Gå til innhold

Sittende nedtrekk, forskjellige grep


Anbefalte innlegg

Jeg tar sittende nedtrekk med bredt grep, fordi jeg har blitt fortalt at dette tar mer på latsen enn smalt grep (som visstnok går mindre på lats og mer på biceps/armer).

 

Kan noen smartinger gi meg link til noe sted hvor dette står? Helst engelsk :) Trenger litt fakta å vise til en venn.

Evt. fortelle meg at det er feil om det er det, men jeg må jo si jeg kjenner det godt i latsen når jeg gjør det riktig.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg skal få nedrekk (burde fikse tittelen din :whistle: ) til og ta skikkelig på lats, så må jeg kjøre med bredt grep, og med lite vekt. Har ikke så altfor bra teknikk og kunskap om nedrekk, men tror det er bredt grep som er best for trening av lats :)

 

Kommer vell en eller annen trenings-guru og svarer skikkelig for meg snart tenker jeg :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Samtidig er det verdt å merke seg at smalt grep er lettere så du kan kjøre med tyngre vekt og dermed belaste musklene mer, alt i alt kommer de nok ikke ut så ulikt. Eneste øvelsa som kommer dårlig ut er nedtrekk bak nakken som har dårligere aktivering på en rekke muskler, i tillegg til at skaderisikoen for skuldrene er høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...