Gå til innhold

Passer Berbatov inn i United?


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan godta at Berbatov ikke passer inn i spillestilen vår. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det er helt umulig for oss å bli verdens beste lag (og det bør ambisjonen vår være) med han i førsteelleveren. Han er - og jeg kan bare snakke for meg selv - den deiligste spilleren å se spille. Men han har klare mangler. Først og fremst er det mangelen på bevegelighet, jobben som førsteforsvarer og fart som trekker han ned. Han er den type spiller du må bygge laget ditt rundt for at det skal fungere optimalt. Det er han for gammel til, og da er det eneste rette å prioritere de yngre. Det eneste jeg stusser over er at han ikke har vært involvert mer fra benken.

 

Hernandez får ufortjent mye tyn, og der må jeg være med å ta selvkritikk. Han har et begrenset repertoar, men han han komplementerer Rooney svært godt. Han strekker motstanderens forsvar. Han er ekstremt dyktig til å bevege seg i boksen. Hurtig, gjør ting enkelt og er klubbens beste avslutter. Det irriterer meg tidvis at han presser tålmodighetsgrensen min for hvor mange ganger man kan løpe i offside, men det er også slik han får store sjanser. Estetisk er Berbatov å foretrekke, men jeg mener Chicharito er nyttigere. Han kan bare fylle en rolle, men til gjengjeld fyller han den svært godt. Han er en listig spiller. Det blir feil å si at han har dårlige basisferdigheter, selv om han på ingen måte kan sammenlignes med ballvirtuosene våre. Han har ingen dårlig førsteberøring. Det er enkelte her inne som skal ha basisferdighetene hans til å være så dårlige, at man må undres over hvordan han i det hele tatt får ballen i mål. I en alder av 23 år har han fortsatt muligheter til å utvikle flere deler av spillet sitt. Heller en 23 år gammel Hernandez på banen enn en 31 år gammel Berbatov. Det handler om å tenke langsiktig. Berbatov er ikke med i fremtidsutsiktene våre.

 

Til slutt vil jeg gjerne gi ros til en av ligaens beste kantspillere, Herr Valencia. For en spiller han er.

 

Fantastisk bra sagt og helt enig!

Lenke til kommentar

Faen så mye ufortjent tyn lille Chicharito får. En strålende førstesesong for klubben vår og en OK andre sesong. Han har også vært litt skadet i år!

 

Jørgen, fantastisk innlegg!

 

Niko, jo, han har forsert spillere. Han er begrenset ja, men flott spiller.

Lenke til kommentar

Scorer to mål og går ikke i offside to tusen ganger mot ligaens dårligste forsvar så er plutselig vinden snudd?

 

Å si at hans basisferdigheter er dårlige er helt rettferdig, han er rett og slett den dårligste ballbehandleren vi har offensivt i United. Jeg ser heller ikke hvordan han komplementerer Rooney noe mer enn det Welbeck f.eks gjør. Og Welbeck er en mye mer komplett spiller, bare synd han mangler dødeligheten til Hernandez. At det er en ok andresesong? Vel sett opp mot den første så har denne vært ræva, han har rett og slett stinket i majoriteten av sine kamper. Welbeck burde være den som satses på hos oss, om ikke vi skal handle nå som Berba drar.

 

At han har fått ufortjent mye tyn kan jeg likevel være enig i, skader og skader generelt i United har nok gjort sitt for å gjøre premissene litt verre for hernandez. Jeg vil likevel si mitt, han er ikke spilleren jeg vil se fast på topp sammen med Rooney. Eller, jeg vil ikke se den spillertypen fast på topp i United er vel mer passende å si. Det er ingen topplag som kan rettferdigjøre å spille med en spiller som er så lite med i det oppbyggende spillet, og det kan heller ikke United imo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett utenfra, er jeg enig med Hyrlen. Jeg tror dere kunne fått mye mer utav å videreutviklet Macheda både i fjor og enda videre i år, fremfor å kjøpe Hernandez i det hele tatt.

 

Dessverre er det slik at mange storklubber kjøper opp haugevis med talenter, for så å stanse utviklingen deres helt ved enten å låne dem ut til drittklubber, eventuelt ikke låne dem ut og ikke spille dem i det hele tatt. (Hjertesukk i forbifarten)

 

Jeg er på langt nær like imponert/misfornøyd over Hernandez i år som jeg var i fjor. Imho ville Rooney/Welbeck/Berba (Macheda) gjort jobben bedre enn de dere har brukt i år.

Lenke til kommentar

Macheda var helt ute de kampene jeg fikk sett av ham før han dro til QPR. Synes ikke Chicha er så håpløs som mange vil ha det til. Han har plutselig begynt å ta skuddfinter, og hele Europa vil nok gå på dette i lang tid fremover...

 

Merkelig at han ikke evner å holde seg ute av offside. I kampen mot Wolves var det et par hårfine, men tidligere har han gjerne vært 5-6 meter i offside flere ganger i løpet av en kamp.

