Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig i det du sier her.

 

Er ikke antydninger til lag, telefonen er lynrask.

 

Prøvd å snu telefonen sidelengs når du skriver meldinger? Da får du fulltastatur.

 

Mine bilder dekker hele skjermen når jeg blar gjennom de for å se hva jeg har tatt av bilder. Men sier jo seg selv at hvordan bildet er tat vil avgjøre om det er i fullskjerm når du roterer telefonen sidelengs.

 

At den lader så snart den er tilkoblet usb er ikke noe problem, batteriet blir IKKE ødelagt av dette.

 

Du kan se filmer med innebygget spiller. Har lagt over diverse barnefilmer som ungene får se på bilturer, og da er det bare å starte de via album der oversikten over bilder og filmer ligger.

 

Sett i brukermanualen som ligger på minnekortet?

 

Telefonen blir litt varm underlading og heftig bruk av wifi, ikke merket noe til varme ellers.

 

Slette er enkelt, trykk feks på bildet, du får nye valg.

 

Er litt greit å undersøke hvordan ting virker før en klager på at det ikke virker.

Lenke til kommentar

jeg fikk min desire i dag. jeg ble litt skuffet. skriver og litt om mobilen.

 

utsene ble som forventet. stygg men det viste jeg da jeg har sett på den før.

 

jeg har funnet noen problemer.

 

jeg har merket at telefonen lagget. jeg fikk hakeslepp. det var ikke noe som gikk i bakgrunnen eller noen. gjorde den samme kombinasjonen hele tiden og den lagget hele tiden. jeg gikk for å sende sms og trykte "trykk for å lage" - innstillinger - tilbake. da lagger skiftet mellom skjermbildene.

 

når jeg skal overføre filer fra pc så har jeg satte den på å bare overføre filer, men den starta å lade selv om jeg ikke ville det. med den måten så må man bare plugge den til da man skal lade for ellers blir batteriet ødelagt over tid.

 

jeg klarer ikke å få fra fullskjerm-tastatur. jeg får bare standard, qwerty og kompakt qwerty. noen som vet hvordan få det i fullskjerm. det irriterer meg å skrive på minitastatur.

 

min gamle mobil var sony ericsson W710. ikke noe elsk for å si det sånn. det er kanskje 5-7år nå og starta å lage problemer med nett og greier. derfor var det gått med ny mobil. men denne gikk det raskt å bruke snarveier. jeg trykket fortere enn skjermen. der kunne man finne alle svarveier. med desire leter jeg. og snarveiene er trege. trykker du raskt å må du trykke flere ganger. noen ganger må man trykke flere ganger på samme feltet for at den skal reagere. mens når man skriver meldinger så kommer du borti alle bokstaver og backspace så du mister alt du har streva med å skreve.

 

jeg oppfatter og desire til å vere litt treg noen ganger.

 

brukermanualen er jeg skuffa over at den jeg fikk med er så kort og lite omfattende.

 

jeg hadde forventet at denne telefonen var veldig like iphone, men den mangler en del. jeg liker funksjonen med å zoome på nettet og i kameraet + på skrivebordet. men hvorfor ikke brukt samme tingen flere plasser på mobilen?

 

en fordel med mobilen er at når du er på teltur eller i båt så kan mobilen varme deg godt. til tider er den varm. selv da den ligger i ro en stund så kan man kjenne litt varme. det står at du ikke må utsette telefonen for -20 til 50-60 grader. jeg snakket i telefonen i sola og skal si det ble varm i handa av mobilen og svette var resultatet etter telefonen.

 

kamera: jeg syns det er ok kvalitet. men jeg har ikke prøvd å endre oppløsningen da jeg ikke har tatt de over på pc eller skreve ut. men bildealbumet, der kan man og zoome inn på småe detaljer sånn som i nettleser. det syns jeg er veldig bra. men jeg kan ikke se bildene i fullskjerm på bredda. det var dumt. til en smartmobil så skulle den ha klart det.

