Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

79 skal vel være oppnåelig. Hvor kom du over det tallet? Jeg kan ikke huske å ha sett det noe sted.

 

http://www.avinor.no/avinor/karriere/10_Flygelederutdanning

 

Gode engelskkunnskaper. For å kunne studere ved UNDAF, må du ha bestått TOEFL (Test of English as a Foreign Language) og oppnådd minst 550 poeng (papirbasert)/79 poeng (internett). Dersom du består faser 1-3, vil Avinor organisere TOEFL-test for de aktuelle søkerne. Mer info kommer.

NB! Du behøver ikke å ha tatt TOEFL-test for å søke på flygelederutdanningen.

Lenke til kommentar

I fjor måtte vi ta den papirbaserte testen, og gratulerer til alle som kom inn, snakkes til høsten:)

 

Vet du om det var noen som ikke greide TOEFL-testen i fjor?

 

Har ikke fått med meg at noen strøyk. Enig med Ustedalen, tviler sterkt på at noen som har kommet gjennom resten av opptaket stryker på TOEFL.

Lenke til kommentar

I fjor måtte vi ta den papirbaserte testen, og gratulerer til alle som kom inn, snakkes til høsten:)

 

Vet du om det var noen som ikke greide TOEFL-testen i fjor?

 

Ingen strøk på TOEFL testen i fjor. Det er ikke noe å bekymre seg for, som Ustedalen sier så må man være ganske så dårlig i engelsk for å ikke bestå.

Lenke til kommentar

Hvis noen lurer så fikk jeg svar fra Avinor nå at:

"Hei vi har en opsjon på utdanning ved UND i to år etter 2012/2013. Om den blir benyttet, blir avgjort i løpet av høsten - i god tid før neste rekrutteringsrunde."

 

Jeg skal søke om det blir en ny runde til våren.

Lykke til alle de som kom med nå:-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-276621

Godt å høre at det er flere som ikke har fått brevet!

 

Ironisk nok så er det fare for flygelederstreik fra 2. juli når mange av oss skal på medisinsk- og TOEFL-test :p

Lenke til kommentar

Grattis til alle som fikk tilbud om plass! Bare å glede seg :)

 

Oppdatering fra Grand Forks: vi er ferdig med alle eksamener og venter egentlig bare på graduation den 27. og hjemreise til Norge 5. juli. Fire av oss skal tilbake hit i august for et ekstra approach-kurs (gjelder for oss som skal til Bodø kontrollsentral).

 

Flere her på forumet kan svare på spørsmål om opplegget her borte og livet i Grand Forks generelt. Ellers står det mye nyttig bakover i tråden her. Det finner også en facebook-gruppe for kjøp/salg av div ting for dere som kommer nå til høsten (http://www.facebook....19033478183284/)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...