Foretrekker uansett Welbeck og Rooney med Chicha som reserve.

Lenke til kommentar

Om man tar kvalitet, isolert sett, i betraktning:

 

1. Berbatov

2. Welbeck

3. Chicharito

 

Angående hvem som er mest nyttig for laget, er det nok et mer komplekst spørsmål enn som så. I kamper der vi behøver kreative løsninger og evnen til å utrette mye på små flater for å score, foretrekker jeg Berba-Rooney. Berbatov er eksepsjonell med ball, og er faktisk i stand til å strekke motstandernes forsvar med ball på samme måte som Chicharito er uten ball. Welbeck ligger et sted midt mellom de to, og jeg liker Welbeck i kamper der vi benytter oss av et hurtig kontringsspill. Chicharito er en fin spiss å ha i kamper der vi angriper svært mye langs kantene, med Young/Nani/Valencia. Han er ekstremt flink til å møte foran midtstopperne og ekspedere ballen i nettet.

 

Chicharito er fortstatt mitt fjerdevalg på spissplassen, bak Rooney, Berba og Welbeck. Visst kan han være god, og visst kan han score mål, og sånn sett er han en strålende supersub. Men i kamper der meksikaneren starter, er det ofte veldig kjedelig å se United, rett og slett fordi dynamikken i angrepsspillet vårt blir hakkete og upresis hver gang han involveres i situasjoner utenfor motstanderens boks.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Scorer to mål og går ikke i offside to tusen ganger mot ligaens dårligste forsvar så er plutselig vinden snudd?

Rettet mot meg? Jeg kan ikke huske å ha vært anti-Hernandez, selv om jeg har vært kritisk til den lille erten. Innlegget er skrevet etter å ha reflektert over hvor jeg ønsker å se oss et par år frem i tid.

 

Å si at hans basisferdigheter er dårlige er helt rettferdig, han er rett og slett den dårligste ballbehandleren vi har offensivt i United. Jeg ser heller ikke hvordan han komplementerer Rooney noe mer enn det Welbeck f.eks gjør.

 

Jeg vil fortsatt ikke gå med på at basisferdighetene hans er dårlige. Første berøringen hans er god. Han er flinkere til å legge til rette for avslutningen på med den første berøringen enn Welbeck/Berbatov. Merk det uthevede. Jeg skal ikke ha det på meg at jeg påstod at Hernandez har bedre mottak enn hverken Berbatov eller Welbeck. Pasningene hans er enkle. Pasningsfoten hans er ikke utpreget, og her er han nok svakere enn sine spisskollegaer. Jeg er imidlertid av den oppfatning av at dette ikke innebærer at pasningsfoten hans er dårlig. Jeg har aldri vært uenig i at Hernandez har dårligere basisferdigheter enn Welbeck, Berbatov eller Rooney, men at han har dårlige basisferdigheter. De to sistnevnte har eksepsjonelle basisferdigheter. Det er få som kan ta ned baller som Berbatov. Mitt standpunkt er at Chicharito er den beste avslutteren i klubben. Volley, halv-volley, på hodet, vrist og innside fremstår han som den farligste. Han mangler noe av den samme kraften som Rooney, og er langt ifra like farlig utenfor boksen, men ferdighetsmessig står han ikke tilbake for noen (i klubben) på det punktet.

 

Jeg mener han komplementerer Rooney strålende. Han søker sjeldent samme rom som Rooney. Der ligger også et ankepunkt mot Berbatov. Han befinner seg ofte i samme rom som Rooney/midtbanespillerne og vi mister anledningen til å kontre. Det er en styrke at Hernandez ikke ønsker ball på fot. Han er ingen god spiller feilvendt, og det kan han selvfølgelig kritiseres for. Det er en del av spillet han må jobbe med. Men han tvinger også forsvaret til å ligge dypere, fordi han er hurtig og hele tiden går på løp. Her er jeg uenig med Magnusjs som mener Berbatov kan gjøre det samme med ball. Hernandez åpner rom for både Rooney og midtbanespillerne våre. Det hjelper også at det er mulig å presse høyere og raskere ved balltap med Rooney/Hernandez enn en Rooney/Berbatov-konstellasjon. I gjenvinningsfasen er vi for dårlige.

 

Og Welbeck er en mye mer komplett spiller, bare synd han mangler dødeligheten til Hernandez. At det er en ok andresesong? Vel sett opp mot den første så har denne vært ræva, han har rett og slett stinket i majoriteten av sine kamper. Welbeck burde være den som satses på hos oss, om ikke vi skal handle nå som Berba drar.

 

At han har fått ufortjent mye tyn kan jeg likevel være enig i, skader og skader generelt i United har nok gjort sitt for å gjøre premissene litt verre for hernandez. Jeg vil likevel si mitt, han er ikke spilleren jeg vil se fast på topp sammen med Rooney. Eller, jeg vil ikke se den spillertypen fast på topp i United er vel mer passende å si. Det er ingen topplag som kan rettferdigjøre å spille med en spiller som er så lite med i det oppbyggende spillet, og det kan heller ikke United imo.

