Gå til innhold

Snart slutt på gjesteposting?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-snip-

 

Så ikke før nå at jeg har fått svar. Ville bare kommentere at jeg ikke har forsøkt meg på noen former for hersketeknikk. Ikke alltid meningen bak ordene kommer godt nok fram når man skriver det ned uten stemme eller tonefall bak.

 

Ellers så tror jeg vi begge har kommet med våre gode synspunkter på saken ^^

Lenke til kommentar

Hmm...det har nok fulgt med under flytting da, tenker jeg. Greit nok.

Stemmer det!

 

Et emne opprettet som "Gjest" kan fint flyttes til samtlige kategorier. Men dette er sjelden noen god løsning da trådstarter ikke får fortsatt å opprette innlegg som "Gjest", men da enten må logge inn, eller registrere seg.

 

Nytteverdien henger selvsagt sammen med trådens art.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har tenkt litt. Jeg har kommet frem til at jeg likevel ønsker dette gjennomført. Grunnen er at det da kanskje hadde vært mulig åposte "anonymt" på flere steder enn i dag. Det kan være en fordel i noen tilfeller.

Hadde en hendelse der jeg måtte lage en skundærbruker før jul for å poste i et sensitiv innlegg i en kategori uten normal mulighet for gjesteposting. I det tilfellet tok jeg kontakt med en administrator og ba om lov til å lage en anonym bruker nettopp for det spørsmålet. Og fikk det innvilget etter å ha forklart situasjonen. Bare måtte nevne at jeg gjorde det så ikke jeg blir "straffet" for å innrømme at jeg hadde en ekstra bruker da. :p

Det hadde vært mye enklere om jeg bare kunne trykket på en knapp for å skjule hvem det var som postet for vanlige brukere. Og siden konseptet går i at bare admins kan sjekke hvem som står bak en anonymisert post så minker muligheten for at enkeltmoderatorer kan lekke informasjon. For det er mange mods her. Å tro at ingen av de kan komme til å misbruke sin makt er naivt. Admins er det færre av. Og føler de holder et mer proffesjonelt nivå enn den jevne moderator. Jeg vet personlig om konkrete saker der mods har lekket ting eller brutt regler uten at jeg skal peke på noen av dem.

Faktisk tror jeg dere bør implimentere dette ganske raskt. Jeg har nemlig muligens bruk for å gjøre det samme en gang til en gang i løpet av de to neste månedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...