Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ut til Digital Impuls i morgen. Skal hente et hvit Prodigy. Gleder meg, med custom vannkjøling i dette.

Blodoverklokka 7950, i5 3570K, Mini-ITX med Z77.

Blir en kraftig liten rigg.

Skrevet

Hvordan har du tenkt på pumpe/tank plassering?

Der HDDene er, ta ut alle baysa, så er det ingenting igjen. Da har jeg god plass til pumpa og resset som blir "dyttet" sammen.

Skrevet (endret)

universale har ikke kjøling for ram og vrm. Dvs at det blir vanskeligere å holde temperaturen jevnt over hele kortet. Kan gi utslag når man virkelig prøver å få mest ut av kortet. Jeg syns at det ser 1000% bedre ut med fullblokk. Med universiale blokk må man bruke ram og vrm heatsinks. Ser veldig jalla ut.

Endret av samye83
Skrevet (endret)

Man slipper å lime på små stygge kjølere.

Man slipper å se på en liten klump midt på skjermkortet

Man får et kort som ser mye bedre ut med full cover block

Man får et kort som blir kjølt bedre med full cover block

Man får et kort som man kan bruke backplate på

Tror jeg fikk med alt?

Samye, kan du ikke purre på Deal.no? Jeg vil ha ny radiator :p

Endret av Kabom
  • Liker 1
Skrevet

Jeg gleder meg til å stappe inn 560. Blir enda mer fredelig i stua da. Modding er farlig, forsiktig med hånda di denne gangen. Så du ikke får krigsskader som forrige gang du åpna psu'en din :p

Skrevet

Hvorfor bruker folk blocks som er designet for skjermkortet fremfor universal? Hva er fordelen?

Jeg liker ikke tanken på å kjøle VRM-seksjonen som sikrer at kortet er forynt med strøm med passiv luftkjøling, og halve poenget med vannkjøling er å være mer fri på vifteplasseringen.

Skrevet

Hvordan kutter dere tuber?

Kuttet den ene min feil, så den falt ut av komp nippelen mens pumpen kjørte. Veske overalt, så må bestille litt mer nippler for å få en riktig sving slik at det ikke blir for mye press, da faller den ikke av.

Men hvordan kutter man den helt rett?

Prøvde med 3 forskjellige kjøkkensakser uten veldig mye til suksess.

Skrevet

Noe tips for å få ut bobler i slangene? Har fått ut det meste med å vri og snu på kabinettet men er fortsatt litt igjen.

Dersom du kan: Skru opp og ned hastighet på pumpe, klem svakt på tubingen der det er bobler ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...