 

Film: såg litt på youtube. dette gikk bare med fullskjerm og det syns jeg er greit. jeg har tenkt til å se på filmer når jeg skal til og fra jobb kl 6. veldig godt å ha når du sitter på en stappfull buss med frekke og grylende fjortisser på veg hjem da du bare vil sove. når man sitter det i 1 time i rushen her i bergen. å overføre filmer dagen før fra pc og kunne se på den nyeste episoden av the pacific eller NCIS er noe jeg ser fram til. da må jeg og laste ned en app siden den mangler spiller.

 

klokka: du slipper å stille inn klokka og dato når du starter opp desire. bra. under samme funksjon så finner du været, "global klokke" sånn at du bare skriver inn landen du er i og den fikser resten, alarm,stoppeklokke og tidtaker. ved innstillinger av tider, så har den en litt fensi måte å stille inn tida. vis du har sett en spillemaskin før de ble forbudt i norge at det var tall eller symboler som ble rullet på og. her så ruller du på et hjul på høykant. litt stillig.

 

tastelåsen på desire er å bare ta fingeren på skjermen å føre en midtstilt fane ned. du har og en fane som viser deg det siste som skjer og om du spiller musikk, sender sms og videre. denne fanen bare drar du ned.

 

noen av funksjonene kan du leke deg med ved å trykke som faen eller dra feks. fane opp og ned. da ser man at det går kjapt og det er bra.

 

Delete eller sletteknapp. den savner jeg sårt. på sony ericsson hadde de en knapp som stod C på som sletteknapp. det skulle det ha vert her og. det er og veldig tungvint med å trykke på tilbakeknappen da den er så langt nede ifra der du rekker med tommelen, trykker du skeivt på den så må da trykke en gang til rett ned.

 

 

ellers så virker det som en bra telefon, jeg har ikke lastet ned noe særlig med app ennå men det kommer. det blir litt småpirk dette her, men det er en smartelefon til 4000kr. sony ericsson sin xperia x10 koster mye mer og det siest at den gir mindre enn Desire. Desire føles litt stor og tung i tillegg. og skjermen er jo 3,7 inch, det vil si veldig stort for en mobil. min gamle er 3,5 deler mindre enn denne.

 

Jeg er glad du ikke skriver omtaler til daglig, for hadde jeg sett at du hadde skrevet en omtale jeg hadde planer om å lese, så hadde jeg først brent den, så spytta på den, så pissa på den og så brent den en gang til, helt til alt ble borte og det bare var aske igjen. Du gir absolutt ikke et inntrykk av hvordan denne telefonen er! Du har ikke fakta på bordet, du veit ikke hva du snakker om, og du gir usannheter.

 

Hva vil det f eks si at skjermen til din gamle telefon er 3,5 deler mindre enn Desire? mener du inch? for da ville din gamle skjerm vært 0,2 inch, og da er ikke det mye til telefon. Og når vi først er inne på størrelsen.. Hvordan kan man klage på en smart-telefon som gir alle de mulighetene en Desire gir? Og da mener jeg: vil du ha en smart-telefon på 2 tommer? vil du se film som er på størrelse med neglen på tommelen din?

 

Og nei, batteriet blir ikke ødelagt om du klatt-lader den, nok en gang finner du på ting. Språket ditt er forøvrig helt på trynet, måtte lese noen setninger flere ganger for å virkelig skjønne hva du mente. Finnes det ikke retningslinjer på dette forumet?

 

Og ja, det går an å se bilder i fullskjerm, da må du vri skjermen. Som en her over skrev, du må prøve ting før du klager. Skal jeg liksom si at det ikke går an å sende SMS da, bare fordi jeg ikke har prøvd det?! Nei, dette ble for dårlig, forventer litt kvalitet når jeg leser så lange innlegg. Dette var mye off-topic og klager på et innlegg, men måtte bare få det ut. Men poenget er at du må prøve deg fram, det er en smart-telefon, noe som kanskje tyder på at man skal være litt smart for å bruke den, det er ikke noe for bestemor, for å si det sånn. Kjøp en telefon som passer ditt bruksmønster. Fikk sikkert ikke med alt, men håper poenget mitt kom fram!

