Gå til innhold

Arildfest 2010 - k.n.b - humørløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

19. April

Askesky

 

post-166172-1271693477,8259_thumb.jpg

24mm f/2.8@22, 1/1000s

 

Det var i alle fall et skittengrått slør foran sola i dag, som ikke kunne sees ellers på himmelen. De to dottene oppe til venstre er normale skyer.

 

 

Takk for oppmuntrende kommentarer vedrørende 17. april-bildet.

Når det gjelder pidestallen, så skal jeg ikke akkurat påstå det er vakkert. Men kanskje det kan bringe litt humørløshet til folket. Jeg har som arnold_layne er inne på tonet ned omgivelsene med gaussian blur (men ikke brukt slik som i fjorårets aprilfest). Det kan nok diskuteres hvor heldig det var, men jeg ville jo fremheve den nydelig bilen som troner på toppen. Hvis a_aa's påstand stemmer, kan man lure på hva Jupiter-konstruktørene tenkte på...

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

RandiA: Takker. Utgangspunktet er jo at man ser et eller annet, men derfra er det ofte eksperimentering som fører frem. Her forsøkte jeg tre forskjellige objektiver (og brennvidder) med forskjellge lukkertider (alle på minste blender). På de to andre objektivene ble det hele litt skuffende, med en utflytende hvit flekk som unnskyldning for sola. Men med 24-millimeteren (Nikkor 24mm f/2.8 AIS) syntes jeg det klaffet bra, det er jo den som bidrar med de store reflekssirklene og diffraksjonsstjernen. Så jeg gir en stor dose credit til objektivet her.

 

Anew: Hmm, ja det var jo synd. Men takk for kommentar allikevel. :)

 

arnold_layne: Takk for det. Jeg synes det ofte er enkle motiver som fungerer, men gjerne med litt krydder fra objektivet som her.

 

iKenneth: Takk. Aner ikke hvem Arild er jeg. Skylden for denne Arildifiseringen er tredelt. Noe av skylden må tastaturet ta, siden 'P'-en ikke fungerer helt bra. En annen del av skylden må jeg selv ta, fordi jeg ikke oppdaget effekten av denne tastaturmessige svakheten. Sist, men ikke minst må Trondster (sjekk bakover i tråden) ta sin del av skylden. Han ligger dårlig an ved en eventuell rettssak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...