Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man kan avslutte/lukke åpne applikasjoner? Må man ty til 3. parts programmer?

 

Har som noen andre slitt med å få skarpe bilder i normal innedørs belysning. Men ellers er jeg knallfornøyd :-) Gikk fra N97, og det er en helt annen verden.

Man trenger ikke avslutte åpne applikasjoner:

http://www.mobili.no/guider/vil-du-avslutte-programmer-i-android/

 

Ah, takk for info :-)

 

Da til mitt neste spørsmål: Hvordan i h"#¤% får jeg spilt video? Overførte en Xvid-film i avi-container i går, og lastet ned mange forskjellige programmer, men ingen ville spille den. Hvis jeg må encode alt jeg vil se til "Android"-vennlig format er den jo litt begrenset som mediaspiller.

 

Xvid og DivX er ikke støttet av Desire'n, man må konvertere filene til Mp4 filer. Tar litt tid, men kvaliteten er nogså lik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner nesten å tvile på om Desire frister lengre etter alt man leser om her på forumet.

At batteriet går ned med 25% på 3-4 timer er jo helt utrolig dårlig. Min gamle Nokia N95 kan jo ha på GPS (med aktiv, opplyst skjerm) og spille musikk nonstop fra Oslo til Trondheim uten å være i nærheten av å trenge lading.

At man skal være nødt til å lese en bruksanvisning for å bruke en mobiltelefon virker også ganske håpløst. Nettverk/MMS-innstillinger skal være OK fra boksen eller i det minste fikses med en SMS fra leverandøren.

 

Noen som har prøvd å spille musikk på denne non-stop og målt batteritiden? Alt under 20-25 timer vil jo være dårlig sett i forhold til nesten alle andre "vanlige" telefoner.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å spille musikk på denne non-stop og målt batteritiden? Alt under 20-25 timer vil jo være dårlig sett i forhold til nesten alle andre "vanlige" telefoner.

 

Som jeg nevnte tidligere i tråden, min gikk ned 10% på 60 minutter med Spotify offline avspilling. WLAN, 3G og Sync deaktivert. Bedre batteri enn iPoden min, så jeg er fornøyd, men vi har alle ulike preferanser.

Lenke til kommentar

Begynner nesten å tvile på om Desire frister lengre etter alt man leser om her på forumet.

At batteriet går ned med 25% på 3-4 timer er jo helt utrolig dårlig. Min gamle Nokia N95 kan jo ha på GPS (med aktiv, opplyst skjerm) og spille musikk nonstop fra Oslo til Trondheim uten å være i nærheten av å trenge lading.

At man skal være nødt til å lese en bruksanvisning for å bruke en mobiltelefon virker også ganske håpløst. Nettverk/MMS-innstillinger skal være OK fra boksen eller i det minste fikses med en SMS fra leverandøren.

 

Noen som har prøvd å spille musikk på denne non-stop og målt batteritiden? Alt under 20-25 timer vil jo være dårlig sett i forhold til nesten alle andre "vanlige" telefoner.

 

 

Hold deg til en "vanlig" telefon du. :dontgetit:

Jeg nyter min Desire og synes ikke det er vanskelig å plugge den i lader litt oftere.

Lenke til kommentar

Begynner nesten å tvile på om Desire frister lengre etter alt man leser om her på forumet.

At batteriet går ned med 25% på 3-4 timer er jo helt utrolig dårlig. Min gamle Nokia N95 kan jo ha på GPS (med aktiv, opplyst skjerm) og spille musikk nonstop fra Oslo til Trondheim uten å være i nærheten av å trenge lading.

At man skal være nødt til å lese en bruksanvisning for å bruke en mobiltelefon virker også ganske håpløst. Nettverk/MMS-innstillinger skal være OK fra boksen eller i det minste fikses med en SMS fra leverandøren.

 

Noen som har prøvd å spille musikk på denne non-stop og målt batteritiden? Alt under 20-25 timer vil jo være dårlig sett i forhold til nesten alle andre "vanlige" telefoner.

 

Du kan da på INGEN måte sammenligne N97 med denne mobilen.. De har forskjellige bruksområder og kundegrupper.. Skal du si at det er dårlig batteri kapasitet burde du se det i forhold til konkurrentene; iphone, x10 osv..

Lenke til kommentar

 

Ah, takk for info :-)

 

Da til mitt neste spørsmål: Hvordan i h"#¤% får jeg spilt video? Overførte en Xvid-film i avi-container i går, og lastet ned mange forskjellige programmer, men ingen ville spille den. Hvis jeg må encode alt jeg vil se til "Android"-vennlig format er den jo litt begrenset som mediaspiller.

