Gå til innhold

Hvordan ta sol?


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er automater der. Ta med deg tre-fire 20kroninger, stapp dem i automaten utenfor solariumet du skal ta og så starter det automatisk etter 2min eller noe sånt. Husk at hvis du er bleik fra før av er det greit å starte rolig. I de fleste solariumer er det ansiktssol du kan justere. Er lurt å begynne lavt med dette og ta gjerne 12-16minutter første gangen i solariumet :)

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er så fint vær for tida, ville det være mye mer økonomisk å stikke hodet ut av kjelleren og se sola.

 

Hehe, den sola som er nå er det umulig - i alle fall for meg - å få farge av.

 

Hodet ut av kjelleren? Ser metaforen, men selv om man er på diskusjon.no trenger man ikke være 100% nerd som sitter inne å spiller WoW hele dagen, vettu.

 

Men er det bare en standard-innstilling som alle tar, eller hva skal jeg stille det inn på?

Lenke til kommentar

senga burde vaskes før og etter bruk.

 

legger på penger til ca 10min første ganga.

går inn.

kler av deg og vasker senga.

når senga starter etter ca 2 min legger du deg ned og slapper av frem til senga skrur seg av(automatisk) 10 min senere.

når den er ferdig vasker du den av, kler på deg og går derfira.

 

er veldig veldig lett!

trenger ikke bry deg om annet.

 

edit: noen senger har ekstra ansikts sol.

dette burde ikke være på mer enn 60% av tiden, tror jeg det var.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Med tanke på at det er så fint vær for tida, ville det være mye mer økonomisk å stikke hodet ut av kjelleren og se sola.

Så forbanna mye sol er det nå ikke. Er bedre å ta litt sol i solarium så du får litt farge først så tåler du mer sol når den begynner å varme for alvor.

 

Eg føretrekkjer i alle høve dne naturlege sola. Eg bur i Østfold. Eg veit ikkje korleis vêret er elles i landet, men her er det ikkje noko problem å bli sommerbrun no.

Lenke til kommentar

Du bør i hvert fall ikke ta 12 min første gangen! Det er faktisk alt for mye. Siden kroppen er såpass uvant bør det holde med 6 minutter maks første gangen, så kan du øke til 12, og så til 20. Men aldri mer enn 20 minutter!

Er vel kanskje noe av det dummeste jeg har lest om solarium på lang tid. Aldri mer enn 20minutter? Dette kommer da helt ann på hudtype. Jeg er relativt brun i hudet (men er 100% norsk) og kan fint ligge i et solarium i 35minutter. Faktisk har jeg ligget 59 minutter på brun og blid en gang på sensommeren etter en sydentur. Det er ikke sunt å ligge der i 59 minutter, men huden tåler det så aboslut sålenge det er begrenset til noen ganger i måneden.

 

Jeg tar aldri under 20 minutter sol når jeg tar. Rett og slett fordi huden min er så brun at jeg ikke vil få noen resultat omtrent under 20 minutter.

 

Har du blek hud og ikke er så vant til sol - så ja, da kan man ha som tommelregel at man ikke skal overstige 20 minutter. Man vil bare bli solbrent da.

 

Et fint triks er:

1.Ta sol annehverdag inntil du har oppnåd ønsket brunfarge.

2. Ta sol 1-2 ganger i uken for å vedlikeholde fargen.

3. Kjøp deg "betakrotene" (fåes på apoteket og koster 120,- kr for en boks med 60 kapsler tror jeg) Betakarotene gjør at du får en mye mer dypere og langvarig brunfarge. Bruker det selv.

 

Slik er du brun og fin hele sommeren gjennom :thumbup:

Lenke til kommentar

Du bør i hvert fall ikke ta 12 min første gangen! Det er faktisk alt for mye. Siden kroppen er såpass uvant bør det holde med 6 minutter maks første gangen, så kan du øke til 12, og så til 20. Men aldri mer enn 20 minutter!

Er vel kanskje noe av det dummeste jeg har lest om solarium på lang tid. Aldri mer enn 20minutter? Dette kommer da helt ann på hudtype. Jeg er relativt brun i hudet (men er 100% norsk) og kan fint ligge i et solarium i 35minutter. Faktisk har jeg ligget 59 minutter på brun og blid en gang på sensommeren etter en sydentur. Det er ikke sunt å ligge der i 59 minutter, men huden tåler det så aboslut sålenge det er begrenset til noen ganger i måneden.

 

Jeg tar aldri under 20 minutter sol når jeg tar. Rett og slett fordi huden min er så brun at jeg ikke vil få noen resultat omtrent under 20 minutter.

 

Har du blek hud og ikke er så vant til sol - så ja, da kan man ha som tommelregel at man ikke skal overstige 20 minutter. Man vil bare bli solbrent da.

 

Et fint triks er:

1.Ta sol annehverdag inntil du har oppnåd ønsket brunfarge.

2. Ta sol 1-2 ganger i uken for å vedlikeholde fargen.

3. Kjøp deg "betakrotene" (fåes på apoteket og koster 120,- kr for en boks med 60 kapsler tror jeg) Betakarotene gjør at du får en mye mer dypere og langvarig brunfarge. Bruker det selv.

 

Slik er du brun og fin hele sommeren gjennom :thumbup:

 

Oia, det er det dummeste du har hørt at du øker sjansen for å få kreft betydelig?!

Ved å ligge i solarium i over 20 min hver gang, øker du sjansen MYE, og det anbefales ikke av noen å ta mer sol enn det, pga. sjansene for å få hudkreft. Det gjør kanskje ingenting for selve brunfargen, men det er jo ubetydelig i det lange løp. Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...