Lenke til kommentar

Ser ut som Google har sluppet turn-by-turn navigering for UK i dag:

 

http://nimbu.amorvi.com/2010/04/add-turn-by-turn-navigation-to-htc-desire/

 

Hadde vært kjekt om alle andre kunne følge etter litt kjapt, så slapp vi å bruke Brut-hacket...

 

Nice, men det er vel ikke kart for Norge der? ...

 

Joda! Har ikke prøvd den før, men fyrte den opp nå. Fint bilde med pil i veibanen hvor jeg skal kjøre, bortsett fra at den vil ha meg til å kjøre i venstre fil!!! Kanskje den tror jeg er i UK?! Hører ingen stemme, men jeg må kanskje ut på gata og sette i gang for at dette skal starte?

Lenke til kommentar

Noen som bruker InvisibleShield på den? Hvordan er brukeropplevelsen etter dette er montert?

Bruker ikke invisible shield men "HTC Desire Beskyttelses Film" og det har funket meget bra for min del. Responsen på skjermen er akkurat like bra som den var før jeg la på plasten. Fordelen med å ha en slik på skjermen foruten at man får en eneste ripe i skjermen er og at den blir lettere å tørke av når man får fingermerker på skjermen. Ville ikke brukt min Desire uten denne plasten og ser ingen grunn til å ikke bruke plasten på telefonen.

 

Så løp og kjøp er mitt tips før dere får riper i skjermen, da kan dere angre..

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Da har jeg lest meg gjennom tråden og fått mye nyttig info. Takk for det.

 

Det jeg derimot ikke har sett er noen klager på wifi-mottaket som jeg opplever som ganske svakt alle steder jeg har prøvd. Jeg har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag for å teste dette.

 

Er det normalt at en slik telefon knapt klarer å holde seg på nett (mindre enn -90dBm) samme sted som en laptop har full dekning?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk endelig min Desire idag, og har sitti å linket kontakter til Facebook-kontoer. Da er det jo en og annen som har profilbilde av noe helt annet enn seg selv (dyr eller andre motiver), selv om jeg finner et passende bilde fra Facebook kontoen/profile pictures, så klarer jeg faen ikke sette det som profilbilde på HTCn. Noen tips?

 

Velger å sitere meg selv i en såpass ny post... Problemet er altså at kontakter som er knyttet opp mot facebook tvinger med til å ha personens valgte facebook-profilbilde, at jeg ikke kan velge et annet fra kontoen dems...

Lenke til kommentar

Noen som bruker InvisibleShield på den? Hvordan er brukeropplevelsen etter dette er montert?

Bruker ikke invisible shield men "HTC Desire Beskyttelses Film" og det har funket meget bra for min del. Responsen på skjermen er akkurat like bra som den var før jeg la på plasten. Fordelen med å ha en slik på skjermen foruten at man får en eneste ripe i skjermen er og at den blir lettere å tørke av når man får fingermerker på skjermen. Ville ikke brukt min Desire uten denne plasten og ser ingen grunn til å ikke bruke plasten på telefonen.

 

Så løp og kjøp er mitt tips før dere får riper i skjermen, da kan dere angre..

 

supert! Har bestilt invisible shield, og kommer til å sette det på straks det kommer!

Men, om jeg en dag vil ha det av, da vil det ikke etterlate en klissete ekkel skjerm som ikke kan brukes?

Lenke til kommentar

Da har jeg lest meg gjennom tråden og fått mye nyttig info. Takk for det.

 

Det jeg derimot ikke har sett er noen klager på wifi-mottaket som jeg opplever som ganske svakt alle steder jeg har prøvd. Jeg har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag for å teste dette.

 

Er det normalt at en slik telefon knapt klarer å holde seg på nett (mindre enn -90dBm) samme sted som en laptop har full dekning?

Jeg har ikke merket noe til at den har dårlig wifi dekning. Får til og med signal i kjelleren på arbeidsplassen min som er bygget i ren betong. Synes dette er bra til en telefon å være. Prøvde telefonen på wifi på et kjøpesenter hvor jeg bor og fikk nettet opp med god dekning der og. Synes wifi'n funker bra. Hjelper jo ikke deg da, men tenkte bare å gi min erfaring om wifi'n på desire'n.