 

Xvid og DivX er ikke støttet av Desire'n, man må konvertere filene til Mp4 filer. Tar litt tid, men kvaliteten er nogså lik.

 

Leste at DivX-/Xvid-støtte kommer, så da tror jeg like greit jeg venter.

Lenke til kommentar

Begynner nesten å tvile på om Desire frister lengre etter alt man leser om her på forumet.

At batteriet går ned med 25% på 3-4 timer er jo helt utrolig dårlig. Min gamle Nokia N95 kan jo ha på GPS (med aktiv, opplyst skjerm) og spille musikk nonstop fra Oslo til Trondheim uten å være i nærheten av å trenge lading.

At man skal være nødt til å lese en bruksanvisning for å bruke en mobiltelefon virker også ganske håpløst. Nettverk/MMS-innstillinger skal være OK fra boksen eller i det minste fikses med en SMS fra leverandøren.

 

Noen som har prøvd å spille musikk på denne non-stop og målt batteritiden? Alt under 20-25 timer vil jo være dårlig sett i forhold til nesten alle andre "vanlige" telefoner.

Har ikke vært borti noen touchtelefoner som varer 20-30 timer med mp3. Vil anbefale at du heller går til anskaffelse av en mp3spiller i tillegg til mobil.

 

Min HTC Desire reduserer ikke batterinivået til 25 prosent etter 3-4 timer. Får som regel 1-2 dagers bruk på en lading. Det kan være en ide å lese litt om hvordan man får mest ut av batteriet om man er avhengig av lang batteritid. Slå av hyppige oppdateringer av mail, Facebook og slikt, og bare ha wifi påslått når du bruker det, ellers bruker mobilen batteri unødvendig på å søke etter trådløsnett når der ikke finnes.

 

Ville definitivt gått for en HTC Desire om man vil ha en touchtelefon, og i ditt tilfelle en mp3spiller. Vil med ganske stor sikkerhet si at man i dag ikke får stort bedre mobil enn Desire. Om batteritid er noe du verdsetter høyt ville jeg vente på Samsung galaxy s som kommer til sommeren. Ryktene skal ha det til at den har rimelig bra batteritid.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at telefonen ikke klarer å switche til mobildata etter at jeg har vært på WLAN en lengre periode. Situasjonen er typisk at jeg er hjemme hele ettermiddagen, kvelden og natten, og bruker telefonen på WLAN. Når jeg så løper ut om morgenen så kobler den seg ikke på mobilnettet for datatrafikk. Kan ikke surfe og Spotify er offline. Samtaler og SMS fungerer fint, MMS fungerer ikke.

 

Forsøkte å slå av WLAN, men det hjalp ikke. Kjører jeg derimot flymodus av og på er jeg på mobildata med en gang, men det er ganske trasig å skulle gjøre det hver gang. Er vant til at dette fungerer sømløst med N97 :shrug:

 

Samme problem her! Jeg har til nå bare skrudd av og på mobilen, men flymodus virker sikkert også får å fikse det ja... Hva abb. har du? Kanskje det har noe å si? Jeg bruker chess...

 

Noen som har en løsning på dette? Irriterende å ikke bare kunne slå på mobilt nett og surfe med en gang...

Dette med manglende nett og tilgang på markedet er et netcomproblem. Dette løses enkelt enten ved å først sette mobilen til mobiltnettverk og slå av og på telefonen. Om ikke dette fungerer så er eneste løsningen å laste ned innstillingene for internett manuelt via netcom sin nettside. Dette skal fikse både mobilt nett og WiFi. En kompis hadde det samme problemet og da funket det med det første alternativet.

Lenke til kommentar

Ja, da har Desire'n min vært på i akkurat 10 timer siden jeg tok ut ladekabelen. Har ikke brukt den noe særlig, bortsett fra at jeg testet kjøreturen til jobben med Navigon, da var GPS + 3G + Wifi + skjermen på i ca. 15-20 minutter. Søkte etter et par apps på Market, et par ganske korte tlf-samtaler, ikke noe mer. Tipper at dette er omtrent sånn jeg bruker en telefon etter at wow-perioden har lagt seg litt, i hvertfall i arbeidstiden.

 

Og på disse 10 timene og med denne (ok, veldig lette) bruken, har batteriet gått fra 100% til 92%. I min bok er det damn good.

