Glassflasken Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 hei. tenkte å kjøpe meg lett mc. Den må gå over 90, gå lett på bakjulet. tenkte på derbi eller noe sånn.. noen å anbefale?
Sk!ppy Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 aprilia rs drar ganske bra, KTM exc også de drar begge over 200 med små justeringer om den er pent kjørt, og varma opp.
Glassflasken Skrevet 13. april 2010 Forfatter Skrevet 13. april 2010 KTM 125 exc ,ja.. dyr sykkel, men den er vill=) takk for svar. Er det lett merkbart at den går i over 200 ( tenker på å bli tatt av purken)?
Sk!ppy Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 (endret) Nei, ikke med mindre de tester den, den bråker jo som fy uansett ( 15 eller 16 du da? som tenker på den? Selv skal jeg kjøpe RS håper jeg på, etter sommeren ) Endret 13. april 2010 av Sk!ppy
Sk!ppy Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Kommer helt ann på dine ferdigheter og fart vil jeg anta, men er nok litt vanskligere med en racing sykkel, enn en sm sykkel.
Dagsbergs Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Kan love deg at det er mer enn "små justeringer" som må til for å få en EXC og RS over 200 Ellers er begge blant det heftigste og dyreste du får av lett-mc. EXC går iallefall lett på hjulet, men RS kan jeg ikke uttale meg om
stresslessen Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 (endret) Du vil ikke få en 125cc over 200 km/t uten betydelige modifikasjoner. Så greit er det. Så tilbake til spørsmålet ditt, hvor jeg begynner med å fortelle litt generelt om forskjellige lettmc-typer. Supermotard, representert ved den eneste jeg har kjørt selv: Ktm 125 Exc. Det er en vill sykkel som greier 160 fint. Dette er og en morsom sykkel og den som har en sjangse til å bli kjørt på bakhjulet vis føreren er dyktig nok. Men det skal sies at det er mye vedlikehold med disse syklene. Grunnen er at det er en fullblods crosser, som da trenger like mye vedlikehold som en crosser. En 2-takt racingsykkel vil heller være å anbefale, da disse som oftest ikke er like "ville" og du vil få en hyggeligere mc-tid mtp vedlikehold og antall timer i garasjen. Eksempler på slike sykler kan være Honda NSR, Aprillia RS, Derbi GPR. Denne klassen er absolutt å anbefale fordi du får en fin balanse mellom vedlikehold og ytelser. Det er også denne klassen det er flest sykler i, selv om 4-taktere kommer for fullt nå. En 4-takter er nok det mest sikre kortet vis du absolutt ikke vil skru, ikke kjører du fra noen, men du skruer betydelig mindre enn de som kjører fra deg. Og med tanke på dine krav til en sykkel så kan jeg si at alle 125cc går over 90. Men det å dra på bakhjulet må du nok tenke litt ekstra på. Da må du ha en supermotard som er vill, og de har mye vedlikehold som sagt. Men ønsker deg lykke til med valget, husker selv min tid på finn.no på jakt etter den perfekte sykkel. Jeg fant min i en Derbi GPR 125 Nude, som er en 2-takts caferacer. Denne kjører fra de fleste jeg kjenner, dog ikke de villeste, og jeg tilbringer ikke alt for mange timer på å skru. Du vil nok oppleve en fin tid med mye morro Endret 15. april 2010 av stresslessen
Bearar Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 EXC 125 klarer 160 fint? HAHA! Når ikke en 525 greier 160 fint, klarer ikke en 125 det heller. Og uansett, med dreving til 160, vil aksel være elendig på den type sykkel, selv om luftmotstanden vil hindre det til å gå 'fint' uansett.
stresslessen Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Har du kjørt en EXC 125, jeg har det og hatt 160 (157 for å være pirkete) på maks. Dette er da speedometerfart, og da ikke helt stabilt, but you see the point. Angående 525 skal jeg ikke utale meg for det har jeg ikke grunnlag for, men når en 690 klarer over 200 burde en 525 klare 160 etter min mening. Sykkelen jeg kjørte (EXC 125) var ikke dreva for toppfart og kunne fint kjøre på bakhjulet, og hadde rå aks.
Glassflasken Skrevet 16. april 2010 Forfatter Skrevet 16. april 2010 En jeg jkenner har hatt sin EXC 125 i 175!!
Svampebob Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 (endret) HAHAHAHAHAHA når en mito greier rundt 140 orginalt? så jadaa en SM greier både 160 og 175 helt fint må ikke stole på speedo fart. Må nesten måle med laser, men exc'en tar jo det meste på aks da. Endret 16. april 2010 av Svampebob
stresslessen Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 HAHAHAHAHAHA når en mito greier rundt 140 orginalt? så jadaa en SM greier både 160 og 175 helt fint må ikke stole på speedo fart. Må nesten måle med laser, men exc'en tar jo det meste på aks da. Vet ikke om jeg tolker riktig nå, men jeg summerer med at du brukte ironi rundt toppfarta på en SM. Nå snakker vi faktisk ikke om orginal toppfart, da alle orginale nyere KTM'er har "maks konstruktiv hastighet 75km/t". Og nei, man skal ikke snakke om speedometerfart som om det er den ordentlig farten, men i 90% av alle tilfeller, utenom fabrikkdata, hvor toppfart blir omtalt er det toppfart lest av et speedometer.