Lenke til kommentar

Ser ut som Google har sluppet turn-by-turn navigering for UK i dag:

 

http://nimbu.amorvi.com/2010/04/add-turn-by-turn-navigation-to-htc-desire/

 

Hadde vært kjekt om alle andre kunne følge etter litt kjapt, så slapp vi å bruke Brut-hacket...

 

Nice, men det er vel ikke kart for Norge der? ...

 

Joda! Har ikke prøvd den før, men fyrte den opp nå. Fint bilde med pil i veibanen hvor jeg skal kjøre, bortsett fra at den vil ha meg til å kjøre i venstre fil!!! Kanskje den tror jeg er i UK?! Hører ingen stemme, men jeg må kanskje ut på gata og sette i gang for at dette skal starte?

 

Stemmen kan du være glad for at du ikke har, makan til søppel. Er vel en tekst til stemme sak som brukes. Last ned SpeechSynthesis Data Installer, hvertfall det jeg fikk beskjed om. Måtte faktisk fjerne AppAware fra telefonen da denne drev og automatisk avinstallerte SpeechSynthesis Data Installer.

 

Nå prøvde jeg kun en kort tur mens jeg gikk med hunden, og så langt må jeg si at programmet ikke er noe spesielt bra i forhold til andre alternativer. Nå testet jeg ikke med å bruke street view, men skal se på det i morgen tenker jeg.

 

Ellers er jeg utrolig spent på hvor mye data dette programmet henter ned på en kjøre tur, både via vanlig maps og via street view. Ulempen er at mobildata må være på, noe som virkelig tapper batteriet for strøm.

Lenke til kommentar

Noen som bruker InvisibleShield på den? Hvordan er brukeropplevelsen etter dette er montert?

Bruker ikke invisible shield men "HTC Desire Beskyttelses Film" og det har funket meget bra for min del. Responsen på skjermen er akkurat like bra som den var før jeg la på plasten. Fordelen med å ha en slik på skjermen foruten at man får en eneste ripe i skjermen er og at den blir lettere å tørke av når man får fingermerker på skjermen. Ville ikke brukt min Desire uten denne plasten og ser ingen grunn til å ikke bruke plasten på telefonen.

 

Så løp og kjøp er mitt tips før dere får riper i skjermen, da kan dere angre..

 

supert! Har bestilt invisible shield, og kommer til å sette det på straks det kommer!

Men, om jeg en dag vil ha det av, da vil det ikke etterlate en klissete ekkel skjerm som ikke kan brukes?

Har ikke tatt av filmen på Desire'n min og kommer nok ikke til å gjøre det før jeg selger den en dag (kommer nok ikke til å skje om det ikke kommer en HTC indestructible eller noe slikt.. hehe). Fjernet filmen jeg hadde på HTC Heroen min før jeg solgte den, var samme type film jeg har på min desire i dag, og det var ikke et merke på skjermen i det hele tatt. Den så helt ny ut, ingen kliss eller merker eller noe. Så kan ikke gå god for at invisible ikke etterlater merker, men tror disse plastene er ganske lik. De festes ikke med klister, er noe statisk mellom skjermen og plasten som får den til å feste seg og sitte fast.

 

Bare noen tips:

 

1. Rens skjermen godt før påføring av plasten, får du støv under plasten fester den seg til underlaget og du skal slite bra med å få det fjernet. Fulgte 2 plastbeskyttelser med da jeg kjøpte til min hero, brukte begge da påføring av den første ikke gikk som forventet.

 

2. Hvis du først får plasten på korrekt uten å ha fått noe støv eller fingermerker under så la den for all del ligge der. Blir det noen luftbobler prøv å gni med fingeren over plasten for å få disse bort. Ta for all del ikke av plasten for å legge den på på nytt. Gjorde dette første gang jeg la på plasten og det samler seg umiddelbart støv til undersiden.

 

You only get one shot, so make it count!

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk endelig min Desire idag, og har sitti å linket kontakter til Facebook-kontoer. Da er det jo en og annen som har profilbilde av noe helt annet enn seg selv (dyr eller andre motiver), selv om jeg finner et passende bilde fra Facebook kontoen/profile pictures, så klarer jeg faen ikke sette det som profilbilde på HTCn. Noen tips?