 

Men; dette var litt for å teste. Kommer nok til å bruke mer juice en periode, ja. Neste app å sjekke ut blir "Layar"...

Lenke til kommentar

Vel, siden Internett ikke fungere på min telefon er jeg ikke direkte positivt innstillt til telefonen. Akkurat nå sitter jeg å tenker "dritt telefon"

Har du netcom. Da må du laste ned instillignene fra Netcom sin nettside, eller slå på mobilt nettverk og restarte telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at telefonen ikke klarer å switche til mobildata etter at jeg har vært på WLAN en lengre periode. Situasjonen er typisk at jeg er hjemme hele ettermiddagen, kvelden og natten, og bruker telefonen på WLAN. Når jeg så løper ut om morgenen så kobler den seg ikke på mobilnettet for datatrafikk. Kan ikke surfe og Spotify er offline. Samtaler og SMS fungerer fint, MMS fungerer ikke.

 

Forsøkte å slå av WLAN, men det hjalp ikke. Kjører jeg derimot flymodus av og på er jeg på mobildata med en gang, men det er ganske trasig å skulle gjøre det hver gang. Er vant til at dette fungerer sømløst med N97 :shrug:

 

Samme problem her! Jeg har til nå bare skrudd av og på mobilen, men flymodus virker sikkert også får å fikse det ja... Hva abb. har du? Kanskje det har noe å si? Jeg bruker chess...

 

Noen som har en løsning på dette? Irriterende å ikke bare kunne slå på mobilt nett og surfe med en gang...

Dette med manglende nett og tilgang på markedet er et netcomproblem. Dette løses enkelt enten ved å først sette mobilen til mobiltnettverk og slå av og på telefonen. Om ikke dette fungerer så er eneste løsningen å laste ned innstillingene for internett manuelt via netcom sin nettside. Dette skal fikse både mobilt nett og WiFi. En kompis hadde det samme problemet og da funket det med det første alternativet.

 

Kan ikke se hvordan det første du skriver skal løse dette problemet permanent. Poenget må jo være å slippe å gjøre noe spesielt når man går fra WLAN til mobildata; telefonen skal håndtere dette selv. Nå har jeg i alle fall slettet det predefinerte oppsettet, satt opp nytt APN manuelt iht. NetComs veiledning, restartet og er hjemme på WLAN.. så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Var det ikke noen som lurte på counter for både wifi og datatrafikk her?

 

Smart Monitor Light fikser saken. Pluss at den viser mye annet nyttig også...

Ville heller prøvd 3G watchdog. Der kan man får spesifisert forbrukt og legge inn begrensinger for bruk, eller alarmer når man har nådd max nedlasting som man selv har satt. Bare et tips.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Exchange og gmail?

Til nå har jeg kun brukt gmail appen, men er jo mulig og bruke HTC mail og legge gmail som exchange. Fordeler med dette er?..

Fordelene som jeg vet om er:

- Mulighet til å laste ned vedlegg

- Zoom inn/ut

- Kopier tekst fra e-poster

- Kan bruke widget

- Mulighet til å velge sync intervall

 

Ulemper:

- Kan ikke arkivere meldinger

- Kan ikke merke meldinger som spam

 

Er sikkert et par til, men jeg blir å gå for Exchange oppsettet når jeg henter min i morgen (:wee:).

Lenke til kommentar

Hei, har nå brukt telefonen i to dager, og har noen irritasjonsmomenter som jeg håper folk kan hjelpe meg med:

 

Oppstarten: Den bråkette oppstarten, og den trege hånskriften er ikke noe jeg ønsker. Er det noe sted jeg kan fjerne dette fra oppstarten på telefonen

 

Flashlight: Finnes det en app som skrur av og på led lyset. Prøvde meg på en widget, men den funka bare for droid

 

Lagring: Vi har 512MB flash minne, men bare rett over 100MB. hva skjer med resten av lagringsplassen?

 

Facebook/twitter: Jeg bruker verken facebook eller twitter. Noen måter å fjerne integreringen desire har til disse tjeneste. Bl.a på lista npr jeg skal dele noe og slikt

 

Kontakter: Dette er det største problemet jeg har hatt. Telefonen min har røra sammen telefonkontaktene min og google kontaktene mine. Når jeg skal finne folk jeg skal ringe og sende meldinger til får jeg opp alle mailkontaktene mine, googlewave bots og masse tull. Jeg prøvde å fjerne dem fra disse listene, og endte selvfølgelig med å fjerne alle mailkontaktene mine og google wave kontaktene mine. Hvordan holder jeg telefonlista og maillista mi seperat?

