Gå til innhold

- Raskere surfing med Iphone


Anbefalte innlegg

At man ikke kan zoome trinnløst er både bra og dårlig på en gang. Bra fordi man kan surfe med en hånd og zooming er veldig enkelt. Dessuten er teksten perfekt tilpasset. Men man kan ikke fininnstille når det er nødvendig.

 

Rubberband er vel patentert av Apple?

 

Den røde linjen kan fjernes ved å bruke fullskjermmodus.

 

At tilbake-knappen også zoomer ut er bra, synes jeg. Gjør det enkelt å zoome ut igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rubberband er patentert av Apple, ja. Det er en av funksjonene de saksøker HTC for. Men jeg kan ikke forstå annet enn at om Opera hadde utviklet Opera Mini for iPhone og ikke på en eller annen meta-plattform så ville de hatt tilgang til rubberband gjennom et eller annet API.

Lenke til kommentar

Rubberband er vel patentert av Apple?

ALT er patentert av Apple :dontgetit:

Alt er patentert av alle, men det er sjeldent man faktisk går til søksmål mot hverandre på grunn av disse patentene. Som oftest bryr man seg ikke eller gjør opp på bakrommet. Patentene fungerer mest som en trussel. Type "hvis dere gjør ditt og datt så saksøker vi dere for brudd på den og den patenten". Trusselen er nødvendigvis ikke økonomisk, men at slike patentsøksmål har en tendens til å trekke ut og at det er mulig at produktet det blir saksøkt på bakgrunn av blir midlertidig stoppet. Men siden alle har noe på alle så har vi en situasjon tilsvarende med "mutual assured destruction"-doktrinen, eller en terrorbalanse. Apple er et av få store selskaper som faktisk kan få seg til å saksøke konkurrenter for patentbrudd.

Lenke til kommentar
Tror nok det går fint ja, det brukes f.eks. rubberband i en annen 3. parts nettleser til iPhone som heter "Perfect Browser".

Dette er bare et "skin" til Safari, så den bruker bare det Safari allerede har.

 

Hvorfor skal Androin-brigaden absolutt forsvare 0pera, og dens grensesnitt?

Hvorfor skal hat-brigaden absolutt rakke ned på alt som ikke er Apple?

Lenke til kommentar

Apple har jo patent på held idiotiske ting :ermm:

 

Å åpne noen form for lås (eks tastelås) via touch-skjerm er ikke lov på produkter som ikke er laget av Apple. I følge Apple, selvfølgelig.

 

Jeg har sunket så lavt at jeg har betalt for å endelig få oppgradert iPoden min slik at jeg har app store. Blood sucking bastards.

Lenke til kommentar
Tror nok det går fint ja, det brukes f.eks. rubberband i en annen 3. parts nettleser til iPhone som heter "Perfect Browser".

Dette er bare et "skin" til Safari, så den bruker bare det Safari allerede har.

 

Perfect Browser gjør mer enn Safari.

Den har faner, komprimerer sider og man kan skru av at bilder lastes inn.

Den virker merkelig rask og slår Safari på wifi, den virker også raskere enn Opera på 3G.

Opera virker kort sagt gammeldags selv i forhold til denne.

 

At Perfect Browser bare er et "skin" over Safari er det ikke alle som er enige om.

http://www.appshouter.com/perfect-browser-3-iphone-app-review/

Lenke til kommentar
Dette er bare et "skin" til Safari, så den bruker bare det Safari allerede har.

Man finner rubberband-funksjonaliteten i drøssevis av andre 3. parts iPhone-applikasjoner også. Bare for å ta et totalt forskjellig eksempel kan jeg jo nevne at de også har det i "Sixpack Lite". Et annet eksempel er VGs TV-guide-app.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal Androin-brigaden absolutt forsvare 0pera, og dens grensesnitt?

Hvorfor skal hat-brigaden absolutt rakke ned på alt som ikke er Apple?

 

Dette har, tro det eller ei, ingenting med produsenten av programmet å gjøre, men det faktum at vi faktisk foretrekker Safari fremfor Opera Mini. Opera Mini er en flott nettleser, men for meg så har utseende, følelse og ikke minst opplevelse mye mer å si enn tekniske fordeler. Så enkelt er det. Jeg kan legge til at jeg foretrekker både Firefox og Chromium over Safari på macen.

 

Hvis du fortsatt tror de negative tilbakemeldingene skyldes at det ikke er Apple som står bak, så skal jeg la deg fortsette å ta feil.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal Androin-brigaden absolutt forsvare 0pera, og dens grensesnitt?

Hvorfor skal hat-brigaden absolutt rakke ned på alt som ikke er Apple?

 

Dette har, tro det eller ei, ingenting med produsenten av programmet å gjøre, men det faktum at vi faktisk foretrekker Safari fremfor Opera Mini. Opera Mini er en flott nettleser, men for meg så har utseende, følelse og ikke minst opplevelse mye mer å si enn tekniske fordeler. Så enkelt er det. Jeg kan legge til at jeg foretrekker både Firefox og Chromium over Safari på macen.

 

Hvis du fortsatt tror de negative tilbakemeldingene skyldes at det ikke er Apple som står bak, så skal jeg la deg fortsette å ta feil.

 

Tipper nok det heller var en kommentar tilbake på PL610s innlegg, som man kan bruke akkurat det samme argumentet imot, tro det eller ei, det finnes folk som liker opera, uten at det trenger å ha noe med android å gjøre...

 

AtW

Lenke til kommentar
Perfect Browser er ikke bare et skin, men den bruker Webkit for å rendere nettsider. Det er altså en egen nettleser på samme måte som Chrome er en egen nettleser (Google Chrome bruker også Webkit).

Det er ikke en egen nettleser fordi den bare bruker Safari-motoren. Chrome er en egen nettleser fordi den kommer med en egen motor som er en "fork" av WebKit, og ikke identisk lik WebKit som brukes i Safari.

 

Hvorfor skal Androin-brigaden absolutt forsvare 0pera, og dens grensesnitt?

Hvorfor skal hat-brigaden absolutt rakke ned på alt som ikke er Apple?

Dette har, tro det eller ei, ingenting med produsenten av programmet å gjøre, men det faktum at vi faktisk foretrekker Safari fremfor Opera Mini. Opera Mini er en flott nettleser, men for meg så har utseende, følelse og ikke minst opplevelse mye mer å si enn tekniske fordeler. Så enkelt er det. Jeg kan legge til at jeg foretrekker både Firefox og Chromium over Safari på macen.

 

Hvis du fortsatt tror de negative tilbakemeldingene skyldes at det ikke er Apple som står bak, så skal jeg la deg fortsette å ta feil.

Det jeg reagerte på er at du avfeier Android og det som "ligner på Android" som om det skulle være negativt. Personlig synes jeg Opera Mini ser mye, mye bedre ut enn Safari, så hvis det er Android-aktig så må jo Android nødvendigvis være penere enn iPhone.

 

Om man liker Opera kommer an på om man er vant til bedre eller ikke tipper nå jeg.

Vil man vil redusere surfekostnadene kan man bruke Opera eller Perfect Browser. Selv bruker jeg heller sistnevnte enn Opera.

Hvordan komprimerer Perfect Browser dataene da?

 

Det som er litt interessant er at både Opera Mini og PB har samme "score" på iTunes...

Lenke til kommentar

Vel, du lar ikke andre like Opera fordi de bruker Android, men du bruker Safari og derfor har du rett i at "vi tar feil om vi mener at Opera ikke har noe med Android å gjøre"? Du er gal.

Snakker du til meg eller PL610? Jeg har ikke nevnt Android i denne tråden.

 

 

Hvorfor skal Androin-brigaden absolutt forsvare 0pera, og dens grensesnitt?

Hvorfor skal hat-brigaden absolutt rakke ned på alt som ikke er Apple?

Dette har, tro det eller ei, ingenting med produsenten av programmet å gjøre, men det faktum at vi faktisk foretrekker Safari fremfor Opera Mini. Opera Mini er en flott nettleser, men for meg så har utseende, følelse og ikke minst opplevelse mye mer å si enn tekniske fordeler. Så enkelt er det. Jeg kan legge til at jeg foretrekker både Firefox og Chromium over Safari på macen.

 

Hvis du fortsatt tror de negative tilbakemeldingene skyldes at det ikke er Apple som står bak, så skal jeg la deg fortsette å ta feil.

Det jeg reagerte på er at du avfeier Android og det som "ligner på Android" som om det skulle være negativt. Personlig synes jeg Opera Mini ser mye, mye bedre ut enn Safari, så hvis det er Android-aktig så må jo Android nødvendigvis være penere enn iPhone.

Nå henger jeg ikke med. Legger du merke til hvem som skriver postene du siterer, eller går du kun etter de som har sitert noen av dine egne poster? Som jeg sier til ArilC har jeg ikke nevnt Android i denne tråden, så du forvirrer både meg og andre når du svarer på den måten du gjør.

 

Siden du har nevnt det; Android er fint, det, men jeg foretrekker (merk: foretrekker, ikke "hater alt annet") at programmene jeg kjører på iPhonen min faktisk ser ut som om de er laget for iPhone, ikke for Android.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...