 

Velger å sitere meg selv i en såpass ny post... Problemet er altså at kontakter som er knyttet opp mot facebook tvinger med til å ha personens valgte facebook-profilbilde, at jeg ikke kan velge et annet fra kontoen dems...

Gå på facebook via nettleseren på telefonen, gå på kontakten du vil endre bilde på, finn bildet du vil bruke på kontakten, trykk på det i 1 sec og trykk lagre.

 

Gå så inn på app'n kontakter på telefonen, velg kontakten din vil endre. Trykk der navnet står med detaljer under øverst på siden, trykk så på den lille pilen ned som er ved siden av bildet øverst til venstre, velg fotografier, velg det bildet du ville bruke på kontakten (det du lastet ned fra facebook), endre rammen slik du ønsker den og trykk lagre, deretter trykker du ferdig. Nå skal bilde ha endre seg fra facebookkontaktbildet til det bilde du valgte.

 

Om kontakten ikke har noe bilde og du vil legge til et bilde på kontakten gjør følgende:

 

Velg app'n kontakter - personen din vil endre - menytasten - rediger - trykk fotoapparat øverst til venstre - velg fotografier - velg bilde - endre rammen - trykk lagre - Lagre.

 

Kontakten skal da ha et profilbilde.

 

Var dette forståelig eller?

Lenke til kommentar

Skrev tidligere (for etter hvert flere sider siden) :) om at jeg har hatt problemer med varslinger.

 

Problemet som oppstår oftest, er at skjermbildet forsvinner, og at påminnelsen ikke vises i det nedtrekkbare rullegardinvinduet. Må derfor sjekke i meldinger eller kalender. Heldigvis repeteres påminnelsen.

 

Har slått av funksjonen stille ring ved svar, men denne har muligens kun med innkommende samtaler å gjøre, og ikke med varslinger.

 

Når telefonen ligger i ro, fungerer alt, men når jeg skal ta den opp. forsvinner skjermbildet, eller så kommer det opp det bildet der du skal dra ned feltet med klokke.

 

Har funnet ut at det er når jeg berører skjermen problemet oppstår, men det er f*** ikke lett å ta opp mobilen fra ei lomme eller en mobilveske uten å berøre den digre skjermen. Hadde ikke dette problemet med Tattoo eller Hero.

 

Er det flere som har problemer med varsling, av den type jeg har?

 

Ellers er den en konge telefon.

Lenke til kommentar

Huff får nesten inntrykk av at det er mye negativt når man leser om de forskjellige små irritasjonene til folk, men skjønner jo at det bare er småting. Men jeg nøler med å bruke 4000 på en telefon, selv om jeg har klart å ta vare på min forrige i 5 år :S

Ville ikke tvilt et sekund på å bruke 4000 på denne telefonen. Dette er det beste telefonkjøpet jeg noen sinne har gjort. Androidsystemet er helt fantastisk, telefonen føles solid og har alt det man kan ønske seg av en mobil. Vil ikke kalle det en mobil en gang, for min del brukes den mer som en sosial gadget enn en telefon. Bruker den til å lese epost, facebook, twitter, meldinger, lese avis, som oppslagsverk, spill, musikkspiller, tar en del bilder med den (kamera er helt greit til en smarttelefon å være), Msn, Kalender, alarm, værmelding, tvguide, høre på radio, se youtubeklipp (støtter visning av hd video), lommelykt, navigasjon (både til fots og i bil, samt finne steder i nærheten av interesse), til officefiler.

 

Det finnes uenderlig mange muligheter å bruke denne telefonen. Mange sier kameraet ikke er så bra på denne telefonen, men det fungerer utmerket bra til festbiler eller bilder man tar ellers som man ikke skal bruke til fremkalling i stor skala. Til ordentlig fotografering vil jeg ikke anbefale mobilkamera i det hele tatt (ingen mobiler kan måle seg med kvaliteten på et ordentlig speilrefleks eller et solid digitalkamera). Video skal oppgraderes fra 480p til 720p, noe som er meget bra til mobil å være. Batteriet holder lett 1-2 dager, noe som er bedre enn de fleste andre touchtelefoner samt iphone.

