Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte abbonnement til ett med inkludert datatrafikk eller fri bruk.

 

Kikka litt på djuice explore, der det var 500mb inkludert trafikk i mnd. Holder det?

 

EDIT:

Andre forslag til gode operatører/abbonnement?

 

EDIT2:

Vurderer Telenor FriHet. 0,- i mnd, så legger jeg til ekstrapakker.

500mb i mnd = 99,- mnd

100sms i mnd = 39,- mnd evt.

250 sms i mnd = 89,- mnd

 

Bruker ikke spotify på mobil og lignende, bare facebook i grunnen.

Endret av eiv880
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å bytte abbonnement til ett med inkludert datatrafikk eller fri bruk.

 

Kikka litt på djuice explore, der det var 500mb inkludert trafikk i mnd. Holder det?

 

EDIT:

Andre forslag til gode operatører/abbonnement?

 

EDIT2:

Vurderer Telenor FriHet. 0,- i mnd, så legger jeg til ekstrapakker.

500mb i mnd = 99,- mnd

100sms i mnd = 39,- mnd evt.

250 sms i mnd = 89,- mnd

 

Bruker ikke spotify på mobil og lignende, bare facebook i grunnen.

 

Chess On Flex (https://www.chess.no/abonnement/chesson-flex/flex/) er et abonnement som passer meg veldig godt. Kan endres en gang måneden.

Juster opp datatrafikk hvis du skal på ferie feks.

 

Anbefales hvertfall!

Lenke til kommentar

Hjelp

 

har roota tlf men har stock firmware, prøver å installere 2.2. når jeg prøver å installere update fila fra sdkortet får jeg en feilmelding om at jeg ikke får verifisert. hva skal jeg da prøve på?

 

Har du stock recovery? eller bruker du custom recovery?

Hvis du har stock rom men custom recovery så må du bruke modaco sin 2.2 update version.

Lenke til kommentar

Du kan "deaktivere" internet-apnen din ved aa legge til en bokstav i apn-feltet i apnen. Naar du fjerner den, funker det igjen. Apndroid er app some gjoer det for deg.

I Froyo trenger man ikke endre APN'en lengre. Bare gå til Settings -> Wireless & networks -> Mobile networks -> Data enabled.

Lenke til kommentar

Hvordan oppdatere til Froyo manuelt på Nexus One

  1. Gå til Settings -> About phone -> Build number. Sjekk at dette er ERE27.
  2. Last ned denne fila:
    http://android.clients.google.com/packages/passion/signed-passion-FRF50-from-ERE27.1e519a24.zip
  3. Legg den på minnekortet (ikke i noen undermappe) og gi den navnet update.zip.
  4. Med mobilen av, hold inne trackballen og trykk på power-knappen.
  5. Du kommer til en hvit skjerm med 3 Android-figurer på skateboard. Velg "Bootloader" (med volumknappene og power-knappen) og i neste skjerm velg "Recovery".
  6. Mobilen restarter og det kommer et bilde av en Android, et utropstegn og en trekant.
  7. Trykk power-knappen og volum opp samtidig. Dette kan være litt vanskelig, så forsøk flere ganger hvis det ikke skjer noe.
  8. Velg "Apply sdcard:update.zip" (med trackballen) og vent. Det tar en stund, og når den er ferdig og restarter, tar det litt lengre tid å starte opp en vanlig.

 

Link til tråd på xda.

 

 

Flash følger ikke med, men er en app som må installeres. Gå inn på denne linken på mobilen, så kommer du til den i Market:

http://www.adobe.com/go/getfp10android

 

 

Hmm, plages med at når jeg har instalert og velger 'reboot via menu to update' helt på slutten,så kommer jeg tilbake til bootlader menyen? verlger reboot, tilbake dit, reboot bootladet, tilbake dit, og power off, tilbake dit..?

 

edit: kom endelig opp i boot igjen, men fortsatt på 2.1-u1 :(

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

torebravo: Det er ikke nevnt for 2.2, men heller som noe de jobber med å bringe til android i kommende utgaver. De sier det ganske tydelig hvis du ser en gang til..

 

Når det gjelder payed apps: +1, kjappa på!

 

B-QL: De mener når den gule baren vokser? Mens den driver og innstallerer. Hos meg gjorde den alt av seg selv helt til og med pinkode. Har du riktig update-fil? Urooted tlf?

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

torebravo: Det er ikke nevnt for 2.2, men heller som noe de jobber med å bringe til android i kommende utgaver. De sier det ganske tydelig hvis du ser en gang til..

 

Når det gjelder payed apps: +1, kjappa på!

 

B-QL: De mener når den gule baren vokser? Mens den driver og innstallerer. Hos meg gjorde den alt av seg selv helt til og med pinkode. Har du riktig update-fil? Urooted tlf?

 

Ser ut som bare jeg som var utålmodig, den rebootet av seg selv etter en stund. Men fortsatt 2.1 -u1 :(

 

Lasta ned ny fil og la den på et annet sd kort

 

Ikke noen rootet mobil.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Jeg har laget en midlertidig versjon av Scandinavian keyboard uten ordbok, som virker i Froyo. Man vil altså ikke få noen ordforslag, men den force closer hvertfall ikke... Skal selvfølgelig prøve å fikse så ordboken virker også. Legger den ikke ut på Market fordi da vil folk uten 2.2 også miste ordboken.

 

ScandinavianKeyboard_1.4.3_beta_dict_disabled.apk.zip

 

@torebravo:

Android market i browseren og installering av programmer derfra tipper ved release av Gingerbread (neste Android versjon) som er planlagt til Q4 eller kanskje noe tidligere. Jeg tipper den kanskje bruker "Cloud to device" som ble lansert i Froyo, så det kan være de bare må oppdatere nettsiden og ikke mobilen når de lanserer det.

Payed apps er det nok ingen som vet...

Endret av trygveaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut til å funke, Trygve.

 

EDIT: Jeg har ingen aning, torebravo. Gleder meg selv.

 

Akkurat nå koser jeg meg stort med at trackballen min blinker blått :D

 

@madsc90: "Akkurat nå koser jeg meg stort med at trackballen min blinker blått "???

 

Trygveaa: Hvordan legger jeg inn oppdateringen for norsk tastatur?

 

(Føler at jeg maser fælt nå, men overgangen fra Symbianhelvetet tar sin tid...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...