Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april 2010


Anbefalte innlegg

De der likte jeg cruel. Fikk instant nostalgia i det jeg så dem.

 

Her er et bilde fra Inferno som jeg egentlig hadde forkastet. Det var til de grader overeksponert, men jeg så på det en gang til, og tenkte jeg måtte prøve noe. Tweaka rundt med eksponeringen og fikk et ganske ok resultat føler jeg. De overeksponerte skuldre og panne, synes jeg egentlig gir bildet litt ekstra. Var uansett ikke noe å hente der.

post-43539-1271254914,1264_thumb.jpg

Jørgen Munkeby opptrer med Ihsahn på Inferno.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen bilder fra en liten gåtur på søndag.

 

Fattern i sitt rette element, med fotostativ. Dog ny trend at apparatet på toppen tar video, i stedet for stillbilder.

post-21284-1271262874,1988_thumb.jpg

iso 100, 135mm, f5.6 1/400s

 

Ser jo det er så populært å ta bilder av ender, så måtte prøve da jeg gikk forbi et par stykker. Jeg har jo ikke hatt kameraet så lenge, så det er jo mest for å utforske hva det kan.

post-21284-1271263044,4802_thumb.jpg

iso 100, 87mm, f7.1, 1/250

 

Noen ungdommer laget skoleprosjekt? Eller bare har det gøy likevel? De danset og sang og filmet seg selv i alle fall :)

post-21284-1271263193,7604_thumb.jpg

post-21284-1271263308,2213_thumb.jpg

post-21284-1271263389,4447_thumb.jpg

 

Gjerne kom med kommentarer.

 

Edit: jeg kom på at jeg vet at fattern er en liten smule uskarpt på 100%, brukte ikke servo fokus da han kom gående i mot :/

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Noen bilder fra en liten gåtur på søndag.

 

Fattern i sitt rette element, med fotostativ. Dog ny trend at apparatet på toppen tar video, i stedet for stillbilder.

post-21284-1271262874,1988_thumb.jpg

iso 100, 135mm, f5.6 1/400s

 

Ser jo det er så populært å ta bilder av ender, så måtte prøve da jeg gikk forbi et par stykker. Jeg har jo ikke hatt kameraet så lenge, så det er jo mest for å utforske hva det kan.

post-21284-1271263044,4802_thumb.jpg

iso 100, 87mm, f7.1, 1/250

 

Noen ungdommer laget skoleprosjekt? Eller bare har det gøy likevel? De danset og sang og filmet seg selv i alle fall :)

[bilete /]

 

Gjerne kom med kommentarer.

 

Edit: jeg kom på at jeg vet at fattern er en liten smule uskarpt på 100%, brukte ikke servo fokus da han kom gående i mot :/

 

Fint om du kunne forminsket de, laste ned 5mb+ per bilde er litt ekstremt, å ha største siden på 1000px synes jeg er passe størrelse for det aller meste av normale bilder =)

Lenke til kommentar
Ser jo det er så populært å ta bilder av ender, så måtte prøve da jeg gikk forbi et par stykker. Jeg har jo ikke hatt kameraet så lenge, så det er jo mest for å utforske hva det kan.

Ken Rockwell wanted something to distract the lesser photographers, and lo, there were ducks.

 

(om du er helt ny, så skjønner du den kanskje ikke - i så fall, have patience young padawan!)

 

...og petter286: prøv å ta til deg det Tom mfl. sier om å skalere ned bildene før du poster dem.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Ser jo det er så populært å ta bilder av ender, så måtte prøve da jeg gikk forbi et par stykker. Jeg har jo ikke hatt kameraet så lenge, så det er jo mest for å utforske hva det kan.

Ken Rockwell wanted something to distract the lesser photographers, and lo, there were ducks.

 

(om du er helt ny, så skjønner du den kanskje ikke - i så fall, have patience young padawan!)

 

...og petter286: prøv å ta til deg det Tom mfl. sier om å skalere ned bildene før du poster dem.

 

Joda, jeg skjønner den :)

 

Og jeg tror den med å skalere bildene var like mye myntet på meg, beklager, jeg glemte det rett og slett, har normalt gjort det.

Er bare ikke alltid man tenker over det, når man selv sitter på grei linje

Lenke til kommentar

Noen bilder fra dagen i dag. Mesteparten gikk ut på flerkameraproduksjon.

 

 

 

Herregud så deilig det er å bruke 35L i dårlig lys. Føles så godt at det holder med ISO 400 selv under ganske så dunkle forhold.

 

35L virker absolutt til å ta pene bilder, men den var jo ikke spesielt billig... :~ Du går noe medielinje ellerno ser det ut til?

 

Satser selv på å kjøpe meg en 50mm 1.4 usm på ferie

Lenke til kommentar

Nei, den er ganske dyr, og 50mm f/1.4 er langt sunnere for lommeboka, og et godt valg om du vil prøve deg med et lyssterkt fastobjektiv. Og ja, jeg går medielinja ved Molde videregående. Vi har Norges beste digitale tv-studio (i forhold til andre vgs så klart), faktisk :)

Endret av ole.e
Lenke til kommentar

Enda ett fra Hurtigruten - litt D700-style:

836161706_jPrSs-L.jpg

50/1.8 @ f/2, 1/4 sek (håndholdt), iso 6400

 

Trollfjorden, opplyst av en lyskaster. Det faktum at stjerner er synlige gjennom skyene setter ting litt i perspektiv ifht. mengden av tilgjengelig lys. Dette er noe av grunnen til at jeg liker et tungt og stort kamera - det er faktisk mulig å håndholde på helt ville lukkertider (og med maaange forsøk... :roll:).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...