Lenke til kommentar

Varslingen er ikke så stabil som på Tattoo og Hero.

 

Problemene er enten:

 

- at telefonen ikke varsler med lyd, selv om volumet er på

- at det ikke kommer opp bilde med kalenderavtale

- at det ikke vises ikon for varsling i rullegardinvinduet

- av og til er skjermen svart ved varsling, av og til går den på

 

Med stabil mener jeg at det er helt vilkårlig om varslingene virker som de skal, eller ikke.

 

Har hatt dette problemet hele tiden, også etter at jeg resatte hele telefonen. Dette er ikke holdbart, og jeg vurderer å levere den inn. Synd, for alt i alt liker jeg telefonen svært godt!

Lenke til kommentar

Begynner nesten å tvile på om Desire frister lengre etter alt man leser om her på forumet.

At batteriet går ned med 25% på 3-4 timer er jo helt utrolig dårlig. Min gamle Nokia N95 kan jo ha på GPS (med aktiv, opplyst skjerm) og spille musikk nonstop fra Oslo til Trondheim uten å være i nærheten av å trenge lading.

At man skal være nødt til å lese en bruksanvisning for å bruke en mobiltelefon virker også ganske håpløst. Nettverk/MMS-innstillinger skal være OK fra boksen eller i det minste fikses med en SMS fra leverandøren.

 

Noen som har prøvd å spille musikk på denne non-stop og målt batteritiden? Alt under 20-25 timer vil jo være dårlig sett i forhold til nesten alle andre "vanlige" telefoner.

 

 

Hold deg til en "vanlig" telefon du. :dontgetit:

Jeg nyter min Desire og synes ikke det er vanskelig å plugge den i lader litt oftere.

Helt enig... Skulle man være i nød om mer batteritid kan man jo f.eks investere i ekstra batteri, ladearmbånd, solcellpanel....

Lenke til kommentar

Varslingen er ikke så stabil som på Tattoo og Hero.

 

Problemene er enten:

 

- at telefonen ikke varsler med lyd, selv om volumet er på

- at det ikke kommer opp bilde med kalenderavtale

- at det ikke vises ikon for varsling i rullegardinvinduet

- av og til er skjermen svart ved varsling, av og til går den på

 

Med stabil mener jeg at det er helt vilkårlig om varslingene virker som de skal, eller ikke.

 

Har hatt dette problemet hele tiden, også etter at jeg resatte hele telefonen. Dette er ikke holdbart, og jeg vurderer å levere den inn. Synd, for alt i alt liker jeg telefonen svært godt!

Har bare hatt telefonen min i 3-4 dager, men har ikke merket noe til de tingene du refererer til, det er nok en feil med din telefon. Lever den inn du og få den fiksa. Det er en for unik telefon å gi slipp på.

Lenke til kommentar

Hei, har nå brukt telefonen i to dager, og har noen irritasjonsmomenter som jeg håper folk kan hjelpe meg med:

 

Oppstarten: Den bråkette oppstarten, og den trege hånskriften er ikke noe jeg ønsker. Er det noe sted jeg kan fjerne dette fra oppstarten på telefonen

 

Flashlight: Finnes det en app som skrur av og på led lyset. Prøvde meg på en widget, men den funka bare for droid

 

Lagring: Vi har 512MB flash minne, men bare rett over 100MB. hva skjer med resten av lagringsplassen?

 

Facebook/twitter: Jeg bruker verken facebook eller twitter. Noen måter å fjerne integreringen desire har til disse tjeneste. Bl.a på lista npr jeg skal dele noe og slikt

 

Kontakter: Dette er det største problemet jeg har hatt. Telefonen min har røra sammen telefonkontaktene min og google kontaktene mine. Når jeg skal finne folk jeg skal ringe og sende meldinger til får jeg opp alle mailkontaktene mine, googlewave bots og masse tull. Jeg prøvde å fjerne dem fra disse listene, og endte selvfølgelig med å fjerne alle mailkontaktene mine og google wave kontaktene mine. Hvordan holder jeg telefonlista og maillista mi seperat?

 

Dette med kontaktene kan du endre i gmail slik at de ikke dukker opp.

 

Når det gjelder led lampen så kommer dette garantert snart, ny telefon vet du.

 

Lagringen lurer jeg litt på selv, men det har vel noe med plass til rom osv å gjøre tipper jeg?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...