.Butthead. Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 En jeg jkenner har hatt sin EXC 125 i 175!! En jeg kjenner har hatt en suzuki TSX i 300!!
Svampebob Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 HAHAHAHAHAHA når en mito greier rundt 140 orginalt? så jadaa en SM greier både 160 og 175 helt fint må ikke stole på speedo fart. Må nesten måle med laser, men exc'en tar jo det meste på aks da. Vet ikke om jeg tolker riktig nå, men jeg summerer med at du brukte ironi rundt toppfarta på en SM. Nå snakker vi faktisk ikke om orginal toppfart, da alle orginale nyere KTM'er har "maks konstruktiv hastighet 75km/t". Og nei, man skal ikke snakke om speedometerfart som om det er den ordentlig farten, men i 90% av alle tilfeller, utenom fabrikkdata, hvor toppfart blir omtalt er det toppfart lest av et speedometer. Ja, brukte ironi rundt toppfarten på SM, men en 125cc greier ikke 160 uplombert, må mye mer til for at den skal greie det. Og maks konstruktiv hastighet ligger ikke den på 110? Mener jeg leste det i vognkorte til en kompis, men det var vel 04 mod. Måler de ikke toppfarten av gps som er mye mer nøyaktig i stede for speedometer?
Glassflasken Skrevet 17. april 2010 Forfatter Skrevet 17. april 2010 er det lovlig å kjøre 40-45 hk som 16-åring?
stresslessen Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 (endret) Ja, brukte ironi rundt toppfarten på SM, men en 125cc greier ikke 160 uplombert, må mye mer til for at den skal greie det. Og maks konstruktiv hastighet ligger ikke den på 110? Mener jeg leste det i vognkorte til en kompis, men det var vel 04 mod. Måler de ikke toppfarten av gps som er mye mer nøyaktig i stede for speedometer? Den KTM'n jeg kjørte hadde et av de bedre effektannleggene på markedet mener jeg å huske og da dyset om for å få nok bensin. Om det var noe mer som var gjort, vet jeg ikke, men poenget mitt er at du kan få en KTM Exc 125 i 160 uten og trimme rævva av deg. Ang. maks konstruktiv hastighet kan det godt stemme med 110 km/t for 04 modell, men mener den ligger på 75 km/t for nyere modeller (rundt 07/08->). Vis du mener fabrikken med "de", så vil jeg tro at det stemmer at de bruker gps, er i hvertfall det som ville vært mest logisk. er det lovlig å kjøre 40-45 hk som 16-åring? Nei, den lovbestemte grensen for effekt for lett-mc er 11 kW (=15 hk) og all form for modifisering av motor kan sees på som ulovlig. Det gjelder alt fra dysebytte, modifisering av eksosanlegg og å endre utveksling (=bytte antall tenner på drev). Men fra den andre siden er det tilnærmet umulig og bli tatt for trimming på lett-mc, da vegvesenet ikke (eller hvertfall svært få steder) har noe form for utstyr som kan måle effekt på motorsykler. "Trallene" man hører om i mopedsammenheng måler kun fart og ikke effekt og dermed ubrukelige for lett-mc. Ikke er de dimensjonert for farta en lett-mc produserer heller. Endret 17. april 2010 av stresslessen
Svampebob Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 Ja, brukte ironi rundt toppfarten på SM, men en 125cc greier ikke 160 uplombert, må mye mer til for at den skal greie det. Og maks konstruktiv hastighet ligger ikke den på 110? Mener jeg leste det i vognkorte til en kompis, men det var vel 04 mod. Måler de ikke toppfarten av gps som er mye mer nøyaktig i stede for speedometer? Den KTM'n jeg kjørte hadde et av de bedre effektannleggene på markedet mener jeg å huske og da dyset om for å få nok bensin. Om det var noe mer som var gjort, vet jeg ikke, men poenget mitt er at du kan få en KTM Exc 125 i 160 uten og trimme rævva av deg. Den må ha vært drevet om til høy fart, og var det et rett strekk? og ikke en slakk nedoverbakke? Har gjort den feilen selv å fikk da min moped i 95kmt på speedofart, jeg merket det ikke at det var litt slakk nedoverbakke før jeg kjørte motsatt vei og den gikk som en bøtte med drit.
Senyor de la guerra Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 Er vel ingen 125 cc som går under 90
stresslessen Skrevet 18. april 2010 Skrevet 18. april 2010 Kommer ann på hvor stram waier sjåføren har da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå