Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Minecraft Beta 1.6.6

 

Unless there are any emergency things to fix, I won’t do any more updates before 1.7. Going to E3 on Saturday.

 

I will be bringing my laptop to do some development, but I won’t be able to do much testing.

 

ONWARDS TO THE ADVENTURE UPDATE! *holds up sword, poses dramatically*

 

1.6.6:

 

+ Added a new use for bonemeal

* Changed the material of glowstone from “glass” to “stone”. This means you need a pickaxe to get resources from it

* Made glowstone drop more loot

* Made the recipe sizes for creating cloth blocks and glowstone blocks smaller (2x2 instead of 3x3)

* Re-introduced unlimited FPS, renamed the option again

* Fixed beds not working very well at all in SMP

* Fixed destroying a boat spawning the player too low, causing them to sometimes fall through the ground

* Boats float up to the surface quicker

* Boats falling down into water lose their vertical momentum very fast

* Removed Herobrine

 

Hahahaha! Ingen kan si at han ikke har humor :D

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minecraft Beta 1.6.6

 

Unless there are any emergency things to fix, I won’t do any more updates before 1.7. Going to E3 on Saturday.

 

I will be bringing my laptop to do some development, but I won’t be able to do much testing.

 

 

hahahaha, som om han gjorde noe testing til vanlig! hilarious notch, hilarious

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Jeg har foreslått å bruke metropolis som RP-PvP-kart.

 

Da i et apokalypse-team, ser nemlig kjempekult ut når folk har lekt seg litt med WE og TnT der ^^

Lenke til kommentar

Har lagt merke til at red stone dust kan brukast til å tvinge hengande sand og grus til å falle. Er av og til at vilkårlig genererte kart har "bruer" av f.eks sand, noke som vil være umogleg for spelaren å bygge sjølv sidan sand normalt sett er påverka av tyngdekrafta.

Men dersom du plasserer red stone dust på sanden så ville denne "brua" kollapse. Litt skummelt når du sjølv står på sanden der du plasserer red stone.

Lenke til kommentar

Jeg har mine egne "10 bud" når jeg spiller Minecraft

 

1: Ikke grav rett ned.

 

2: Ikke grav rett opp.

 

3: Alltid ha wood med deg.

 

4: Våpen, fakler og mat skal alltid være i quick selection baren.

 

5: Trehus må ha steintak (pga lyn).

 

6: SHIFT er din venn.

 

7: Returner til base så fort du finner noe verdifullt.

 

8: Ha alltid våpen i hånd når man går ut av basen.

 

9: En bøtte med vann kan redde ditt liv.

 

10: Lava er både din venn og fiende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har mine egne "10 bud" når jeg spiller Minecraft

 

1: Ikke grav rett ned.

 

2: Ikke grav rett opp.

 

3: Alltid ha wood med deg.

 

4: Våpen, fakler og mat skal alltid være i quick selection baren.

 

5: Trehus må ha steintak (pga lyn).

 

6: SHIFT er din venn.

 

7: Returner til base så fort du finner noe verdifullt.

 

8: Ha alltid våpen i hånd når man går ut av basen.

 

9: En bøtte med vann kan redde ditt liv.

 

10: Lava er både din venn og fiende.

 

Kommentar til 7. bud: Om basen er langt unna, lag et lite tilholdssted som er lett å finne igjen, og legg verdifulle ting i kister.

Lenke til kommentar

Hvordan blir man selv server admin? Satt akkurat opp en server, men forstår ingen ting egentlig. Noen som har en link som kan hjelpe meg, eller kan hjelpe meg selv?

 

Du må legge navnet ditt inn i ops filen i server-mappa.

 

Som op?

 

For jeg blir op bare ved å skrive /op Borkiz i GUI-vinduet. Men admin. Hvordan skal jeg i såfall skrive det? :)

Lenke til kommentar

Som op?

For jeg blir op bare ved å skrive /op Borkiz i GUI-vinduet. Men admin. Hvordan skal jeg i såfall skrive det? :)

 

Såvidt meg bekjent er op det nermeste admin du kommer.

På en ren Minecraftserver er OP synonymt med Admin, om du kjører en mod som f. eks Bukkit og en plugin som groupmanager bestemmer du selv adminnavnet når du setter opp GroupManager. Kommandoen er da /manuadd Username Usergroup i serverkonsollet. Mulig du må /manselectworld worldname først.

Lenke til kommentar

På en ren Minecraftserver er OP synonymt med Admin, om du kjører en mod som f. eks Bukkit og en plugin som groupmanager bestemmer du selv adminnavnet når du setter opp GroupManager. Kommandoen er da /manuadd Username Usergroup i serverkonsollet. Mulig du må /manselectworld worldname først.

 

Han har ikke nevnt bukkit eller noen pluginer, derfor går jeg ut ifra at han kjører en ren server uten mods.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hey ^^ Satte sammen noen småklipp som jeg tok av serveren vår, ville bare vise dere og se hva folk syntes :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=oxAJG4ZSMsA

 

Såeh, hvis du så den, hva syntes du?

 

EDIT: Btw, siden jeg filmer full-screen og ikke bare selve game, kom noen uønskelige ting også med, men det skal ikke være noe i veien akkurat .. ^^ Og når jeg tenker meg om kan jeg jo si at noen av dere her på forumet kan ha bygd eller vært med på å bygge noe av det som er i filmen :)

Endret av PrideCake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På en ren Minecraftserver er OP synonymt med Admin, om du kjører en mod som f. eks Bukkit og en plugin som groupmanager bestemmer du selv adminnavnet når du setter opp GroupManager. Kommandoen er da /manuadd Username Usergroup i serverkonsollet. Mulig du må /manselectworld worldname først.

 

Han har ikke nevnt bukkit eller noen pluginer, derfor går jeg ut ifra at han kjører en ren server uten mods.

Antar det jeg og, men i og med at han snakka om Admin tenkte jeg at han har sett på andre servere der det står [Admin] i nicket til adminene og at han derfor ikke viste at man trengte mods for å få til dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...