 

Så med det sagt kan jeg faktisk ikke komme på noe minus med denne telefonen som gjør at jeg ikke vil anbefale denne telefonen på det sterkeste. Ville gitt denne telefonen terningkast 7 om det var mulig. Den har i allefall gjort underverker for min del. Om du skal ha en touchtelefon så ikke tenk på andre mobiler. Dette er den beste av de beste. Du vil ikke angre!!

 

Nesten litt komisk at vi kaller disse maskinene "telefon". De er jo faktisk fullblods datamaskiner. Litt liten skjerm, og virtuelt tastatur, men likevel... Kan bruke den som trådløs ruter, web-server, ftp-server, terminal, til all slags databehandling, fotoapparat, osv. osv. Kan til og med *ringe* med den! Helt utrolig... ;)

 

Helt enig! En kjempebra dings. I dag var jeg ute å syklet en tur, hørte på musikk via Wimp, rotet meg litt bort og slo på Google Maps, fant veien hjem og etterpå kunne jeg studere turen på CardioTrainer :)Inntrykket av den blir bare bedre og bedre etterhvert som jeg gjør meg kjent med alt den kan få til.

Lenke til kommentar

Morsom notis til batterilevetid...

 

Min bruk i dag :

5stk sjekkinger av facebook gjennom dagen

8 sms sendt og motatt

2 sjekk av twitter

10-12 mailer pushet inn, 1 besvart

sjekket forum to ganger

Ut av lader 07:00 klokken er nå 23:00 = 16timer siden lading...

 

Wi-Fi var av mens jeg var på jobb 08:00-15:00, ellers på..

Ellers så pushet det mail å slikt som det bruker...

 

Gjenværende batteri? 90% :new_woot: :new_woot:

 

Klart, bruken i dag har vært moderat,

men batterilevetiden har vært fenomenal... :love:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får tilgang til pcfilene mine på telefonen?

 

Apropo nettv så så jeg Paradise i nettleseren på mobilen i går x)

Hvis du lurer på hvordan du får tilgang på filene dine som ligger på telefonen din så les mitt innlegg hvor jeg svarte en annen om dette. Bruker astro file manager til filbehandling, har kan du også legge opp link slik at du får tilgang på dine delte pcfiler via hjemmenettverket.

 

Vil ha sånn at jeg kan lese filene som ligger på pcen, på telefonen. Har ikke noe wifi hjemme, kun kabel, og da blir det vel verre?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg mottok min Desire i dag, og er riktig så fornøyd så langt.. Dvs med at den er kommet i hus, for jeg har ikke prøvd den ennå! :nei:

Min samboer fikk sin før helgen, og med hans tlf var det en lapp der det stod at tlf MÅTTE lades i 12 timer første gang.. :hmm:

Jeg fikk ikke en sånn lapp, men ble jo seff litt redd likevel.. :ermm: Så går jeg inn her og leser på vanlige spm, og der står det at dette bare er svada, har ingenting å si hvordan man lader tlf. Ennå mer forvirret!! :dontgetit:

Så da må jeg jo bare spørre dere som har Desire da, hvordan ladet dere tlf første gang? :):blush:

 

M v h

En helt ny jente på forumet :!:

Lenke til kommentar

Skrev tidligere (for etter hvert flere sider siden) :) om at jeg har hatt problemer med varslinger.

 

Problemet som oppstår oftest, er at skjermbildet forsvinner, og at påminnelsen ikke vises i det nedtrekkbare rullegardinvinduet. Må derfor sjekke i meldinger eller kalender. Heldigvis repeteres påminnelsen.

 

Har slått av funksjonen stille ring ved svar, men denne har muligens kun med innkommende samtaler å gjøre, og ikke med varslinger.

 

Når telefonen ligger i ro, fungerer alt, men når jeg skal ta den opp. forsvinner skjermbildet, eller så kommer det opp det bildet der du skal dra ned feltet med klokke.

