er jeg ganske sikker på at CSS overlever BC lett ).

Ja, jeg tror nok også CSS vil overleve det aller aller meste rett og slett fordi det er såpass instaaction pluss det du nevner om presisjon og hurtighet kombinert. Det er rett og slett i en annen kategori i forhold til for eksempel BF spillene som jeg nevnte isted.

Arkade vs Simulator er nu min mening.

Lenke til kommentar
Om en liker kjappe, korte runder og instant action så vil en sannsynligvis synes at CS

 

Tja, viktigste er fremdeles at CS er det mest presise fps online skyte spillet. Videre er det et lag spill som trolig fortsatt har de mest seriøse spillerne samt lagene (nettop pga det er så presist så egen dyktighet har mye å si). En Smart planlegger er også viktig i CS men det er på en annen side ikke noe unntak for BF serien.

 

Så BF mangler nok presisjonen samt at det ikke egner seg så godt i konkuranser som CS(S) (pga det du selv nevner her). Så personelig er jeg ganske sikker på at CSS overlever BC lett ).

 

Hva er det egentlig du legger i presist? Du har jo ikke aim down the sight på annet enn scopeguns, så presisjon der har du ikke (med mindre du definerer presisjon slik at kula treffer en eller annen plass inni crosshair'en, selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Med den lista av bugs så går det IKKE an å si at BC2 er tidenes spill. Det får tiden vise, når det har modnet litt. Holder en knapp på MW2 tross fraværende bugfixing, men at folk strømmer til BC2 kan jeg godt forstå - selv om det har sine mangler det og.

 

Ang. å sette CS som tidenes beste spill er det ikke opplagt at det er en opplagt konklusjon. Greit nok at det er populært, men det kan fort være saueflokkmentalitet som gjør at folk spiller, og ikke selve spillet. Jeg syns hvertfall at det virker for "fjernt" til at jeg noen sinne ville vraket det ift ethvert spill i Call of Duty-serien hvertfall. Kanskje er det slik at man bare begynner en plass, og holder seg der? Det kan også forklare populariteten.

Kan du linke til den lista med bugs du nevner som gjør at det ikke går an å si at BC2 er tidenes beste skytespill?

Lista jeg har sett er ikke verre i BC2 enn i andre spill. Ei heller har bugs ødelagt for spillopplevelsen min av BC2.

 

Men selvsagt vil det bli ens personlige oppfatning av opplevelsen som avgjør om en kan si at spillet er tidenes beste og du kan selvsagt mene at det ikke er det like fullt som andre kan mene at det er det.

CS er/var utrolig underholdende og om du tror at det er pga en saueflokkmentalitet så utviser du bare en manglende forståelse for hva som underholder andre.

Jeg har ikke noen spesielt stor tro på at sauflokkmentaliteten du nevner er kapabel alene til å opprettholde en jevn og bred interesse for et spill med et par få unntak i MMORPG verdenen.

Når det kommer til spill som CS, CoD, MoH, BF serien inkludert Bad Company og MW1/2 så føler jeg at det mer på sin plass å dele disse inn i egne kategorier.

Battlefield spillene er nærmere krigssimulatorer på grunn av størrelse og mangfold i forhold til spill som CS som er arkade mer enn simulator.

Om en liker kjappe, korte runder og instant action så vil en sannsynligvis synes at CS og lignende spill er det beste siden ristet loff og hvis en liker lange runder som innebærer store kart og mange spillere så er nok BF serien det som blir foretrukket.

Og jeg KAN faktisk si at BFBC2 er tidenes skytespill ;) Du trenger selvsagt ikke å være enig.

 

Det er bare å se på lista denne artikkelen handler om. Jeg synes det virker som en LANG liste, og med til dels alvorlige bugs. At det er bugs i alle spill er greit nok, men det her var litt i overkant. Greit, det kan godt hende alt fikses, men det er fortsatt rart å hause opp et spill som nylig har hatt så mye trøbbel.

 

Kan godt være enig i at man bør dele denne type spill inn i sub-genre, og heller kåre en "vinner" i hver av de. Så får heller CS vinne sin kategori, MW2 sin, og BF BC2 sin (alle disse er ulike nok til at det ikke er beint fram å sammenligne direkte).

 

Det er vel opplagt at når CS er såpass populært, så er det det spillet man gjerne skaffer seg for å spille med venner - "alle" har jo CS i en eller annen variant. Om man så ikke har noe spesielt imot spillet holder man seg til det. For de som liker crosshair framfor aim down the sight er jo CS fenomenalt, for eksempel.

Lenke til kommentar

Det var vel feil i CS når det kom også vel?!? Hvis man ser bort ifra bugsene og tenker på selve spilllet, så må jo det være tidenes fantastiske spill! Hvorfor sammenlignes CS og BC2 i denne tråden i det hele tatt??? Er jo som å sammenligne en gammel lada mot en Lamborghini!!!