 

Enig i at Welbeck er en mer komplett spiller. Etter Giggs er han min desiderte favoritt i klubben. Jeg er også enig i at Welbeck bør prioriteres. Gjør han forresten ikke det? Han har flere kamper og minutter(?) enn Hernandez denne sesongen. Stort sett har han vel fått spille all den tid han har holdt seg skadefri. Jeg utelukker ikke at vi bør handle en ny spiss til sommeren. Hvis den rette angrepsspilleren blir tilgjengelig bør vi kaste oss inn i kampen. Jeg er ikke desto mindre uenig med deg i at det ikke kan rettferdiggjøres å spille med Hernandez på topp. Det krever dog at vi får orden på resten av laget.

 

Morsomt at vi får dratt i gang en god diskusjon forresten. Jeg har savnet innleggene som strekker seg lenger enn to linjer.

 

@Leo_Khenir: Har ingen tro på at Macheda kan ta de nødvendige stegene. Ingen tilhenger av spilleren. Jeg tror ikke han er god nok til å spille i noen av de større klubbene, og det tror jeg heller ikke han blir. Han har tatt skuffende små steg.

 

@niko: Jeg kan komme på én gang der han har passert motspiller med ball i beina. Jeg tror at det er uunngåelig at han blir bedre én mot én. Han har et tempo i kroppen som i utgangspunktet gjør at han burde vært bedre i de situasjonene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg angriper vel ingen. Bare poengterer at ting snur litt vel raskt.

 

Vi er vel strengt tatt enig i absolutt alt foruten betydningen til Chica i laget. Angående Berbatov er vi også enig, kom for sent og samtidig med en Rooney som rett og slett ikke kan settes ut av laget. Helt rett prioritering av både klubben og Berba når man nå skiller lag.

 

Ja jeg har ikke sagt noe annet når det gjelder Welbeck kontra Hernandez sin spilletid, men i de siste kampene har jo Welbeck måtte spille andrefiolin i front. Det er også Hernandez som blir fremhevet som førstevalg av eksperter o.l. Og jeg føler at han er for dårlig i spillets oppbyggende fase, samt at vi har problemer med å etablere press med en så ensporet spillertype på topp, spesielt mot bedre lag. Vi så dette godt i kampene mot City og Chelsea ifjor der vi ble pumpende opp mot Chica i bakrom. At han sklir inn med Rooney er jeg fortsatt uenig i. Rooney må ofte dypt for å hente ballen, da har vi kun Hernandez fremme. Og han er ikke akkurat et oppspillspunkt av rang, ei heller en mann som kan motta ballen med mann i ryggen. Når det kommer til avleveringer er det også ganske så elendig, det er litt tunnelsyn og for mange berøringer om han i det hele tatt får kontroll på kula utenfor 16. Det ser ikke heller ut våre spillere prøver å nå han lenger med baller tidlig i en kontring heller, ser ut som Valencia har blitt fritatt noen av sine defensive oppgaver og isteden sendes raskere fremover på banen når Chica er tilstede. Noe som jo er en flott vurdering av SAF. Og som tar vekk noe av problemstillingen jeg har imot Chica solotop.

 

Jeg vil ha en ung Saha inn, en kraftig og rask spiss som kan spille mer med Rooney enn bli spilt opp av Rooney. Samtidig som han kan være en trussel i bakrommet. Welbeck fyller denne rollen perfekt, bare han kan få stokket bena sine litt bedre foran mål. Chica føler jeg må matche kampbildet for at hans spillestil ikke skal gjøre laget som sådan skadelidende. Men når han gjør det, så er det ingen bedre enn han i rollen som eksekutør.

 

Herregud det suger å skrive et lengre innlegg slik forumet er lagt opp nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hernandez skal ikke ta hele skylden for at han ligger i offside ofte. Han er den desidert mest aggressive spilleren vi har når det kommer til å angripe bakrom, og han er jævla god til det også. Bevegelsene er gode i forhold til å komme seg unna forsvareren. Litt av problemet er at servitørene bak han ikke evner å slå pasningen tidsnok. Hadde Hernandez spilt for Barca og hatt Xavi og Iniesta til å fore han med baller hadde han hatt en "field day".

 

Det er selvfølgelig litt kjipt at Hernandez stort sett er begrenset til å utfordre bakrom, da det hadde vært å foretrekke at han bidrar med litt mer. Uansett gjør de konstante løpene at forsvaret alltid på være litt på hælene, i tilfelle han faktisk kommer seg fri, og sånt gjørn at det blir plass til andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han har ikke vært å se etter at det ble sagt han forsvinner til sommeren, nei, men han er jo en fordømt dyktig fotballspiller og en joker som innbytter, om han er i form, bare det jeg ville frem til. Synes det er trist å se en slik spiller på benken hver eneste kamp, eller at han ikke en gang er med i troppen. Burde jo brukes, selv om han skal dra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...