 

Har funnet ut at det er når jeg berører skjermen problemet oppstår, men det er f*** ikke lett å ta opp mobilen fra ei lomme eller en mobilveske uten å berøre den digre skjermen. Hadde ikke dette problemet med Tattoo eller Hero.

 

Er det flere som har problemer med varsling, av den type jeg har?

 

Ellers er den en konge telefon.

Hva mener du med at skjermbildet forsvinner ,blir det bare svart? Når skjer dette, er det under bruk eller samtale eller?

 

Det med vaslinger høres ut som en innstilling som ikke er satt rett, bruker du det preinstallerte meldingsprogrammet eller har du lagt in Handcent eller lignende?

 

Det skal ikke være mulig å aktivere skjermen etter at den er gått i dvalemodus uten å trykke på powerknappen øverst på telefonen.

 

Det du sier om at skjermbildet forsvinner når du tar opp telefonen høres rart ut. Når jeg er i en samtale blir skjermen min svar for å besytte skjermen mot berøring under samtalen, slik at man ikke er uheldig å legger på, om man flytter telefonen fra øret og ser på tasaturet så aktiveres det. Har man gått bort fra "ringebildet" under samtalen til bakgrunnsbildet slik at samtalen legges som varsling nedtrekkmenyen og skjermen blir svart har telefonen gått i dvalemodus og når man da aktiverer skjermen igjen kommer skjermbildet med klokken slik at man må trekke ned skjermen/trykke menytaster for at man skal komme til bakgrunnsbildet igjen

 

Vet at jeg ikke kom med noen svar til deg, men hadde vært greit å tatt en ting av gangen og forklart nærmere hva som skjer og når det skjer, hvilket sms program du bruker og slikt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg mottok min Desire i dag, og er riktig så fornøyd så langt.. Dvs med at den er kommet i hus, for jeg har ikke prøvd den ennå! :nei:

Min samboer fikk sin før helgen, og med hans tlf var det en lapp der det stod at tlf MÅTTE lades i 12 timer første gang.. :hmm:

Jeg fikk ikke en sånn lapp, men ble jo seff litt redd likevel.. :ermm: Så går jeg inn her og leser på vanlige spm, og der står det at dette bare er svada, har ingenting å si hvordan man lader tlf. Ennå mer forvirret!! :dontgetit:

Så da må jeg jo bare spørre dere som har Desire da, hvordan ladet dere tlf første gang? :):blush:

 

M v h

En helt ny jente på forumet :!:

Lading i 12 timer er bare tull og var gjeldene på gamle NiMH batteri. HTC Desire og alle nye telefoner har lithium-ion batteri som kun trenger en vanlig ladning første gang man lader batteriet. Lad det til batteriet lyser grønt og du kan bruke telefonen. Telefonen vil ikke bruke batteriet optimalt før etter noen ladninger, så ikke vær redd om du føler at batteriet varer litt kort første gang du bruker telefonen.

 

Her er en link som forklarer hva som menes med lithium-ion batterier:

Cool.no

batteryuniversity.com

 

Utdrag fra battery university.com:

"Does not need prolonged priming when new. One regular charge is all that's needed."

 

Utdrag fra cool.no:

"Lithium-batterier blir i motsetning til NiMH ikke varme når de lades, og laderen slutter automatisk å tilføre strøm når batteriet er fulladet. Det er derfor ikke noen kjente bivirkninger ved å la laderen være plugget i etter at batteriet er fullt.

 

Det er vanlig å tro at det er bra å la batteriet gå tom for strøm. Sannheten er stikk motsatt for Lithium-batterier, som tverimot bør lades ofte. Det er også normalt å tro at klattlading er skadelig, noe som ikke er tilfelle. Du kan med god samvittighet plugge laderen ut av telefonen selv om ikke batteriet er fullt.

 

En ting som er verdt å merke seg er at hurtigladere med en ladetid på rundt en time ikke er anbefalt å bruke hvis man vet at det er lenge til man får lade telefonen igjen. Telefonen vil nemlig kun oppnå rundt 70 prosent av den optimale batterikapasiteten, som kun kan oppnås med en vanlig lader. Tiden som kreves for å lade Lithium-batterier helt opp er som regel på rundt 2-3 timer."

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...