Lenke til kommentar

Pga det står tidenes beste spill, da må man ta i betrakning når spillet kom ut ikke sant.

 

Og som nevnt kommer nok CSS til å leve lenger en BC, om du ikke har spillt CSS en del kan jeg forstå at du rister på hodet av det jeg skriver. Men alle som har for satt seg inn i spillet (tar lang tid å bli god) er nok enig med meg.

 

Så tidenes beste online fps er nok forstsatt CSS i mine øyne, men spiller BC en del også.

Lenke til kommentar

Alene er det forferdelig.

 

Spille alene generelt synes jeg er kjedelig.. Utrolig dritt når jeg skal spille og ikke finner noen å spille sammen med.

 

Det å kåre tidenes spill blir egentlig umulig og ALTFOR inviduelt. Man kan selvsagt sette en vinner ut i fra gitte kriterier. Men det blir litt feil dette også. At CS/CSS kommer til å overleve BC2 er det stor grunn til å tro. Men det vil trolig alltid være folk som spiller BC2, på samme måte som MW2, og BF2 og MW1, og Quake osv... Når man først har bitt god i et spill, så vil man i større grad holde seg til dette. CS har i MANGE år vært spillet "mitt", men etter MW2 (også BC2) kom, har jeg ikke rørt det..

 

CS krver også en helt annerledes spillestil og egner seg derfor bedre til konkurranse enn MW2/BC2. Dette er nok grunnen til at CS alltid vil ha størt spillmasse, om dette gjør det til tidenes spill er jeg uenig i. Men populært er det :)

Lenke til kommentar

Joda, meen poenget mitt. Når artiklen sier Tidenes, om man nå spoler 5 år frem er det ingen/få som spiller BC men sikkert flyttet til et nytt spill i BF serien mens CSS ruller like stabilt frem med ca like stor kundemasse som i dag. Bir det da riktig å kalle BC Tidenes fps online spill?.

 

Artiklen kunne vinklet det til "Er BC det beste grafisk teknisk online fps spillet vi har sett pr i dag", da haddet det vært enklere å være enig.Haddet man brukt "Tidenes" igjen i denne setningen, må man igjen ta i betrakning grafikk standaren når spillet kom ut, så tidenes FPS spill er trolig wolfenstein 3d eller Doom da det var disse spillen sprengte mange flere grenser en BC gjør i dag.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hele artikkelen burde nok være hoppet over og heller blitt et blogg innlegg eller lignende. Overskriften er nok mer for å fenge lesere, enn nødvendigvis det skribent tror..

 

Åjo simalarion, du har rett gode poeng. BC2 vil nok fortere miste brukermassen sin når et nytt spill kommer, mens CS/CSS vil holde standen leenge! I konkurranse spill vil man ikke ha realisme og for mange variabler (bygninger som blir ødelagt, trær som forsvinner..) og her oppfyller CS/CSS til de grader! :)

Lenke til kommentar

Joda, meen poenget mitt. Når artiklen sier Tidenes, om man nå spoler 5 år frem er det ingen/få som spiller BC men sikkert flyttet til et nytt spill i BF serien mens CSS ruller like stabilt frem med ca like stor kundemasse som i dag. Bir det da riktig å kalle BC Tidenes fps online spill?.

 

Artiklen kunne vinklet det til "Er BC det beste grafisk teknisk online fps spillet vi har sett pr i dag", da haddet det vært enklere å være enig.Haddet man brukt "Tidenes" igjen i denne setningen, må man igjen ta i betrakning grafikk standaren når spillet kom ut, så tidenes FPS spill er trolig wolfenstein 3d eller Doom da det var disse spillen sprengte mange flere grenser en BC gjør i dag.

 

Det kan jo også nevnes at det er flere varianter av CS, å samle de sammen slik det virker som folk gjør i denne diskusjonen blir som å hive ihop alle Battlefield-spillene evt alle Call of Duty-spillene, noe som opplagt skurrer litt. En annen sak er at CS ikke har samme oppdateringsfrekvens som BF og CoD, og at det dermed er vrient å få et tilsvarende langlivet spill fordi det kommer et nytt før man kanskje har gjort spillet til "sitt", og dermed har større sannsynlighet til å teste det nye som kommer. Dessuten har man de som er fan av hele serien, og de vil være spredt over flere spill enn i CS-verdenen.

Lenke til kommentar

mange delte meninger her ja..

 

dropp MW2 vs BC2 snakket. det er BC2 det handler om her.

 

Ja, Mw2 og BC2 kan ikke sammenlignes! Det to typer helt forskjellige spill. I mw2 kommer FI enten fra gangen til høyre eller gangen til venstre. I BC2 kan fienden komme fra absolutt alle kanter. Ta heller å sammenlign MW2 og CS. Det er samme type spill. Ikke bland BC2 inn i dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...