Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april 2010


Anbefalte innlegg

Takk, flu, var koselig å høre! :)

 

Og takk til dere andre også.. ja, sikkert greit å ha orden på reglene før man begynner å leke med dem, men hvor finner jeg disse "reglene"? :ermm: Er det noen steder på nettet, gjerne norske, som man kan lese litt i? Gjerne ikke 800 sider, liksom, jeg har nok av studiebøker som tar tiden min.. :) hehe..

 

Takk, igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, flu, var koselig å høre! :)

 

Og takk til dere andre også.. ja, sikkert greit å ha orden på reglene før man begynner å leke med dem, men hvor finner jeg disse "reglene"? :ermm: Er det noen steder på nettet, gjerne norske, som man kan lese litt i? Gjerne ikke 800 sider, liksom, jeg har nok av studiebøker som tar tiden min.. :) hehe..

 

Takk, igjen!

 

Det gylne snitt er en grei regel som man burde forstå,før man bryter den regelen :)

 

Hvis du ser på ditt første bilde har du fokus på snøen og skogen er uklar,ved og bruke større blender vil alt bli skarpere men sannsynligvis må et stativ til for å få lange nok lukkertider,hvis du skal ha dof "dybdeskarphet" i bildene burde det som er blikkfanget i bildet være fokusert og ikke vilkårlig i bildet,sånn som i bilde 3 og 4.

 

Guide: Blender, lukker(tid), ISO og litt til er lett forstålig og gir mye fin informasjon,du kan også lese litt i lommeguiden,står mye fine tips igjennom hele tråden.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

(De oransje er fra Lightroom som ikke klarer ekstreme WB'n, blå fra DPP som klarer det fint)

Fine IR-bilder! Likte spesielt det siste. Det ser ut som Lightroom bare har invertert fargene av en eller annen grunn. Prøv å inverter tilbake, hvis du vil ha de blå-basert.

Lenke til kommentar

(De oransje er fra Lightroom som ikke klarer ekstreme WB'n, blå fra DPP som klarer det fint)

Fine IR-bilder! Likte spesielt det siste. Det ser ut som Lightroom bare har invertert fargene av en eller annen grunn. Prøv å inverter tilbake, hvis du vil ha de blå-basert.

 

Takk, er ikke invertert dessverre, bare lightroom som ikke syns den ekstreme WBen som trengs er noe moro, får håpe de fikser på det til Lightroom 3.0 (noen som har testa betaen med det kanskje?), ellers blir det bare å åpne raw i DPP og konvertere til tiff for lightroom når jeg driver med IR-bilder.

Lenke til kommentar

Litt bilder fra turen i dag. Første gang jeg paster bildene fra flickr, som jeg også kommer gjøre heretter, så blir sida mi backup etc. Bildene kan som vanlig klikkes på for større versjoner. (Og mere info, som hvor jeg har tatt bildene er tilgjengelig på flickr)

 

100mm, f/4, 1/800s, ISO100

4518605644_e48f437e0f.jpg

 

100mm, f/2.8, 1.3s, ISO400

4518604854_5a57b5352b.jpg

 

100mm, f/4.5, 3.2s, ISO400

4518604604_e412c4c7f9.jpg

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...