Gå til innhold

Arildfest 2010 - k.n.b - humørløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

So - you tåk the tåk - but do you wok the wok?

Har akkurat tatt meg en Waaktaar i alle fall.

 

Randi/Tom: Regnet egentlig med litt dissens her. Selv liker jeg det neddempede (tatt til ytterligheter) i #1, men det kan jo fort nærme seg mangel på motiv. Takk for kommentarer.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

8. april var meget fint. Ser nesten ut som du har solen i bakgrunnen.

9. april: Stilig og annerledes bilde av operaen. Me like. (Det gjelder også spoiler-bildet)

10. april: Likte jeg også, men jeg ble veldig nysgjerrig på hva det er. Kan det være skyggen av en lampe av et eller annet slag?

Lenke til kommentar

8. april var meget fint. Ser nesten ut som du har solen i bakgrunnen.

9. april: Stilig og annerledes bilde av operaen. Me like. (Det gjelder også spoiler-bildet)

10. april: Likte jeg også, men jeg ble veldig nysgjerrig på hva det er. Kan det være skyggen av en lampe av et eller annet slag?

iamluka:

- 8. april: Ja, det gjør nesten det, kanskje en stor Afrikasol ved solnedgang...?

- 9. april: Som så ofte er det litt tilfeldigheter som rår. Sorterte først hovedbildet under "mislykket" (det var tatt mens jeg prøvde meg frem med eksponeringen). Men så ombestemte jeg meg etter hvert.

- 10. april: Busted! Jeg lå langflat på gulvet og fotografert skyggen av en lampe (kastet fra lyset av en annen lampe) i taket.

 

Takk for oppbyggelige kommentarer.

Lenke til kommentar

Hmm, vanskelig tåkevalg. Jeg tror velger operaen fra #1, men med en himmel som er litt nærmere #2 (altså en anelse mindre tomhet og med en litt større sol). You fix?

 

Gårsdagens var en behagende lek med lys og skygge. Liker at lys-"kjeglen" ikke er helt symmetrisk plassert i forhold til lampen. Det gir en fin dynamikk i bildet.

Lenke til kommentar

11. April

Uten tittel

 

post-166172-1271036890,4467_thumb.jpg

50mm f/1.2@2, 1/2000s

 

 

kaian: Takker for det, men jeg visste ikke at estetisk nytelse var deprimerende så da lærte jeg noe nytt. :) "Afrikasolen" er en av de jeg selv er godt fornøyd med også.

 

arnold_layne: Jeg innrømmer at solen i #1 ikke er helt optimal, men å begynne og blande disse to bildene tror jeg faktisk ikke jeg begir meg inn på. Så stø føler jeg meg ikke på etterbehandling akkurat. Takk for konstruktive tilbakemeldinger.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Aha - han har funnet seg en munk å snakke med?

Eller kanskje en katolsk prest? I så fall forsvinner nok humøret ganske raskt.

 

Overraskende mørke hjørner forresten. Er det naturlig eller et triks? Det kan da ikke være 50/1.2 som vignetterer så mye på f/2? Uansett så passet det bra til motivet. Flott lys og som vanlig en upåklagelig komposisjon.

Lenke til kommentar

Det ser jo ut som han har funnet freden og smiler. Han var helt sikkert humørløs før han ble munk. Eventuelt kan han være en katolsk munk som har funnet ut hva de driver på med bak lukkete dører og prøver å takle det med bønn og et smil mens han innerst inne er ganske så humørløs.

 

Pent bilde var det uansett!

Lenke til kommentar

Takker for munkekommentarer. Dette er fra fototreffet på søndag, ytterst på Aker Brygge.

 

Har sett vignettering med 50mm f/1.2 mot himmel slik som dette. Men her kan det godt hende det for anledningen påmonterte polafilteret bidro.

 

Det blir for øvrig ikke noe bilde for mandag, det gjenstår å se om det blir noe i dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...