Gå til innhold

Arildfest 2010 - k.n.b - humørløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter litt med å vri hjernen omkring det der, ja - det umiddelbare inntrykket av refleksjoner fra urolig flytende vann må overvinnes først. Antar det er en plan flate av et materiale med "marmorert" lyse og mørke partier - keramikk, stein, polymer? hmm.gif

 

Uansett et behagelig bilde smile.gif

Lenke til kommentar

Sliter litt med å vri hjernen omkring det der, ja - det umiddelbare inntrykket av refleksjoner fra urolig flytende vann må overvinnes først. Antar det er en plan flate av et materiale med "marmorert" lyse og mørke partier - keramikk, stein, polymer?

Takker. Skylder å presisere at kommentaren om speiling gjaldt "Regnvær". Ikke det at dagens er noen speiling heller.
Lenke til kommentar

Regnvær må være ny pers i antall plan i et bilde. Vann med ringer og bobler, gulv med en kornete struktur, tak med lys og linjer og til slutt en grå og trist himmels som gir en fin bakgrunn til det hele. Du har øynene med deg.

 

Hvis ikke Panta Rei er bølgende væske, så må jeg gå å få undersøkt den delen av hjernen som tolker synsinntrykk. Nok en gang et grafisk og behagelig motiv med flotte kontraster.

Lenke til kommentar

Vel - om det ikke er speilinger, så kan vi i alle fall reflektere over bildene. Behagelige figurer og småteksturer og -detaljer i begge to - liker småmønsteret (møkk? "gullmønster"?) man ser opp igjennom glasstaket(?) i regnværet, og når men kikker nærmere etter på gårsdagens ser man at det ikke er bølgende hav, men derimot smårifter og -merker i hva-det-nå-er. Plast, tro? -Som har slått seg?

Lenke til kommentar

Hvis ikke Panta Rei er bølgende væske, så må jeg gå å få undersøkt den delen av hjernen som tolker synsinntrykk. Nok en gang et grafisk og behagelig motiv med flotte kontraster.

 

Jeg er sikker på at det er en daimsjokolade. Kanskje jeg bør sjekke hode!Uansett hva det er så er jeg enig i at det er et behagelig motiv med flotte kontraster

:innocent:

Lenke til kommentar

Jeg kan jo lette litt på sløret når det gjelder de to siste bildene. "Regnvær" er tatt på skrå oppover gjennom et lite, flatt glasstak. Der samlet det seg såpass med vann i regnværet at dråpene dannet ringer etter hvert som de falt. Trondster har rett i at det rett og slett er støv og møkk på det glasstaket som danner mønsteret. Bakgrunnen er ikke himmelen, men en bygning med store glassflater og skråbjelker (avbildet i oktoberfesten også). Himmelen er nok imidlertid speilet i vinduene på det bygget, så da var det kanskje ikke 100% sant at det ikke var noen speilinger her.

 

Når det gjelder "Panta Rei", så kan jeg berolige arnold_layne med at han slipper hjerneundersøkelse. Det er rett og slett en bit av verdenshavet, nærmere bestemt sjøkanten i Oslofjorden. Det var svært tåkete, men i et øyeblikk brøt sola nesten gjennom, og lagde sølvskimrende lys på bølgetoppene. Grunnen til at det ser litt plastikkaktig ut, er at det flyter noe smårusk på overflatehinna.

 

Takker så mye for morsomme tolkninger og kommentarer.

Lenke til kommentar

Takker for en tråd full av flotte og underfundige bilder (dessverre - for din del - aldeles ikke humørløse)wink.gif. Synes du har vært med å heve kvaliteten på denne festen ikke bare med bildene dine, men også med oppmuntrende og konstruktive kommentarer i masse tråder - takk for festensmile.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...